Student Visa - Wanneer te vertrekken

Jowein

New Member
Zoals altijd ben ik weer mijn weg kwijt op de sites van de Gov.  :roll:

Hoeveel tijd kan je op voorhand in Australia zijn als je een Student Visa hebt?

Als iemand een linkje heeft, altijd welkom.  :smile:

volgens mij mag je niet eerder het land in dan de datum die op je visum staat. En die geef je zelf aan. Je kan dus makkelijk een paar weken voordat je studie begint aanvragen.

Volgens mij niet nee.
Waarom vraag je niet eerst een holiday of work/holiday visa aan??
Groetjess

[quote author=Gwen link=topic=9811.msg133825#msg133825 date=1236337182]
Volgens mij niet nee.
Waarom vraag je niet eerst een holiday of work/holiday visa aan??
Groetjess
[/quote]
Omdat een WHV niet op iedereen zomaar van toepassing is.

Hoezo niet??
Iedereen kan die volgens mij gewoon aanvragen, tenzij je die al eerder hebt aangevraagd.. Een een holiday visum kan iedereen aanvragen voor zo ver ik weet

Student geeft even duidelijkheid, let op  :lol:

Je mag het land in zodra je je visum hebt (Visa status: In Effect) MAAR!!!!

Je mag niet langer dan drie (3) maanden achter elkaar geen studie volgen... Dus ook niet langer dan drie maanden voor je studie begint het land in.

Dat geldt ook voor de tijd tussen twee opleidingen/cursussen/studies in.

Hoop dat dit helpt.
Ik ben nu in Melbourne op mijn 2e studievisum, en dit is wat ik elke keer te horen krijg van de lieve mensen bij de immigratie.. Ik wou met mn emgelse cursus in Sydney stoppen en in Melbourne wat anders gaan doen, maar omdat er 4,5 maand tussen zou zitten kreeg ik te horen dat ik moest wachten met het stopzetten van mn Sydney cursus tot er niet meer dan 3 maanden tussen zaten.. Of anders...

Mitzi.

WHV kan voor zo ver ik weet iedereen aanvragen, niemand die ik ken heeft er ooit moeite mee gehad, laat ik het zo zeggen. Het is alleen het 2e WHV waar wat haken en ogen aan vast zitten.. Dus als je je trip wil verlengen moet je zorgen dat je aan de eisen voldoet. Bijvoorbeeld (als ik me niet vergis) ten minste -een bepaalde periode- bij 1 zelfde werkgever buiten de stad werken, etc....

Oké,

bedankt voor het antwoord.
Ik was enrolled aan de Uni of Melbourne voor mijn Masters dit semester maar ik wil misschien pas in het tweede semester echt
beginnen. Vandaar de vraag.

Niemand kon me echt duidelijkheid geven.

Je mag max 2 maanden voor aanvang van je studie het land in, je mag dan echter nog niet werken.

WHM mag iedereen aanvragen tot 30 maar wel maar eens in je leven. Second visa voor working holiday mag je aanvragen als je bijvoorbeeld 3 maanden harvest work hebt gedaan.

Back