Ik zal je even de laatste update geven :wink: :!:
Aanstaande vrijdag beslist de commissie van de QNC of ik "ja dan nee " geregistreerd word als verpleegkundige in Queensland !
Als ik geregistreerd verpleegkundige in Australië ben moet het wel lukken om een baan en visum (skilled independent of sponsored) te krijgen .
Dan hoef ik die studie niet te doen.
Maarr.. als ze mij die registratie niet toekennen heb ik thuis al een 'letter of offer' en de toegekende credit points liggen van de Griffith university in Brisbane.
Ik heb de (oude) inservice opleiding tot A-verpleegkundige gedaan en behaalde het diploma en BIG registratie in 1997.
Mijn enige probleem is, dat ik om diverse redenen in oktober 1999 uit de verpleging ben gestapt en andere werk en opleidingen heb gedaan.
Toen dat niet zo'n suc 6 bleek had ik er genoeg van.
Geen andere studierichtingen meer voor mij !
Nu ben ik dus sinds november 2003 bezig met het emigreren naar Australië. Het kost veel tijd om het een en ander uit te zoeken. En het kostte me onnodig nog meer tijd omdat mijn migration agent maanden lang bovengenoemde informatie had en op het laatste moment ineens vond dat ze de ANC eerst maar eens ging bellen. Die heeft mijn aanvraag voor een assessment en skilled independent visa bij voorbaat en ongezien al afgewezen !
De enige methode, volgens hun, is mijn registratie dus behalen middels de studie Bachelor of Nursing.
in Queensland is er slechts 1 uni die die studie geeft: Griffith university in Brisbane !
Ik ben dus eigenwijs geweest en dacht: ik doe net of ik gek ben :roll:
dus ik ben de aanvraag tot registratie toch gaan opstarten maar dan in QLD.
Aanstaande vrijdag word dus de beslissing genomen :?
En ik ben nu dus erg onrustig en nerveus ! :cry:
Ik word af en toe gek van dat wachten.. wachten en wachten....