student visa

victoria

XPdite Sponsor
aan Aussielover,

ben je al gevorderd met het aanvragen van een student visa, voor registred nurse?

Dit is namelijk ook ons plan B of C....
 
Ik zal je even de laatste update geven :wink: :!:

Aanstaande vrijdag beslist de commissie van de QNC of ik "ja dan nee " geregistreerd word als verpleegkundige in Queensland !

Als ik geregistreerd verpleegkundige in Australië ben moet het wel lukken om een baan en visum (skilled independent of sponsored) te krijgen .

Dan hoef ik die studie niet te doen.

Maarr.. als ze mij die registratie niet toekennen heb ik thuis al een 'letter of offer' en de toegekende credit points liggen van de Griffith university in Brisbane.


Ik heb de (oude) inservice opleiding tot A-verpleegkundige gedaan en behaalde het diploma en BIG registratie in 1997.

Mijn enige probleem is, dat ik om diverse redenen in oktober 1999 uit de verpleging ben gestapt en andere werk en opleidingen heb gedaan.

Toen dat niet zo'n suc 6 bleek had ik er genoeg van.

Geen andere studierichtingen meer voor mij !

Nu ben ik dus sinds november 2003 bezig met het emigreren naar Australië. Het kost veel tijd om het een en ander uit te zoeken. En het kostte me onnodig nog meer tijd omdat mijn migration agent maanden lang bovengenoemde informatie had en op het laatste moment ineens vond dat ze de ANC eerst maar eens ging bellen. Die heeft mijn aanvraag voor een assessment en skilled independent visa bij voorbaat en ongezien al afgewezen !

De enige methode, volgens hun, is mijn registratie dus behalen middels de studie Bachelor of Nursing.

in Queensland is er slechts 1 uni die die studie geeft: Griffith university in Brisbane !

Ik ben dus eigenwijs geweest en dacht: ik doe net of ik gek ben :roll:
dus ik ben de aanvraag tot registratie toch gaan opstarten maar dan in QLD.

Aanstaande vrijdag word dus de beslissing genomen :?

En ik ben nu dus erg onrustig en nerveus ! :cry:

Ik word af en toe gek van dat wachten.. wachten en wachten....
 
Zo, een heel verhaal zeg.

Maar wat houdt in 'letter of offer' en credit points???

Ze zoudeneigenlijk de skilled list moeten aanpassen en daarop ook de beroepen van ziekenverzorgende enz. aan toevoegen, vind je niet?Maar ja.

Ik hoop voor je dat het niet zover hoeft te komen dat je de opleiding hoeft te doen, en je aanvraag voor registratie wordt goedgekeurd..
 
victoria said:
Maar wat houdt in 'letter of offer' en credit points???

Een "letter of offer" is niet meer dan dat ze zeggen dat je aanvraag en aanmelding voor een bepaalde studie binnen is en dat je aan de gestelde voorwaarden voldoet om aan de studie te kunnen deelnemen !

Credit points: ik heb om credit points gevraagd oftewel dat ik dus minder tijd en geld in deze studie hoef te steken omdat ik al de gehele studie heb doorlopen èn de nodige werkervaring heb (9jaar !) . Hierop kreeg ik dus 100 creditpoints toegewezen mag dat ik het eerste jaar (van de totale drie) mag overslaan en dus minder geld hoef te spenderen aan de studie want ieder credit point staat voor een bedrag wat betaald moet worden aan de universiteit !

In mijn geval: ik moet om " Bachelor of Nursing " te halen (en dus mijn registratie) 240 credit points halen dat is drie jaar studie en het fee per Credit Point (CP) is A $ 182,75 in 2005 ! :shock:

Als ik dus toch die studie zou moeten doen heb ik nu dus 1 jaar minder en 100 CP = A $18.275,00 minder fee (studiegeld zeg maar) uit te geven !!

Maar mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar het verkrijgen van de registratie wat mij veel geld en tijd zal besparen en mij de mogelijkheid bied zelfstandig geld te verdienen !! :D
 
bedankt vor de uitleg.
ja dat is een heleboel geld, wat wij ook heel zonde vinden van ons geld....
 
Back
Top