Studeren/cursus volgen in Aus als "Mature Student"

Angy

New Member
Hallo allemaal,
Omdat ik bijna alle wegen al heb geprobeerd om te gaan emigreren, ik het eigenlijk zou moeten opgeven maar dit niet kan, wil ik mijn aller allerlaatste kans grijpen om naar Australië te gaan. Een ricovolle en dure onderneming. Mijn plan is dus om met een van onze kinderen naar Australië te gaan terwijl man en oudste zoon voorlopig achterblijven. Ik ben super naarstig op zoek naar info. Ik vind alleen maar bureaus die advies geven in werken in Aus of die je snel ff een visum geven en zeggen, doe die cursus maar. Ik begrijp dat niemand zich wil branden aan een garantie maar er moet toch wel iemand zijn die ons advies kan geven? Ik las een oude post op het forum van iemand die TAFE volgde en dat daar veel studenten zaten die er puur voor het visum halen zaten. Wie o wie van jullie heeft voor mij enige nuttige info? Ik dacht aan TAFE en dan Child care. Ik werk nu als TOA (het vroegere amanuensis, Science Technician) maar dat zet geen zoden aan de dijk. Wsl moet ik daarna alsnog een sponsorship zien te bemachtigen maar mijn hoop is dat dat makkelijker gaat als je al ter plekke bent.
 
Visum bureau's zullen toch ook wel informatie hebben over visa aanvragen voor studie?
Volgens mij kunnen de meeste visumbureau's je juist helpen met de verschillende visums. Misschien heb ik het ook mis hoor, aangezien ik nooit een visumbureau in de arm heb genomen! Mijn tip zou in ieder geval wel zijn om eens een mail te sturen naar een of meerdere emigratie bureaus, om te kijken wat zij hierover kunnen zeggen.
Succes in ieder geval en ik lees wel hoe het je allemaal vergaat! Ik duim voor je dat je binnenkort toch een mogelijkheid vind...
 
Visum bureau's zullen toch ook wel informatie hebben over visa aanvragen voor studie?
Volgens mij kunnen de meeste visumbureau's je juist helpen met de verschillende visums. Misschien heb ik het ook mis hoor, aangezien ik nooit een visumbureau in de arm heb genomen! Mijn tip zou in ieder geval wel zijn om eens een mail te sturen naar een of meerdere emigratie bureaus, om te kijken wat zij hierover kunnen zeggen.
Succes in ieder geval en ik lees wel hoe het je allemaal vergaat! Ik duim voor je dat je binnenkort toch een mogelijkheid vind...
Hi!, nou alleen info over het visum zelf hebben ze wel, maar dat is niet zo ingewikkeld. Waar ik naar op zoek ben is welke studie, waar, en hoe daarna verder.
 
Ik neem aan dat je deze pagina al uitgeplozen hebt?

https://www.border.gov.au/Trav/Visa...ay=All&Length=All&Family=Children&Sponsor=All

Purpose=Study+in+Australia
Nationality=Netherlands
ApplyFrom=Netherlands
Age=31-35
Stay=All
Length=All
Family=Children
Sponsor=All
Hallo, nee deze niet. Ik weet wel dat ik een visum kan krijgen, het gaat mij meer om de info eromheen. Ik heb een idee hoeveel het kost om te gaan met een kind enzo en een vaag idee van de healthinsurance. Volgens mij maakt het ook nog verschil in welke staat je kind naar school gaat. Dat soort info zou geweldig zijn. Ik weet niet of er mensen zijn op het forum die deze weg hebben bewandeld.
Wel goeie site trouwens! :)
 
Zijn er ook mensen op deze site die een studie (bij bv TAFE) hebben gedaan op dit forum?
 
Hoi Angy,

Ik begreep je vraag niet. Vandaar.
Tipje: Joe concreter en gerichter je vraag stelt. Des te beter de kwaliteit van het antwoord. Er is hier heel veel kennis aanwezig. Maar gedachtenlezers weer een stuk minder :p

Sorry, grapje. Maar you get my drift gok ik ;)
 
Ik weet niet meer welke richting jullie ook alweer opwillen, maar als je gaat studeren met als doel om een grotere kans te hebben om te blijven is het wellicht goed om de lijsten met gesponsorde beroepen van die staat te bekijken en dan een Australische studie in die richting te volgen. Is natuurlijk wel een risico, daar die lijsten continue wijzigen!
Dan zou de route kunnen zijn, studeren en daarna een sponsored visum aanvragen. Maar ik weet natuurlijk niet of dat de route is die je wil gaan nemen!
 
Zijn er ook mensen op deze site die een studie (bij bv TAFE) hebben gedaan op dit forum?
Ja en ik werk ook bij TAFE (SA), maar heb de opleidingen gedaan terwijl ik al in het bezit was van m'n PR. M.a.w.: was hier al woonachtig (en werkzaam bij TAFE).

Ik kan je alleen enigszins iets over het niveau vertellen, maar kan je niet adviseren qua te volgen opleiding. In dat opzicht ben ik het met Catkin eens: kijk op de SOL lijsten e.d..

De opleidingen die ik gedaan heb, zijn beiden een Certificate IV. Mijn hoogstbehaalde opleiding in NL was HBO en Cert IV zit daar onder. Hier werd mijn HBO opleiding door VETASSESS beoordeeld als een Bachelor, dus 2 jaar Uni (hier). Ik denk dat TAFE diploma niveau wellicht meer HBO is.
 
Ja en ik werk ook bij TAFE (SA), maar heb de opleidingen gedaan terwijl ik al in het bezit was van m'n PR. M.a.w.: was hier al woonachtig (en werkzaam bij TAFE).

Ik kan je alleen enigszins iets over het niveau vertellen, maar kan je niet adviseren qua te volgen opleiding. In dat opzicht ben ik het met Catkin eens: kijk op de SOL lijsten e.d..

De opleidingen die ik gedaan heb, zijn beiden een Certificate IV. Mijn hoogstbehaalde opleiding in NL was HBO en Cert IV zit daar onder. Hier werd mijn HBO opleiding door VETASSESS beoordeeld als een Bachelor, dus 2 jaar Uni (hier). Ik denk dat TAFE diploma niveau wellicht meer HBO is.
Dank je! Ik begreep dat Cert III of Diploma iets tussen MBO en HBO was. Een soort MBO+ of associate. Min MBO was helaas net niet genoeg om toen Aus binnen te komen. Ik heb de TAFE benaderd en als het goed is zouden ze contact opnemen.
 
En al iets wijzer geworden qua visum? En je kind krijgt ook een visum?
TAFE moet nog contacten, zouden ze binnen drie werkdagen doen, nog niet gebeurd, ik ga er weer achteraan :) Het visum zal geen probleem zijn, ik wil alleen eerst alles goed geregeld hebben. Ik kan een studentenvisum krijgen en daar kunnen de kinderen ook op. (kost iets van 150 dollar per kind extra)
 
Back
Top