justsomeone
New Member
hoi allemaal ik zou graag na mijn middelbare school naar Australië gaan om in ieder geval daar te studeren. ik zit momenteel in 3gymnasiumTTO (aan mijn engels zal het dus niet liggen) en heb dus nog sowieso 3 jaar te gaan. Ik weet dat ik met een Nederlands VWO diploma prima terecht kan op een universiteit daar, alleen weet ik niet zo goed welke wiskunde ik moet kiezen voor mijn profiel (natuur en gezondheid met natuurkunde). Ik ben namelijk niet zo heel erg goed in wiskunde en moet dus kiezen tussen A of B. Als je er niet goed in bent adviseert men vaak wiskunde A alleen ik haat wiskunde A hoofdstukken en haal ik daar meestal ook geen hoge cijfers met de toetsen, wiskunde B darintegen vindt ik meestal leukere onderwerpen en daar haal ik soms ook wel iets hoger mee (ik sta nu een zesje). Wat is de AU equivalent van wiskunde A en welke van wiskunde B? En kan ik in AU dezelfde studies doen als in Nederland met wiskunde A? (met B kun je in Nederland bijna overal wel terecht). Ik weet dat de middelbare school in AU per staat/ territorium verschilt en het dus niet overal hetzelfde is.