Studie in australië

Mark W

XPdite Sponsor
Ik heb de volgende vraag.

Als wij besluiten naar Oz te gaan zal mijn vriendin daar gaan werken en zal ik daar gaan studeren aangezien ik een typisch NL opleiding heb waar ik in OZ niks mee kan. Ik heb een paar jaar geleden mijn particulier opleiding afgerond. Het afgelopen jaar heeft het opleidingsinstituut de opleiding aangepast aan de Bachelor/Master structuur waardoor je nu de titel Master mag voeren. Maar hier val ik dus niet onder. Helaas.

Ik zou graag in Oz een masteropleidign willen gaan volgen aan de Universiteit maar als ik het goed begrijp moet je hiervoor een Bachelor/Master titel hebben.

Heeft iemand van jullie ervaring met het aantonen van het niveau van je opleiding?


Mark
 
[quote author=bits link=topic=2183.msg22094#msg22094 date=1122547760]
Als wij besluiten naar Oz te gaan zal mijn vriendin daar gaan werken en zal ik daar gaan studeren aangezien ik een typisch NL opleiding heb waar ik in OZ niks mee kan.
[/quote]

Ik neem aan dat een een coursework master gaat doen en geen research master. Houdt er wel rekening mee dat je vriendin dan maar 20 uur per week mag werken. Mocht je voor een research master gaan (wat denk ik moeilijker zal zijn) dan mag ze wel onbeperkt werken.
Zie hier op de Dimia website de verschillende student visa. Subclass 573 (Higher education -> coursework master) is veel beperkter dan een een subclass 574 (Postgraduate Research -> research master)

Edit:
Je vriendin mag alleen mee als de-facto spouse als je tenminste 12 maanden samenwoont! Zie hier. Als je niet samenwoont of korter dan 12 maanden samenwoont mag ze niet mee (als de-facto spouse). Tenminste niet op jouw visum en zal ze een eigen visum moeten aanvragen (ik zou echter niet weten welke).
 
Houdt er wel rekening mee dat je vriendin dan maar 20 uur per week mag werken.

Bedankt voor je reactie.
Maar bovenstaande is niet onze bedoeling. Mijn vriendin zal op een sponsershipvisum gaan. Waarop ik als spouse mee kan gaan. Op dat visum mag ik wel werken maar niet studeren.  Dus ik wil eigenlijk een apart visum wat los staat van het visum van mijn vriendin. Is dat mogelijk
 
Tuurlijk kunnen jullie allebei apart een visum aanvragen. Jij een visum waar je op mag studeren en je vriendin een sponsorshipvisum.
 
Ik zag dat bij een topic over de Tafe ook al veel info stand. Bedankt voor jullie info!  :up:
 
Back
Top