stukje land kopen in Adelaide waar/hoe/wat??

Bear

Adelaide SA for too bloody long ;-)
XPdite Sponsor
Hoi mensen
Het is gelukkig niet zo hopeloos als deze topic titel doet denken maar ben wel even de draad kwijt ja.
We (bear en muis) willen dus een stukje land kopen minimaal 1000m[sup]2[/sup] Maar waar te beginnen???

Eerst de bank gebeld. Geen probleem om een hypotheek te krijgen. ...check...  :up:
First home buying zooi gebelt. Nee maakt niks uit of je nou voor het eerst land koopt of een huis. 7000AUD subsidies  krijg je via de bank ..check.. :up:
maar nu....

Sollicitor regelen??? wie weet een goeie in Adelaide. (pm)

En waar zou ik iets kopen??? In iedergeval min 20km en max 60Km van het CBD.
Bij de zee lijkt ons perfect maar de heuvels heeft ook zijn charmen....
Op dit moment zijn we dus al serieus bezig met de baywood estate (nieuwe wijk) in Aldinga Beach. Maar om een beetje goede info te vinden over wat voor plek het is blijkt erg moeilijk te zijn. Tot nu toe enkelt toeristische info gevonden... Geen info dus om een koop op te baseren. Daarbij komt ook nog is dat het totaal nieuw is. Er staat nog geen huis niks. Wat voor wijk wordt het ... Daar is natuurlijk helemaal niks over te vinden misschien een forum met Adelaide people om het een en ander te vragen? wie o wie

Of moeten we nou echt straks in onze 2 weekse vakantie als een gek in de ronten gaan rijden :up: :up:

Wie kan ons een beetje de goeie kant op wijzen en wie weet iets meer te vertellen over Aldinga Beach... ??

//en om mensen voor te zijn...eerst een jaar sparen in Coober Pedy dan nog een jaarin Adelaide huren voor het goede research gebeuren en dan pas kopen!!!???... nhuee.. geen behoeften aan. :wall:  had gekunt maar als je ziet hoe snel die prijzen hier steigen. Dan ben je gewoon een dief van je eigen portomonee... :p :p //

bedankt
groetjes
 
Hee hoi :)

Ik zag dat je bij www.realestate.com.au een 'suburb profile' kan kopen voor een tientje. Misschien een idee.

Ik denk dat ik gewoon real estate lui zou bellen, veel vragen.

Maar weten jullie zeker dat je zelf wilt bouwen? Niet eerst even een beetje meer van de Australische manier van doen/handelen leren kennen?

Ireen
 
Maar weten jullie zeker dat je zelf wilt bouwen? Niet eerst even een beetje meer van de Australische manier van doen/handelen leren kennen?

Hoi Ireen
Bedankt voor de tip en het enigste wat ik zeker weet is dat ik een stuk land wil en dan een klein jaar later een huisje laten bouwen. Zoals ik het nu zie is dat voor ons de makkelijkste manier. Kan wel gelijk een hypotheek nemen van +400k om daar mee vrijwel een zelfde soort huis kopen. Enkelt dan van een paar jaar oud......

Maar dan graaf ik mijn eigen graf wat betreft kosten. Nee, Nu stukje land van 150 een jaar later huisje van 120 en dan rustig alles opbouwen. Dan 5 jaar later de boel voor een paar dollertje meer verkopen  :lol: :lol: en door gaan voor een nieuw stuk land. Deze keer dan geen 1000m[sup]2[/sup] maar een paar accers.

Groetjes Barry & Vanessa
 
Dus jullie zijn in feite geïnteresseerd in een investment property, right?

Om een 'feel' te krijgen wat de markt in en rond Adelaide doet, zal je er toch naar toe moeten gaan, en je research doen; bijv. uitzoeken waar er nieuwe industrie-gebieden zijn/komen, hoe de infra-structuur zit, waar verkeersknooppunten zitten, hoe accessible het gebied is waar je naar kijkt.

Nieuwbouw projecten komen in voorgesneden 'lots', dat kan een acre zijn, maar dat kan ook 800m2 zijn. Maar goed, al doende leer je en pas je je koopidee aan hè.

Met het strand lijkt een mens altijd wel goed te zitten trouwens, maar wáár aan het strand, ja... ikke nie weten :)

Ireen
 
Nou,..investment property is een groot wordt. We hopen gewoon als elke huizen bezitter dat de waarde omhoog zal gaan. Zodat we na een jaar of 5-10 verder kunnen trekken naar iets luxers en/of groter.

Als ik die realestate agent moet geloven wordt die nieuwbouw wijk in Aldinga Beacht heel erg populair. De stukken grond vliegen als broodtjes over de toonbank. Stage 1-3 zijn al bijna helemaal verkocht. Best begrijpelijk want je hebt bij Aldinga Beach. Aan 1 kant de zee en an de anderen de vineyards en je zit aan de directe weg naar Adelaide. In het stadje is alles aanwezig. Een school en ook een shoping mall. Het lijkt allemaal zo perfect!??.

In iedergeval, de makelaar belt na de pazen terug met een vraagprijs van een plot van 1200M2 dat zit in stage 4 van het project en wordt begin 2007 opgelevert. Best een mooi stuk op een hoek en uitzicht op een stuk groen midden in de wijk.
Als de vraagprijs goed is dan gaan we begin juni naar Aldinga Beach en blijven we daar 2 weken om te zien hoe het daar is. Misschien kopen we het dan wel???
 
Klinkt goed :) Spannend ook! En het is hier zo belangrijk om assets te hebben, want aan AOW doen ze hier niet. Dus zoveel mogelijk investeren!

Mijn man heeft trouwens onlangs geïnvesteerd in een property project; het kopen, bewerken en verkopen van land, met of zonder huis. Geen slechte business :)

Onhandig toch dat we geld/assets nodig hebben om geld te kunnen maken! ;-)

Ben benieuwd hoe 't loopt met 'jullie' blok!
 
Zeg Barry,

Ik zat gisteravond wat rond te surfen op realestate.com, en ik zag dat de prijzen rond Adelaide (15 tot 50 km buiten de stad) al heel redelijk zijn.
Ik heb tussen de 1000 en 2000 m2 grond gezien vanaf 200.000 met een huisje er op. Je zou dan in dat huisje kunnen gaan wonen, en er later iets anders op kunnen zetten.
Hoe waren jullie van plan zo lang te wonen op jullie LOT? In een sta-caravan?
Besef wel dat jullie dan erg op elkaars lip zitten hoor.

Ik zag trouwens ook dat de huizenprijzen ten zuiden van Adelaide iets gunstiger liggen dan ten noorden. Hoe dat komt?
Hou ons op de hoogte wat betreft je zoektocht!

Bart
 
Hoi Bart
Tijdens mijn speurtocht heb ik me twee dingen laten vertellen :roll: In het noorden zitten de wat luxere/ rijke lui burbs.
Tweede is dat een huisje slopen ongeveer even duur is als een huisje bouwen. Over dat tweede moet ik nog wat meer na vraag doen. Hoop dat ik ongelijk heb. Want wat dat betreft haal je de woorden uit me mond.
Naar de optie land met klein huisje zaten we ook al te kijken. Ook weer in Aldinga Beach. Klein huisje op 1200m2 voor 170.  Alhoewel bij zoiets komen er dan weer vragen bij zoals.
Waarom hebben die mensen nooit een groter huis gebouwt. Vergunning problemen???  Waarom gaan ze weg? etc etc..... Klein huisje op relatief groot stuk land doet mij erg afvragen...... :roll:

Anyway
Over dat anderen.  Het plan is. Nu onderzoek doen. Iets gekocht hebben in juni/juli
Begin volgend jaar huisje laten bouwen. Dat duurt 4-12 maanden. Ligt aan het type huis. Wij hebben op dit moment een stale frame huis in gedachten.. :think:  Steen is net iets mooier, maar ook weer net heel wat duurder.
Budget voor huis is echt niet meer dan 120. .....je moet ergens beginnen.....   
Met je eerste koop huis kan je natuurlijk niet alles al hebben. Maar wie weet. Huisje klaar is weg uit Coober pedy en dan zien we wel. Dan begint de ellende pas echt :-D :-D :-D Het enigste wat we hebben is een koffer met wat gereedschap en bestek.... Hebben Muis en ik weer lekker voor elkaar met z e tweeen :up: :up:

Mocht het plannetje toch anders verlopen dan we hopen en dat kan natuurlijk altijd gebeuren. Je weet nooit. Dan zat ik te denken aan shared accomedation en anders wat huren. Het is natuurlijk niet zo dat we aan een of anderen top hypotheek vast zitten.

Maar goed bedankt voor het mee denken.
Ik hoop eigelijk dat er nog meer volgen.
Morgen belt de makkelaar. Spannend wat betreft het stukje land in Aldinga Beach. Als de vraagprijs meer is dan 170. Dan houd het voor ons echt op  Onder de 170 wordt het heel erg interresant :cheer:

Groetjes Barry
 
Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen Barry,
laat je weten wat de makelaar gezegd heeft  :)

èn van alles wat je hier vertelt leren wij ook weer iets van  :up:

Groetjes Miran  :)
 
Bedankt voot de handige info.  :up:  :-D
Ondertussen hebben we geen internet connectie meer. Dus ik zit nu bij het gemeente huis waar je voor een half uur per keer gratis internet hebt.  :cry: We verwachten hopelijk binnenkort weer een connenctie :oops: :oops:

Om toch even snel te reageren.
De makelaar belden een paar weken terug. Het stuk grond in Aldinga beach is 180  :? :-( Net iets te veel van het goede.
We zijn nu dus toch van plan om het helemaal anders te doen.

Toch maar een huis te kopen op minumaal 700m[sup]2[/sup] grond en lekker oud van binnnen zodat we flink kunnen klussen en dan waarschijnlijk in de suburbs van Brighton naar beneden langs de kust [size=7pt](aan de kust is tot max. 5km in land)[/size] tot aan Aldinga Beach. Budget 200-250
Ik heb al via Realestate.com.au een aantal huisen geselecteerd. Om die te volgen
Zodat we misschien een beetje een idee krijgen van hoelang de huizen te koop staan etc etc. Zodra we weer internet hebben gaat het hele research gebeuren weer beginnen. De Haast om een huis te kopen is er in iedergeval helemaal af. Misschien maar goed ook :cheer: Tja ruim 2 jaar in de wachtkamer gezeten. Om naar oz te kunnen. Dan nu eindelijk hier aan gekomen dan wil je alles gelijk aan pakken en weer verder met je leven.  :lol: :)
Groetjes Barry& Vanessa
 
Hi Fransangela,
Helemaal geweldig dat jullie je ervaringen over vestigen in Zuid Australie/Adelaide met de rest van het forum willen delen en dat jullie al die informatie zo uitgebreid hebben weergegeven. Ik weet zeker dat het voor een hoop mensen en enorme hulp is in de voorbereidingen van emigratie. Alleen denk ik dat het wel voldoende is om dit maar één keer te posten op het forum. Onder het kopje SA zal iedereen die op zoek is naar info over Zuid-Australie jullie bijdrage kunnen vinden. Ik vind het persoonlijk nogal storend om bij ieder topic over Zuid Australie hetzelfde verhaal tegen te komen.

Margot
 
Hee Barry en Muis,

Hoe gaat het met jullie zoektocht naar huis en grond? Ik vind het allemaal interessant, dus hoop snel wat van jullie te horen.

Bart
 
Back
Top