Subclass 136 checklist

4np

Member
Hoi Allen,

Nadat mijn aanvraag even op een laag pitje heeft gestaan (relatie crisis met daaropvolgend einde relatie; dus geen spouse meer) heb ik mijn aanvraag weer opgepakt en ben ik het nu aan het afronden om binnenkort op te gaan sturen. Ik vroeg mij wat af over de Skilled Independant (subclass 136) checklist / Form 47SK / Form 80; op deze checklist wordt niets genoemd over diploma's. Ik heb hier wel certified copies van dus Hebben jullie kopieen van diploma's meegestuurd? Ik heb bijvoorbeeld wel mijn CV bijgesloten -ook al staat dat niet op de checklist-  maar dat zijn ook maar 4 paginatjes printout. Ik zou de certified copies van mijn diploma's mee kunnen sturen maar als het niet hoeft dan bewaar ik ze liever om te gebruiken bij sollicitaties in Ozzy. Ik zou het zonde vinden als deze dure kopien in een Australische Schredder eindigen... ;)

Nog een vraagje; in 47SK en 80 vragen ze naar post secondary education. Ik heb nu alleen mijn universitaire studie opgeschreven; maar feitelijk is VWO/Atheneum ook niet secondary education maar pre-university. Wat denken jullie; ook VWO/Atheneum gegevens invullen op de formulieren?

Wat voor bewijs hebben jullie meegezonden voor 'Evidence of applicant's age'? Ik heb nu een uitreksel uit het register van Utrecht bijgesloten waar zowel mijn geboortedatum op staat als mijn ouders. Lijkt mij genoeg toch?

Nog bepaalde dingen / handigheidjes waar ik aan moet denken?

Thanks, Jeroen
 
Hoefde je voor je skills assessment geen diploma's te laten zien dan? Van alles wat je naar ACS hebt gestuurd, moet je ook (gecertificeerde) kopieen naar DIMA sturen.

VWO = high school = secondary education, lijkt me.

Uitreksel uit het geboorteregister en kopie van paspoort (moet sowieso) lijkt me genoeg bewijs van leeftijd.
 
Volgens mij valt VWO/Atheneum gewoon onder year 11/ year 12 zoals dat in Australie geldt.
Dus secondary education.

Groetjes, Mariette
 
[quote author=Hans de Visser link=topic=5802.msg73134#msg73134 date=1160968096]
Hoefde je voor je skills assessment geen diploma's te laten zien dan? Van alles wat je naar ACS hebt gestuurd, moet je ook (gecertificeerde) kopieen naar DIMA sturen.
[/quote]

Dat heb ik hier vaker gelezen, maar kom dat alleen niet tegen in de checklist. Waar haal je dat vandaan? Het enige waar ze volgens mij echt om vragen is bewijs van een positieve skill assessment; oftewel de brief die je van ACS hebt ontvangen.

Correctie... je hebt inderdaad gelijk. Dat zetten ze dan weer op een aparte pagina; waarom niet op de checklist zelf???

To lodge a valid application you must provide a certified copy of a positive skills assessment by a relevant assessing authority for your nominated skilled occupation.
You must attach with your application certified copies of all the documents you provided to the assessing body including:
your post-secondary qualifications, such as your degree or diploma certificate and your transcripts or mark sheets
references from your employers that outline the position you held, and the duties you performed, if you have worked in an occupation where substantial work experience may be acceptable instead of formal qualifications.

Before lodging an application, please read all related eligibility requirements.
Bron: http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/136/eligibility-skills-assessment.htm
 
Hmm ik denk eigenlijk nog steeds dat ze alleen referentie brieven en diploma's willen ontvangen die zijn opgestuurd naar de assessing authority. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze certified copies willen hebben van de hele RPL/Skill Assessment aanvraag.

Hebben jullie echt je volledige skill assessment / rpl aanvraag meeverzonden? Of alleen de referentie brieven / diploma's en eventueel CV?

Nog iets; wat zijn de 'Schedule 6A requirements'?

Thanks
 
D'r staat toch echt duidelijk "all documents". Het materiaal dat je zelf uitgeprint hebt voor je skills assessment, hoef je natuurlijk niet te certificeren, gewoon nog een keer uitprinten. En voor de rest: is die paar Euro voor gecertificeerde kopietjes die je denkt te besparen het risico waard dat je visumaanvraag flink vertraagd wordt, of misschien zelfs afgewezen?

Waarschijnlijk zal 't wel meevallen, ik denk dat ze die documenten voornamelijk willen voor het geval ze je aanvraag eens flink willen uitpluizen, vanwege een steekproef of omdat ze iets erin niet vertrouwen. Maar zoals ik al zei, waarom zou je het risico nemen?

En ja, ik heb dus een kopie van de volledige skills assessment meegestuurd.
 
Wij ook,

Een copy van het volledige skills-assessment.
En als zelfst ondern moet je heel wat overleggen om daar doorheen te komen, was dus een flink extra pakket.
Misschien dat het daarom zo lang duurt.  :-D
Ze leggen hem steeds onderop de stapel

Mariette
 
Back
Top