Subclass 137 (STNI) / Subclass 176 (State sponsored)

_Maarten_

New Member
Het STNI visum (137), inmiddels State Sponsored visum (176), is een permanent visum. Voorwaarde is wel dat je twee jaar in de staat woont en werkt waar je door gepsonsord wordt (alhoewel ik op dit visum ook ergens las dat je onder voorwaarden in een andere staat mag wonen en werken).

DIAC verlangt van deze visum houders wel dat ze gedurende 24 maanden elk half jaar mee doen aan een "survey". Weet iemand wat het nut en de noodzaak hiervan is? Kunnen ze het permanente visum na die twee jaar alsnog intrekken als je bijvoorbeeld in een volkomen andere vakgebied gaat werken dat op basis van je opleiding te verwachten valt?

 
 
Oh jee beetje te snel met het posten van een nieuwe vraag. Een telefoontje naar het Skilled Migration Centre in Perth vannacht bood uitkomst. Dat survey is meer een formaliteit van DIAC zodat ze weten hoe en waar STNI visa houders terecht komen. Verder heeft het geen enkele invloed op je visum.

Groet,
Maarten
 
Kleine kanttekening: Je kunt op een 176 ook gesponsored worden door een familielid.....hoeft dus niet perse door een staat! (waardoor je ook geen 2 jaar vast komt te zitten)
 
Wij gaan op een Sponsored Visa 138 (oud) is de voorloper van de 176 en worden gesponsord door een familielid. Betekent dit dat je niet per se in die staat waar je familielid woont hoeft te verblijven gedurende twee jaar? Ik meen toch ergens gelezen te hebben dat je wel 2 jaar in die staat dient te verblijven.

Ook al zijn we wel van plan om in ieder geval in die staat te gaan wonen, is altijd fijn om te weten dat je zomaar kunt verhuizen. Wie weet hoe het zit?
 
voor zover ik weet zit je niet vast aan de staat waar het familielid woont (als alles nog doorgaat is het bij ons trouwens toch ook niet de bedoeling om in een andere staat te gaan bivakeren  :lol: )
 
Goed om te weten.

Als ze vervelend gaan doen kunnen we dus gewoon gelijk naar een andere staat verhuizen... :grin:
 
Bij een sponsored visum door een familielid mag je overal in Australie wonen.

@ Ernie,
Ik weet niet of degene die bij jullie problemen heeft met de IELTS ook de hoofdaanvrager is. Maar zo niet dan heeft de ander slechts een 4.5 nodig op alle onderdelen. Haal je dit niet dan kun je het eventueel ook nog afkopen.
Is het de hoofdaanvrager echter degene die de problemen heeft dat is een 6 op alle onderdelen toch nodig.

Groetjes Chantal
 
Back
Top