Subclass 175 -- spouse language skills

Zanzibar

New Member
Een vraagje ivm spouse language skills...
Ik ben bezig de aanvraagformulieren voor een subclass 175 visum te doorlopen. Mijn ACS skill assessment is OK en ik voldoe ook aan de MODL requirements. Mijn IELTS test is zeer goed verlopen. Dus dat zit ook allemaal snor. :smile:

Als ik de "Application of general skilled migration to Australia" nalees, dan staat op pagina 18 "Part D -- Basic requirements for spouse/interdependent partner"
Only give details of basic requirements for your spouse/interdependent partner if their skills are to be considered in this application
Dit is in tegenstelling tot wat ik op de web site http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/175/eligibility-family.htm zie staan:
Secondary applicants must meet all of the following requirements:
English language ability


Vraag 1: Is de English language ability van de secondary applicant een verplicht item?

Vraag 2: Indien dit zo is, vroeg ik me af of mijn vrouw verplicht de IELTS moet nemen? De kans dat ze "functional level" haalt is niet zo groot -- spreken is geen problem, maar schrijven is niet zo goed -- dus kan ik niet meteen die tuition fee betalen?

Bedankt voor de info!
Zanzibar
 
Hoi,

ja, je partner moet ook IELTS doen als je ook de punten van haar nodig hebt om aan je aantal punten te komen of als ze ook haar beroep laat erkennen om daar hier mee aan de slag te gaan volgens mij.

Wij hebben dat niet gedaan aangezien ik genoeg punten haalde.
Wij hebben ook de fee betaald en in ruil daarvoor krijg je Engelse les bij Tafe. Dit is niet verplicht om te volgen maar natuurlijk wel nuttig.
Ten eerste krijg je goed Engelse les, je doet leuke contacten op en als je kindeen hebt krijg je ook de kinder opvang vergoed, alles voor 1 prijs  :up:

Voor het betalen van die fee krijg je een aparte tax invoice, die hoef je dus niet gelijk te voldoen.

Gr,
Johan
 
Hi Johan,
Ik geraak zelf al aan 135 punten, zonder dat de spouse skills in aanmerking moeten genomen worden. Betekent dit dat mijn echtgenote geen IELTS test moet doen?
Thanks
Zanzibar
 
mag wel, moet niet, je kunt het ergens aangeven dat haar engels niet goed is en dat geeft de mogelijkheid om de fee te betalen.

Wij hadden Move2Australia die alles voor ons regelde en deden een papieren aanvraag dus ik weet niet precies waar / hoe het tegenwoordig moet, er is vast wel iemand hier die het wel weet ??

Ander even de zoek functie gebruiken.

Gr,
Johan
 
Back
Top