Subclass 857

Wimmel

Account Inactief (eigen verzoek)
Hallo,

Ik ben nu 2 maanden in Australia en met geluk meteen een goede baan gevonden als project manager, op een working holiday visa. Nu wil mijn baas een Subclass 857 aanvragen en alles is al geregeld, ik hoef alleen een handtekening te zetten. Ik haal ook inderdaad van de website dat je met een working holiday na 1 maand een 857 kan aanvragen. Maar gaat het echt zo simpel?

Heb wel een Bachelor of Engineering degree. Maar zal nog wel mijn degree moeten laten herkennen, IELTS test en medical test noem het maar op doen.

Ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie en dat ik dadelijk 6000 dollar kwijt ben...

Iemand hier ervaring of advies over?

Groetjes Willem.
 
Hey Willem!

Het gaat heel goed zo te zien! Don't you love it when it all goes according to plan?
wink.gif



Over de 857, het lijkt mij niet zo bekend te zijn hier op XPdite, ik had eens de expatforum afgeschuimd en het enige dat ik kan constateren is dat er niet veel worden over gesporken enkel over hoe lang het durt vooraleer je het krijgt. Logische deductie vertelt mij dan (optimistisch) dat het niet zo moeilijk is!
Op de immi.gov.au is er enkel dit voor Employee Eligibility:
  • hold a qualifying visa
  • have the relevant qualifications for the nominated position, which has an Australian equivalent trade, diploma or higher qualification
  • meet any mandatory licensing, registration or professional membership requirements which allow you to work unsupervised and without further training
  • have been offered a full time position for a fixed term of at least two years (supported by evidence of a contract or letter of appointment signed by both the employer and the employee)
  • be under 45 years old
  • have Functional English language ability
En het is allemaal vrij rechtuit, misschien eens een DIAC in Queensland erover aanspreken om echt alle twijfel weg te werken?

Veel Succes alvast!
 
Moet het eerst nog wel allemaal zien, alles gaat het moment zo snel! 2 maanden geleden werkte ik nog in Nederland en nu ben ik hier een project manager en woon ik op me zelf in een groot huis, en dat met een working holiday visa!.
Inderdaad er is niet veel over bekent, maar het ziet er zeer aantrekkelijk uit.. Een client van me heeft voor het zelfde gekozen....hij komt uit Zuid Afrika.

We komen daarvoor allemaal in aanmerking, ik zou alleen medical test en IELTS met gemiddeld een vijf moeten halen.
Ze hebben een migratie agent in handen genomen die alles gaat uitzoeken, zij zijn door de DIAC erkent om dit te doen. Na 1 dag ligt er al een contract in mijn mailbox en ik kom er voor aanmerking volgens hun. Ik kan op het moment niets vinden op de website waarom het niet zou kunnen...

Ik zal morgen is kijken of ik die DIAC kan bereiken.
 
Ik kan op het moment niets vinden op de website waarom het niet zou kunnen...

Dat is wat ik bedoel, eerst was ik zeer twijfelachtig over de werking en info van de immi.gov.au, maar niet is minder waar! Het is volledig uitgedokterd en als daar alles klopt dan lijkt het mij vrijwel zeker dat het ook zo echt is.


Hou ons op de hoogte!
afro.gif
 
Blijkt allemaal in order te zijn. Subclass 857 is speciaal ontwikkelt om skilled people in laag bevolkte steden snel aan te trekken. Dus na 1 maand werken op een tijdelijk visum (incl working holiday) kan je een permanent visum aanvragen. Mits je werkgever hiermee in zee wilt gaan.
Moet een medische test doen samen met een IELTS test. Mijn Bachelor of Mechanical Engineering degree geeft nog geen registratie als een engineer in Australie. Met dit visum wordt je dus geregistreerd als een engineer als je het werk dan ook daadwerkelijk doet, wat in mijn geval is.

DIT VISUM IS DUS PRIO NR 1 !!!

Op het moment ziet het er allemaal rooskleurig uit!
 
Voor mijn permanent visum heb ik een VOG nodig.

Als ik deze download: http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/brochures/2011/06/21/aanvraagformulier-verklaring-omtrent-het-gedrag-natuurlijke-personen.html

Mijn ouders machtig, kunnen zij het dan aanvragen en kopen bij de gemeente?

Vrij onduidelijk hoe het werkt als je in het buitenland woont. in Den Haag zijn ze niet vriendelijk en het Consul in Australië kunnen je ook niet helpen.
 
Voor mijn permanent visum heb ik een VOG nodig.

Als ik deze download: http://www.rijksover...e-personen.html

Mijn ouders machtig, kunnen zij het dan aanvragen en kopen bij de gemeente?

Vrij onduidelijk hoe het werkt als je in het buitenland woont. in Den Haag zijn ze niet vriendelijk en het Consul in Australië kunnen je ook niet helpen.

Even http://www.denhaag.nl/web/file?uuid=123e3036-b05e-4f2c-bfea-31ffa842a040&owner=83a58903-4e8e-4f4d-b886-185188e6ecd1 invullen, kopie van je paspoort erbij, en aanvraagformulier invullen. Elk bewijs wat je hebt dat het voor migratie is (betaling van de aanvraag?) helpt voor het proces.
 
Het ziekenhuis waar ik ga werken wilt een nieuwe VOG( niet ouder dan 6 mnd) en ik heb inderdaad mijn buurman in nl gemachtigd zodat deze die kan gaan halen( hopelijk).Zal laten weten of het zo gelukt is.

Greetz, Mien
 
Visa has been granted!!! (see other post in laatste stand van zaken)
 
Back
Top