Sunshine Coast Facebook Groep

Hoi allemaal,

Er is een nieuwe Facebook Groep voor Dutchies aan de Sunshine Coast; we komen elke paar weken bij elkaar. Of je hier nu woont, op vakantie bent of dat je het gewoon leuk vindt om lid te zijn, iedereen is welkom. Stel je vragen over waar je lekkere mayonaise kunt kopen, wie er zin heeft om een bakkie te doen en je plannen met Oud & Nieuw. Fijne Kerst!


https://www.facebook.com/groups/1039737722819106/
 
En ben je al lang hier? Op welk visa ben je binnen kunnen komen, heb je nog tips en tricks voor mensen die in het visumproces zitten?
 
Ben hier nu 8 jaar. Ben op een 857 visum binnen gekomen, wat nu niet meer bestaat. Enige tip die ik heb, is om een migration agent in te schakelen. In mijn geval werkte dat erg goed, ik had namelijk geen beroep die op de lijst stond. De migration agent wist een visum zonder voorwaarden voor me te vinden, waardoor ik gelijk permanent resident werd. Kan alleen geen migration agent aanraden. Die van mij wist wel een goed visum te vinden maar tijdens het proces vergat ze van alles en was met een aantal dingen te laat. Ben blij dat alles goed gekomen, het was best stressen
 
Een visum zonder voorwaarden heb ik nog nooit van gehoord, maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Welkom op Xpdite.
 
En de voorwaarden zijn:

Regional Sponsored Migration Scheme visa (subclasses 119 and 857)

Requirements
This visa allows you and any dependent family members included in your visa application to work in regional, remote or low population growth areas of Australia.

Your visa might be cancelled if either:

  • you did not start your employment with the relevant employer within six months of arriving in Australia and you do not satisfy the Minister that you made a genuine effort to start that employment within the six months.
  • you started the employment, but it was terminated within two years of you starting, and you do not satisfy the Minister that you made a genuine effort to be engaged in that employment for the required period.
 
hoe zit dat dan met "geen beroep wat op de lijst staat" ?
Als met 'de lijst' de SOL lijst bedoeld wordt, dan lijkt dat op zich te kloppen denk ik. Dit visum lijkt op jouw 457 (zelfs de naam, 857, 457, what's in a name ;) )
De employeer in een regional area sponsored je, dus de SOL is dan niet van toepassing toch?

Verder een academische discussie, want het visum bestaat niet meer sinds 2012...
 
Als met 'de lijst' de SOL lijst bedoeld wordt, dan lijkt dat op zich te kloppen denk ik. Dit visum lijkt op jouw 457 (zelfs de naam, 857, 457, what's in a name ;) )
De employeer in een regional area sponsored je, dus de SOL is dan niet van toepassing toch?

Verder een academische discussie, want het visum bestaat niet meer sinds 2012...


De migration agent had een functieomschrijving gevonden die leek op de baan die ik toen had, wat blijkbaar zo hoog op de SOL lijst stond dat ik meteen permanent residency kreeg. Erg veel geluk mee gehad. Sorry het is 8 jaar geleden dus de terminologie is staat me niet helemaal niet bij!
 
nou geweldig toch! Geeft de burger weer moed haha
(maar voor regional moet je nog steeds op de lijst staan hoor)
ach zo zie je maar weer, niet te snel opgeven
 


OFX
Back
Top