super leek/onderwijs

torvest

New Member
Graag nog een wat meer informatie over de kans op tewerkstelling in het onderwijs.
Hoe zijn de kansen om via deze weg in het land te komen?  Waar begin je nu eigenlijk je zoektocht of liever waar leg je je eerste contacten voor het wel slagen van een project?
Het zou gaan over het onderwijs in basisscholen en lager humaniora.

Bedankt voor alle tips
 
Onderwijs: het is niet eenvoudig. Ik weet niet in welke staat je wilt werken in het onderwijs. Om te beginnen kun je eens kijken bij:
www.education.gov.au dit is de algemene portal over onderwijs in Australie. Je moet je sowieso laten registreren als leraar. In Queensland is hiervoor het adres: www.btr.qld.edu.au Dit is een overheidsinstantie die kijkt of je wel aan de algemene voorwaarden voldoet om leraar te zijn. Op deze sites staat heel veel informatie over wat je allemaal moet regelen (en dat is een hoop, ik heb de hoop licht opgegeven, iig voorlopig even).
 
[quote author=jufrebekka link=topic=1241.msg11812#msg11812 date=1111803924]
Onderwijs: het is niet eenvoudig. Ik weet niet in welke staat je wilt werken in het onderwijs. Om te beginnen kun je eens kijken bij:
www.education.gov.au dit is de algemene portal over onderwijs in Australie. Je moet je sowieso laten registreren als leraar. In Queensland is hiervoor het adres: www.btr.qld.edu.au Dit is een overheidsinstantie die kijkt of je wel aan de algemene voorwaarden voldoet om leraar te zijn. Op deze sites staat heel veel informatie over wat je allemaal moet regelen (en dat is een hoop, ik heb de hoop licht opgegeven, iig voorlopig even).
[/quote]

Mijn partner heeft haar onderwijsaspiraties ook op een lager pitje gezet. Het is zoiezo een boel werk om jezelf te registeren en dan moet je nog een baan vinden (en het salaris is hier ook lager dan in NL).

Maar ze is wel erg enthousiast over de scholen. Kleine klassen, gevarieerd onderwijs en een echt gemeenschappelijk 'schoolgevoel'.
 
Back
Top