sydney en omgeving????

Ilse

New Member
Hoi allemaal,

Is er iemand bekend met het wonen in de suburbs van Sydney??? Wat zijn de goede wijken en hoe laat is het er ongeveer donker in de zomer en winter. We moeten natuurlijk nog wel lekker kunnen zwemmen als we klaar zijn met werken 's avonds :-D
 
Tja, goede wijken... wat is je budget? Wil je een huis met oprit, of een appartement? Wil je dicht bij het strand/de stad wonen of juist niet?

In de zomer is het maximaal 8 uur 's avonds donker, en dan ook echt donker. Niet van die lekkere schemering zoals in Nederland.
 
Tja budget, dat is moeilijk. We zouden wel heel graag aan het strand willen wonen, of in ieder geval vlakbij. Het gaat er om dat het een leuk huisje is met oprit (hoeft niet groot te zijn). Huren of kopen is ook nog niet helemaal duidelijk, maar ik denk als het om kopen gaat dat het rond de 350.000 aud mag kosten. Als het maar in een goede wijk is!!!! Thanks!!!
 
Hoi Ilse,

er lopen al wat draadjes over waar of juist niet wonen in sydney, kijk eens met search.....Ook een draadje hoe ga je straks wonen (sorry heb weinig tijd anders had ik het zelf even voor je opgezocht...... :|), daar staan een aantal links op van makelaars etc

verder om een idee te krijgen wat je voor welke prijs kunt huren of kopen:

www.domain.com.au
www.realestate.com.au

kun je suburbs aangeven en kaartje erbij om een idee te krijgen..... :up:

Gr. Sab
 
Dan denk ik dat je richting Central Coast moet gaan kijken. Dan zit je volgens mij nog redelijk betaalbaar dicht bij het strand. Nadeel is als je in de stad werkt, dan is het wel een stukje reizen. Maar of dat nog binnen het budget valt?
Ik weet dat als je in Sydney voor 300.000 tot 350.000 een huis met oprijlaan wil hebben, dan zit je ca. 40 km landinwaarts.
Ik woon zelf in Kensington (redelijk dicht bij het strand en de stad, maar bepaald geen topwijk), en betaal $300 p/w voor een 1-kamer appartement met parkeerplaats. Huizenprijzen in Sydney zijn bizar helaas.
 
Back
Top