Sydney hotel voor quarantaine

beer

Member
Hoi,

Op 15 juli hopen we aan te komen in Sydney voor familie bezoek / vakantie. Heeft iemand enig idee welke hotels ze momenteel gebruiken voor de verplichte 2 weken quarantaine?

Is het nog mogelijk om een SIM kaart te kopen op de luchthaven voordat je naar het hotel wordt gebracht?

Ad
 
Ik zie rond ons kantoor in CBD een aantal vijf-sterren hotels die voor quarantaine gebruikt worden. Er staat nl. altijd politie en leger voor de deur om ervoor te zorgen dat er niemand het hotel verlaat. Four Seasons, Swisshotel zijn een aantal die gebruikt worden.

 
Vanuit nieuwsgierigheid, is het qua visum wel mogelijk om naar Australie te komen? In theorie zijn de grenzen dicht, dacht ik.

On topic: Een hotel bij ons in de buurt is ook gebruikt voor quarentaine doeleinde, maar dat is geen luxe 5-sterrenhotel. Ik denk niet dat je veel te kiezen hebt en gewoon ergens wordt geplaatst.
 
Vanuit nieuwsgierigheid, is het qua visum wel mogelijk om naar Australie te komen? In theorie zijn de grenzen dicht, dacht ik.

On topic: Een hotel bij ons in de buurt is ook gebruikt voor quarentaine doeleinde, maar dat is geen luxe 5-sterrenhotel. Ik denk niet dat je veel te kiezen hebt en gewoon ergens wordt geplaatst.
Heb even de posts van Beer bekeken, hij is getrouwd met een Australische. Australiers en direkte familie mogen wel naar Australie komen (terugkeren) Zou wel even kijken of zij zomaar weer weg mag met de reisban voor Australiers, zal wellicht toestemming vooraangebraagd moeten worden als het tzt niet is opgeheven.
 
Lijkt me niet echt iets om naar uit te kijken @beer. Ibis is ook gebruikt, net als het InterContinental, maar ook appartementen hotels. Omdat je daar een keuken hebt moet je zelf je eten regelen en dat lijkt mij wel een voordeel. Ik geloof ook inderdaad dat er niets te kiezen valt. Herinner me een van de eerste interviews toen ze starten met quarantaine in een hotel: man stond 3 uur in een bus voor het InterContinental en belandde uiteindelijk in het Ibis.
 
even off-topic, kan het niet laten:
Helaas is het nog zo dat de NSW belastingbetaler opdraait voor de kosten voor de quarantaine van reizigers. In NT is het anders: 2500$ per persoon, door de reiziger zelf te betalen.
Uiteindelijk kies je er toch zelf voor om het land in te reizen.
 
Quarantaine beschermt ons allen dus geen probleem mee dat overheid betaalt. Voor velen een hele toer geweest om terug te komen met alle bijkomende kosten en niet iedereen kan zo’n duur hotel betalen. Als je zelf moet betalen zou thuis quarantaine ook weer toegelaten moeten worden.
 
Apart van dat het een maatregel is om ons te beschermen tegen nieuwe infecties van buiten, deze maatregel was ook deels genomen om de hotels en hun werknemers te ondersteunen wanneer er geen klanten zijn. Komt dus uit het potje JobKeeper.
 
Back
Top