tanja

titatanja

Member
hebbes!!!!

vandaag een telefoontje van de ambassade gehad - ze wilde een australische police clearance....
na enige discussie (want ik ben net geen 12 maanden in oz geweest) zou ik teruggebeld worden (ze ging de dagen tellen)

half uurtje later: "stuurt u uw paspoort maar op, ik maak even een aantekening dat ik u vandaag telefonisch heb medegedeeld dat u uw visum heeft"

DUS IK MAG VERTREKKEN!!! HOE MOOI IS DAT!!!

PERTH....BEWARE....I'M ON MY WAY!

groetjes tanja
 
titatanja said:
hebbes!!!!

half uurtje later: "stuurt u uw paspoort maar op, ik maak even een aantekening dat ik u vandaag telefonisch heb medegedeeld dat u uw visum heeft"

DUS IK MAG VERTREKKEN!!! HOE MOOI IS DAT!!!

PERTH....BEWARE....I'M ON MY WAY!

groetjes tanja

Yahoo! Gefeliciteerd , Tanja !! :D

Ingrid.
 
Yes! Heeeeel goed! :p :p :p :p Gefeliciteerd! Dus..... snel inpakken en wegwezen :wink: !

KC
 
harstikke gaaf voor. Maak er nog wat leuks van die laatste weken/dagen in nl.
En gauw dat vliegtuig in 8) 8) :D :D :D :D
 
phewww, het wordt nu wel écht echt....vandaag mijn spulletjes op de post gedaan (vier verhuisdoosjes voor 27 jaar - niet slecht dacht ik zelf), maandag mijn laatste werkdag en dan op 8 december dusseldorf - dubai - perth....nog 13 dagen tot ik eindelijk mijn lief weer zie (en na 5,5 maanden verheug ik me daar enorm op :wink: )

maar....hoezeer ik me daar ook op verheug....het blijft moeilijk - en wordt alleen maar moeilijker. vandaag afscheid genomen van de collega's die een lang weekend hebben en er dus maandag niet zijn - had mezelf beloofd 'cool' te blijven, maar uiteindelijk werd het één groot snotterfestijn...
maandag dus een etentje met mijn directe collega's die ik ook verschrikkelijk ga missen en dan begint het grote 'familie- en vrienden afscheidsgebeuren'.
van de ene kant wil ik zo lang mogelijk hier blijven en zoveel mogelijk tijd met iedereen doorbrengen, maar van de andere kant zou ik willen dat ik vandaag nog kon vertrekken om het onvermijdelijke afscheid maar achter de rug te hebben....is het normaal dat ik me zo 'dubbel' voel?

dit was mijn update(je) - jullie horen snel meer!

zijn er overigens nog mensen die ook op het punt staan om te vertrekken? voel jij je ook zo vreemd?

groetjes en fijn weekend,

tanja
 
Hoi Tanja, als eerste gefeliciteerd! Wat super zeg!!

Ik heb wel een vraagje over die Australische police clearance!

Ik ben zelf ook net geen 12 maanden in Australie geweest, op zo'n 2, hooguit 2,5 week na. (1999-2000)
In 2002-2003 ben ik 6 weken bij elkaar in Oz geweest in 2004 3 weken.

:arrow: Wel of geen police clearance :?:

Zelf wilde ik er nl. op gokken dit NIET te doen, omdat het dus GEEN 12 maanden of meer achter elkaar is?
 
hoi sandra,

het gaat er bij police clearance niet om of je die 12 maanden achter elkaar in australie bent geweest - maar of je vanaf je 16e in totaal 12 maanden of meer in australie geweest bent.
ik ben vanaf 1995 een keer of zeven in australie geweest en die zeven keer waren samen net geen 12 maanden.

als ik je post goed begrijp ben je dus in 99-00 bijna 12 maanden geweest, daarna nog eens 6 weken en 3 weken - dus in totaal wel meer dan 12 maanden.

als ik het goed heb onthouden is je man op dit moment in australie - ik zou hem dus ook asap aan het werk zetten :wink: om voor jou een police clearance aan te vragen (geloof dat het iets van 30 of 40 dollar kost) - better to be safe than sorry - zou wel heel vervelend zijn als je je aanvraag bij elkaar hebt maar nog geen uitspraak krijgt omdat je nog een police clearance moet aanvragen - lijkt me erg frustrerend....

succes ermee!

groetjes tanja
 
Bedankt voor je antwoord. Ik heb maar ff mijn paspoort ingescand en per email naar mijn man gestuurd. Ik hoop dat ie hem dan kan krijgen..
 
Tanja heeft helemaal gelijk! Het gaat om het totaal. Dit is nl tijdens ons interview in Berlijn duidelijk gevraagd: ben ik in totaal 12 maanden in Oz geweest. Is het antwoord ja: dan moest ik ook een police clearance in Oz gaan aanvragen. Maar het antwoord was in mijn geval dus nee....

Dus goed dat je je man aan het werk hebt gezet, Sandra!

En Tanja, sterkte hoor, die laatste dagen in NL. Ik denk er ook al af en toe aan, aan het ''goededag'' zeggen..... Voor ons duurt het nog eventjes maar de tijd gaat zo snel......

KC
 
:arrow: Toen ik de VOG's ging aanvragen had ik ook een machtiging nodig van mijn man, gewoon een briefje met zijn handtekening, zou dat ook nodig zijn in OZ? Dan zou ik even een briefje maken, ondertekenen en ook inscannen, je weet maar nooit! Succes! :wink:
 
en dan is het gewoon ineens zover....morgenmiddag om 14.35 vertrek ik naar perth - and im absolutely shitting myself...

heb me hier zo lang op verheugd, maar had niet gedacht dat het zó moeilijk zou zijn....zoveel mensen die verdriet hebben om MIJ!!?!?!! :cry:

ik hou jullie op de hoogte....

gr. tanja
 
Hoi Tanja,

Heel veel succes.
Gelukkig is het geen definitief verdriet. Je bent nog steeds op deze aardkloot aanwezig.
Maar ik kan mij het helemaal voorstellen, knop in je maag een raar gevoel in je hoofd.

Maar 1 ding. Je durft in ieder geval je droom na te leven.

Ik ben benieuwd naar de vervolgen.
 
Ha Tanja!

Heel veel succes morgen!
Kan me voorstellen dat het allemaal onwerkelijk en eng is, maar wie weet valt het wel mee.

Hou ons op de hoogte!

Groeten,
Sander
 
[quote name='"leena"]:arrow: Toen ik de VOG's ging aanvragen had ik ook een machtiging nodig van mijn man' date=' gewoon een briefje met zijn handtekening, zou dat ook nodig zijn in OZ? Dan zou ik even een briefje maken, ondertekenen en ook inscannen, je weet maar nooit! Succes! :wink:[/quote']

In Oz is dit NIET genoeg! Dat heb ik nl. gedaan, maarreh... Je moet form 1101 downloaden, invullen en opsturen naar de Federale politie (ze willen originele handtekening zien), inclusief:
:arrow: money order van $36,-
:arrow: international postal reply coupon
:arrow: kopie van je rijbewijs/paspoort
 
Back
Top