Tasmanië medisch

carlijnaxel

XPdite Sponsor
Wij willen over een niet al te lange tijd, als we overal doorheen komen richting Tasmanië vertrekken.
Nou vraag ik me af hoe het met de gezondheidszorg op Tassie is.
Moet je voor de wat ingewikeldere problemen al snel richting het vaste land of is het daar op een redelijk hoog niveau?

Groetjes Axel
 
De meeste medische procedures worden gewoon hier in Tasmanië uitgevoerd. Ongetwijfeld zullen er ook operaties zijn waarvoor je naar het mainland zult moeten maar daar weet ik het fijne niet van. Wel is er hier een groot tekort aan (para) medisch personeel. In de privé ziekenhuizen valt het nog wel mee, maar in de openbare ziekenhuizen is het een probleem aan het worden. Ik kan je om deze reden dan ook zeker aanraden om een private health insurance af te sluiten.
 
Dank je, voor je reactie.
Wij zitten met nog wat vraagjes voor mijn vrouw.
In januari komen we weer jouw kant op en dan gaan we diverse instanties af om informatie in te winnen.

Er zouden ook mogelijkheden zijn via een "designated area" waar Tassie ook onder valt. Ze hebben een kantoor in de stad zitten en hoop daar wijzer te worden.


Maar eerst weer eens vrienden opzoeken, rondtrekken, het echte leven weer eens meemaken, wat vissen en bbq-en in primrose. Om vervolgens weer met tranen in de ogen weer richting het Bredase te gaan.

Groeten Axel
 
Als je een bezoek wilt brengen aan de Department of Economic Development, die zitten inderdaad in de stad. Tasmanië is een van de gebieden waar je een SIR of een STNI visum voor kunt aanvragen. De DED kunnen je daar vast verder mee helpen.
 
We zijn van plan om ze een bezoek te brengen in januari, komt sowieso beter over als je persoonlijk contact hebt gehad, vind ik.

De DED zit in Elizabeth street en wij logeren in Sandy Bay dus dat is maar een stukje.

Volgens mij als ik het zo links en rechts goed gelezen heb, mag alleen een familielid als sponsor optreden en niet een goede vriend die australieer is. Die mag alleen als financieel sponsor optreden.
Kopt dit, als je dit toevallig weet.

Greetz
 
Ik weet niet precies hoe dat zit, maar er zijn vast anderen die je dat precies kunnen vertellen.
 


OFX
Back
Top