Tasmania or SA

Wij zij er dus uit en willen beginnen op Tasmanie gevoelsmatig spreekt ons dat het meest aan.
Voor de kinderen lijkt het me ook fantastisch om daar op te groeien. Ik ben gek op bergen en heuvels en Steef gek op de zee en allebei houden we van de rust, natuur, ruimte en niet al te veel mensen, dan zit je op Tassie goed dachten wij zo.
Steef zit nu nog elke dag op de weg van Lelystad naar Amsterdam en hij baalt verschrikkelijk van die enorme drukte op de weg.
Het enige waar we een beetje zorgen over maken is het vinden van een baan mocht dat niet lukken op Tasmanie dan zijn we genoodzaakt om naar SA of een andere staat te verhuizen.

Marchel wanneer willen/gaan jullie vertrekken?

En Erna jullie wonen inderdaad ook in een prachtig gebied, Tja je moet toch een keuze maken he.

groetjes,
Moon
 
[quote author=cyberoo link=topic=7569.msg102544#msg102544 date=1194970786]
Wij zij er dus uit en willen beginnen op Tasmanie gevoelsmatig spreekt ons dat het meest aan.
Voor de kinderen lijkt het me ook fantastisch om daar op te groeien. Ik ben gek op bergen en heuvels en Steef gek op de zee en allebei houden we van de rust, natuur, ruimte en niet al te veel mensen, dan zit je op Tassie goed dachten wij zo.
Steef zit nu nog elke dag op de weg van Lelystad naar Amsterdam en hij baalt verschrikkelijk van die enorme drukte op de weg.
Het enige waar we een beetje zorgen over maken is het vinden van een baan mocht dat niet lukken op Tasmanie dan zijn we genoodzaakt om naar SA of een andere staat te verhuizen.

Marchel wanneer willen/gaan jullie vertrekken?

En Erna jullie wonen inderdaad ook in een prachtig gebied, Tja je moet toch een keuze maken he.

groetjes,
Moon

[/quote]

De redenen die jij opnoemt zijn ook de onze.
Mooie natuur, bergen/heuvels, rust, ruimte en natuurlijk die schone lucht.
Voor ons het de ideale plek voor onze 9 maanden oude dochtertje om op te groeien.

Ik rijd nu dagelijk van Heerhugowaard naar Den Haag voor mijn werk.
En dat wordt ik een beetje zat.
Eigenlijk ben ik Nederland helemaal een beetje zat.

Wij maken ons ook wel zorgen om het vinden van een baan, maar ik denk dat het overal wel een gok is.
En die gaan we gewoon nemen.

Eind deze maand gaan we de staat sponsering aanvragen, we zijn nu bezig om onze motivatie op papier te zetten.
Dat hopen we eind dit jaar terug te krijgen met een positieve beoordeling.
Dan gaan we gelijk naar de DIAC, da duurt ongeveer 3 tot 4 maanden.
Dus we hopen in maart/april ons visum te hebben.

Helaas kunnen we niet eerder dan 2 oktober verhuizen, omdat mijn vrouw tot 1 oktober moet blijvenbij haar werkgever.
Hier heeft ze voor getekend.

Dus eigenlijk willen we zo snel mogelijk na 1 oktober 2008 vertrekken.

Groetjes,
Marcel
 
Zoals het er nu naar uitziet wordt de bestemming dus voorlopig helemaal niet SA of Tas maar i.v.m. de zekerheid van een baan toch Sydney en wel de Blue Mountains als een soort gulden middenweg tussen natuur en werk. Sydney is ook geografisch bloedmooi daar is niets op af te dingen. Tasmania laat me (ons) niet los maar de realiteit is dat werkelijk geen enkele werkgever vanuit Tasmania positeve feedback geeft wat in Sydney wel het geval is. Niets is zo veranderlijk als het leven....

Steef en Moon
 
Hi Steef en Moon

En niks is veranderlijker als een mens....
Je kan altijd weer verkassen en wat je zegt er zijn zoveel mooie plekjes in Australie om te wonen.
Waarschijnlijk als je hier eenmaal bent zullen ze wel op je sollicitatie's reageren.
Succes :up:
 
[quote author=cyberoo link=topic=7569.msg103328#msg103328 date=1195858950]
Zoals het er nu naar uitziet wordt de bestemming dus voorlopig helemaal niet SA of Tas maar i.v.m. de zekerheid van een baan toch Sydney en wel de Blue Mountains als een soort gulden middenweg tussen natuur en werk. Sydney is ook geografisch bloedmooi daar is niets op af te dingen. Tasmania laat me (ons) niet los maar de realiteit is dat werkelijk geen enkele werkgever vanuit Tasmania positeve feedback geeft wat in Sydney wel het geval is. Niets is zo veranderlijk als het leven....

Steef en Moon
[/quote]

Erwin heeft geen enkele keer feedback gekregen vanuit Tasmanie maar had heel snel een baan.
Helaas is de manier van reageren hier in oz gewoon iets anders dan wij gewend zijn.
Werk ligt nu voor het oprapen. In Tasmanie is de beste manier om een baan te krijgen is networken.
Zo veel mogelijk mensen leren kennen en via via aan een baan komen.

Mariette
 
5 december is onze SRS aanvraag opgestuurd naar TAS.
Nu een aantal weken in spanning zitten.

De doorlooptijd is ongeveer 4 tot 6 weken.
Dus we hopen eind januari de uitslag te hebben...... :wink:

Gr,
Marcel, Joyce en Isa
 
We hebben niet eens zo lang hoeven te wachten.
We hebben net het verlossende woord per mail gekregen.
Tasmania wil ons sponseren...... :lol: :lol: :lol:

Tasmania here we come..... :up:
 
Thanx........nu nog de DIAC.
Maar dit hebben we in de pocket.

Nog 10 maanden in Nederland.
Lekker vooruitzicht hoor.

Cu
 
Hoi Tassies,

Tja wij zijn uiteindelijk nu op The Third Rock From The Sun ehhh ik bedoel South West Rocks "geland". En ehhh dat ligt niet in Tasmanania noch South Australia...

Tja een balletje kan raar rollen zei mijn oma altijd (kijk naar het EK...balen dat die laatste wedstrijd van Nederland niet live op SBS was trouwens). De baan die ik nu heb in South West Rocks NSW kwam zomaar voorbij rollen ik bedoel maar. Het is hier ook schitterend net zoals op Tasmania zoals wij ons voorstelden. Wie weet wat de toekomst brengt. Vakantie op Tasmania staat nog hoog op de verlanglijst.

Groetjes The Roosters

Steef en Moon 
 
Hee luitjes vinden jullie het erg als ik dit oude topic even Hijack  :lol:

Wij wonen nu 2 jaar in Adelaide en het is nogal druk, hot and dusty... Alleen de winters, voor- en na- jaar vind ik hier erg mooi. Vooral afgelopen winter was er veel regen maar net niet te veel :up:,.. net genoeg om alles groen en fris te houden... en ook al heb ik verschillenden keren, op de motor, zitten vloeken en tieren als ik weer in het honde weer naar mijn werk moest rijden er is toch het eea aan interessen ontstaan over Tassie  :?

anyway wij willen misschien heel misschien ooit is verhuizen naar Tassie. Mijn motivatie op dit moment na weinig tot geen research;  :roll:
*niet zo heet in de zomers,
*kouder in de winters
*veel meer groen
*geen grote miljoenen steden??

is dat juist. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringing van mensen die nu in TAS wonen. Is het echt zo koud en nat als er wordt geroepen. minimaal 300 dagen in het jaar regent? sneeuw en troep in de winter?

cheers,
Barry & Vanessa
 
Hoi Barry en Vanessa,

De punten die jullie noemen kloppen wel. In de zomer is de temperatuur hier meestal wat lager dan op het noordereiland. Ik hou zelf niet zo van extreme warme dagen dus het bevalt me hier wel. In de zomer is het hier ook kouder met vaak sneeuw op de bergen. Nachtvorst en sneeuw tot op zeeniveau komt hier (Hobart) maar heel af en toe voor. Het regent hier ook wat meer, maar het is vaak miezerregen en houd meestal niet lang aan. Hobart schijnt wel de op 1 na drrogste hoofdstad van Australie te zijn. Vooral in de lente en herfst kan het hier prachtig groen zijn, maar in de zomer is het meeste gras ook gewoon verdord. Grote steden hebben we hier ook niet. Hobart is de grootste stad. Met alle randgemeentes erbij, wonen er in 'greater Hobart' zo'n 180.000 mensen. In totaal wonen er zo'n 500.000 mensen in Tassie. Alhoewel Hobart een stad is, vind ik het echt aanvoelen als een groot dorp.

Oh, 300 dagen per jaar regen? Dacht het niet! :wink:

Meer informatie over Tasmanie: http://en.wikipedia.org/wiki/Tasmania
Meer informatie over Hobart: http://en.wikipedia.org/wiki/Hobart
 
Hoi Barry en Vanessa,

Ik woon wel niet op tassie maar dat heeft meer te maken met de werkgelegenheid.
Voor mij was het veel eenvoudiger om een baan in een van de grote steden te vinden en dat is Melbourne geworden. Wel het dichtst bij Tassie. Ik moet zeggen dat Victoria ook vrij groen is en ook een mooie staat (zijn we nog steeds aan het verkennen).
Ik heb op diverse plaatsen op Tassie familie wonen, meeste in omgeving Launceston en moet zeggen dat ik Tassie de mooiste australische staat vind qua natuur. Daarbij moet ik wel aangeven dat ik van alle staten alleen nog niet in SA ben geweest (wel toepasselijk voor dit topic). Hier gaan we begin volgend jaar verandering in brengen als we de Great Ocean Road gaan doen en Kangaroo Island.
Ik ben in totaal zo'n 3,5 week op Tassie geweest in 2 vakanties.
We gaan met de kerst weer naar Tassie en daar kijk ik echt naar uit al is het maar voor een lang weekend.
Het is er niet te heet, prachtig groen en heerlijk rustig.
Het enige probleeem is dat er met maar 500.000 mensen ook minder werkgelegenheid is. Maar als je er werk kunt krijgen zou ik een verhuizing zeker overwegen.

Veel succes met jullie reseach.

Groet Gerrit
 
Thanks for the input people. Ik hoor al dat wij snel is een weekje Tassie moeten doen. We hebben eigelijk alleen nog maar Adelaide gezien en druk bezig geweest met werk. Dus het is wel is tijd om er is op uit te gaan...  :up:

Cheers.
 
Wij hebben toch maar gekozen voor NSW ivm de werkgelegenheid. Steef heeft heel veel sollicitaties gedaan maar helaas geen reakties gehad. Maar ik moet zeggen het bevalt me prima hier in NSW. En hier in South West Rocks heb je altijd wind en is het ook zomers goed uit te houden zegt men. Steef heeft dan wel de mazzel gehad dat hij een baan in de country heeft kunnen krijgen, ik moet er namelijk niet aan denken om in een grote drukke stad te wonen. Maar Tasmania blijft toch wel in ons hoofd en voelt heel speciaal dus wie weet gaan we daar toch nog eens wonen al is het pas als we gepensioneerd zijn.

Groetjes,
Moon
 


OFX
Back
Top