Tasmania!!!!!!!

Ach geen bericht is goed bericht.....toch?
Ze hebben in ieder geval wel het geld voor de visum aanvraag geïncasseerd.......... :up:

We zijn nu bijna 3 maanden verder en nog steeds niets gehoord.
De medicals hebben ze finalized, dat weten we inmiddels.
Maar de aanvraag staat nog steeds op procesing.

Met de verkoop van ons huis gaat het ook al niet zo goed.
Staat nu 3 maanden te koop, stuk of 8 bezichtigingen, maar nog steeds geen bod.

Nu helpt het hele gebeuren op de hypotheekmarkt natuurlijk ook niet mee.

Maar we beginnen ons toch wel een beetje zorgen te maken.

Niet doen!

Als de nood het hoogst is, is de redding nabij.  :up:

Geloof me, wij hebben er alle ervaring mee.

Helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan, maar dat zal je ook wel weten.
We willen toch echt half oktober richting Hobart gaan.
Dus alles mag nu echt wel reg komen....... :-(

tuurlijk, wij kregen visum twee weken voordat we weggingen. We hadden gelijk de oplevering van het huis.
Zoeken naar een andere oplossing of huurhuis of caravan en dus ook weten of we de spullen in een container moesten stoppen of in een huurhuis moesten zetten.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik op een gegeven moment ben gaan bellen omdat de medische keuring van de anderen bijna verlopen was. Ik had hem al een keertje over moeten doen, maar anders zou die van hun weer verlopen.
Dus jullie hebben nog even. Kan nog een hoop gebeuren in die 5 maanden. Kop op  :up:

Mariette

Hi,

Nog steeds geen visa........ :cry:
Volgens zeggen is wel alles goedgekeurd, maar er moet nog een case officier aangewezen worden.
En dat duurt maar voort.
De verwachtingen zijn nu eind juli begin augustus.

Inmiddels is wel ons huis verkocht.
En hebben we op voorhand een one way ticket geboekt op 28 oktober.

Laten we hopen dat we het redden.

Cu,
Marcel

Lekker gevoel he zo'n ticket boeken.

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wanneer jullie de aanvraag hebben gedaan en voor welk visum gaan jullie. Zlef heb iknamelijk een 176 (vic sponsorred) aangevraagd op 9 dec en heb ook nog steeds geen visum....

Succes met de laatste maanden in Nederland!

Chantal

In elk geval wel erg lekker dat je huis verkocht is. Kunnen jullie weer gaan leven in plaats van poetsen voor de kijkers. Ik mag donderdag weer aan de bak voor de zoveelste ronde met kijkers waarvan ik altijd maar moet hopen dat ze ook echt komen....2x deze keer.... we blijven hopen!

[quote author=tweety link=topic=8182.msg121591#msg121591 date=1216127098]
Lekker gevoel he zo'n ticket boeken.

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wanneer jullie de aanvraag hebben gedaan en voor welk visum gaan jullie. Zlef heb iknamelijk een 176 (vic sponsorred) aangevraagd op 9 dec en heb ook nog steeds geen visum....

Succes met de laatste maanden in Nederland!

Chantal
[/quote]

Weet je dat ik niet eens weet welke class we hebben, volgens mij is het de 475.
In ieder geval worden we gesponserd door Tas.

We hebben de VOG gekregen op 21-01-2008, Medicals gedaan op 04-02-2008.
De aanvraag is 11-02-2008 gedaan online.

Ik heb begrepen dat ze nu bezig zijn met de aanvragen van november 2007, dus jullie zijn straks aan de beurt.... :up:

Gister te horen gekregen dat de overdracht van ons huis wat eerst op 15-10 stond niet gehaald gaat worden door de kopers.
Nu staat het op 27-10, ja wel 1 dag voor vertrek.
Hoe is het mogelijk.

Nou ja, met deze huizenmarkt mogen we niet kieskeurig zijn.

Cheers Marcel

Nou als ik jullie was zouik dan lekker de notaris machtigen om die overdracht voor jullie te doen. Zo de laatste dag heb je wel andere dingen aan je hoofd.

Maar heel veel succes!

Chantal

[quote author=tweety link=topic=8182.msg121659#msg121659 date=1216189389]
Nou als ik jullie was zouik dan lekker de notaris machtigen om die overdracht voor jullie te doen. Zo de laatste dag heb je wel andere dingen aan je hoofd.

Maar heel veel succes!

Chantal
[/quote]

Ja dat gaan we ook doen hoor.
Voor die onzin  :lol: hebben we geen tijd.

We moeten onze koffers pakken, dat is VEEL belangrijker.... :up:

Vraagje?????

Wat zijn de do and don't voor het kopen van een auto.

Omdat we voorlopig een tijdelijke visum hebben willen we niet direct een dure auto kopen, maar wel eentje die het de eerste drie jaar uithoudt.
Wat zijn dan een beetje onze optie's en waar kunnen we het beste gaan kijken.

Moeten we voor de echte Aussie auto's gaan, een dikke Holden of een Ford.
Of toch de Japaners of Koreanen?

Wie o wie.

Gr,
Marcel, Joyce en Isa

Wij hebben een Toyota Camry (een redelijk oude bak) waar we heel tevreden over zijn. Camrys zijn erg betrouwbaar en niet erg duur in het onderhoud. Het ligt er een beetje aan hoeveel geld je te besteden hebt en hoe groot je auto moet zijn. Je kunt natuurlijk ook voor klein en zuinig gaan. De Hyundai Getz schijnt wat dat betreft uit te blinken. Je koopt een nieuwe getz al voor ongeveer $13.000.

Wij hebben een Toyota Prado (ja, ook een Toyota)...

De reden waarom ik een Toyota heb aangeschaft is omdat het gewoon wereldwijd de meest betrouwbare auto is. En omdat ik zelf wel een beetje van de theorie weet hoe een automotor werkt, maar verder geen technische kennis er van heb en ik zelf ook niets aan reparaties kan uitvoeren, heb ik dus gekozen voor het meest betrouwbare merk.

Zo moest ik wel in Melbourne (zit ik nu mijn eigen verhaal te ondermijnen :) ) een kleine reparatie laten uitvoeren aan de verwarming van de auto. Die monteur die het repareerde reed een stukje met me mee en ik vroeg of hij zelf ook een Toyota reed. Hij reed zelf een Holden, maar daar had hij wel de nodige problemen mee. Nu zijn er natuurlijk ook genoeg mensen op het forum met een ander merk auto, dan Toyota, die er ook geen/weinig problemen mee hebben.

Echt slechte auto's worden er natuurlijk niet meer gebouwd, maar de ene heeft gewoon meer problemen dan een ander. En Toyota staat er gewoon om bekend dat ze de minste problemen hebben.

Back