Henk J
New Member
Ja ook in Australie heb je tax. En ook daar kunnen ze het niet leuker maken, wel makkelijker.
Ik zat op een working holiday visum in oz en toen ik mijn tfn kreeg werd ik als non-resident for tax purposes geregistreerd.
Ik heb nu de taxpacks en ben druk bezig dit door te worstelen.
Het schijnt dat ik als Australian resident for tax purposes kan worden aangeslagen, omdat ik 2 maanden in een plaats gewoond en gewerkt heb. Als it zo is, dan is het kassa. Wie weet of dit zo is?
Enne wat houdt de medical levy in? Ik hoef het niet te betalen, maar betekent dit dat er van de tax die je moet betalen er een levy bedrag wordt afgehaal en het tax bedrag omlaag gaat. Dus:
100 dollar tax - 10 dollar med levy exemption = 90 dollar tax te betalen
of
betekent het dat er geen extra bedrag van med levy boven op de tax komt? Dus:
100 dollar tax + 0 dollar med levy exemption = 100 dollar tax te betalen
Wie weet hier meer van en heeft andere suggesties?
Henk
Ik zat op een working holiday visum in oz en toen ik mijn tfn kreeg werd ik als non-resident for tax purposes geregistreerd.
Ik heb nu de taxpacks en ben druk bezig dit door te worstelen.
Het schijnt dat ik als Australian resident for tax purposes kan worden aangeslagen, omdat ik 2 maanden in een plaats gewoond en gewerkt heb. Als it zo is, dan is het kassa. Wie weet of dit zo is?
Enne wat houdt de medical levy in? Ik hoef het niet te betalen, maar betekent dit dat er van de tax die je moet betalen er een levy bedrag wordt afgehaal en het tax bedrag omlaag gaat. Dus:
100 dollar tax - 10 dollar med levy exemption = 90 dollar tax te betalen
of
betekent het dat er geen extra bedrag van med levy boven op de tax komt? Dus:
100 dollar tax + 0 dollar med levy exemption = 100 dollar tax te betalen
Wie weet hier meer van en heeft andere suggesties?
Henk