Te weinig punten voor ons skilled, heeft iemand een suggestie ?

trees

New Member
Hoi allemaal,

Mijn man komt 10 punten tekort voor zijn skilled, alleen als hij een baan kan vinden kan ons dat nog redden, maar vanuit Nederland zomaar een aanbod krijgen is natuurlijk moeilijk.  :cry:

Dan maar een SIR dachten we, maar dat is ook niet de oplossing. Mijn man werkt in de ICT branche en alle grote bedrijven zitten in gebieden waar je geen SIR voor krijgt, Victoria, Queensland, de regio van Sydney en Perth zijn dan uitgesloten. Heeft iemand nog een andere suggestie ?

Bij vacatures in OZ staat bijna overal " Must have residency " Wat houdt dat precies in. Heb ik residency als ik daar een huis huur, hoe moet ik dat zien ?
Alvast bedankt voor de moeite

groetjes Trees
 
Ik heb ook te weinig punten voor Skilled Independent, en ben daarom op zoek gegaan naar bedrijven in Australië die mij eventueel willen sponsoren.
Ik heb wat overkoepelende vakorganisaties aangeschreven......in mijn branche (grafisch)
en dat leidde al vrij snel tot 2 joboffers.........waar tot op heden de onderhandelingen vrij stroef mee gaan......
maar dat even ter zijde.
De visa waar je dan eventueel ook voor zou kunnen gaan is ENS, RSMS of Business subclass 457
Die bedrijven waar ik contact mee heb, praten niet over "Must have residency"
Wanneer ze je echt graag willen hebben, willen ze je waarschijnlijk wel graag helpen met een versnelde visa procedure, huisvesting etc.
Maar nogmaals..........verwacht nog geen wonderen, want in Ozzie lopen ze niet zo hard.
Ik wacht inmiddels ook alweer een aaantal weken op antwoorden op vragen die ik gesteld heb.

Bert
 
Trouwens.......over SIR gesproken......
Je moet nog maar eens via de search zoeken hier op XPdite.
Ik denk dat een SIR visum meer mogelijkheden heeft dan jij nu denkt.
En misschien zelfs wel STNI......dat hangt van je beroep af natuurlijk.
Er zijn namelijk verschillende staten die een SIR visum kennen.

Succes!

Bert
 
IK heb gegokt op de modl-lijst.

Ik ben van beroep construction worker of carpenter.
Maar ik heb er een draai aangegeven dat ik carpenter and joiner ben (wat niet het geval is)
Het is niet ver van de waarheid maar ben helemaal geen timmerwerkplaats medewerker en heb er eigenlijk ook niet voor geleerd.

Maar voor de TRA heb ik er toch op gegokt en nu heb een positief assessment voor carpenter and joiner dat wel op de modl-lijst staat en daar krijg je dus 15 extra punten voor die ik hard kan gebruiken.

Het is wel een gok want als je een negatief assessment krijgt moet je alles opnieuw doen en ook weer opnieuw betalen.
Maar voor mij was het de gok waart en is toevallig goed uitgevallen.

Hoop dat je er wat aan hebt, succes verder :up:

Groeten marcel
 
Beste Mar-cel,

Heel slim , maar wat zegt de dimia ervan of ben je hier ook al doorheen, dit was me niet helemaal duidelijk.

Groeten,
Outback Jack :evil:
 
Nee ben nog niet aan de dimia toe moet eerst nog mijn uitslag van de ielts binnen krijgen (binnen 2 weken)

Dan moet ik nog een sponsering aanvragen bij south australia (januari)

En dan pas de dimia

Maar het is net wat wilbert67 zeg, ze kijken alleen of je een positief assessment hebt gekregen van de TRA

groeten marcel
 
Dus zoals ik het begrijp is dat........

Als je een goedkeuring gekregen hebt van de TRA eigenlijk in rpincipe het visium binnen Hebt.


Outback Jack :evil:
 
wij gaan voor een stni visum voor south australia, en die kunnen nog moeilijk doen omdat ze jou moeten sponseren dus ze kunnen eventueel je aanvraag voor sponsering weigeren, maar dat doen ze niet snel omdat ik toch een beroep heb wat op die modl-lijst staat. Dus het is gewoon een kwestie van tijd bij ons. :up:

Groeten marcel
 
[quote author=marc-el link=topic=3410.msg40670#msg40670 date=1134662713]
wij gaan voor een stni visum voor south australia, en die kunnen nog moeilijk doen omdat ze jou moeten sponseren dus ze kunnen eventueel je aanvraag voor sponsering weigeren, maar dat doen ze niet snel omdat ik toch een beroep heb wat op die modl-lijst staat. Dus het is gewoon een kwestie van tijd bij ons. :up:

Groeten marcel
[/quote]

Ik denk dat SA daar inderdaad niet moeilijk over doet,
want SA wil hun economie een enorme impuls geven.
De procedure schijnt daar momenteel ook heel snel te gaan.

Bert
 
Klopt volgens de website van south australia heb je na ongeveer 2 weken bericht of ze je sponseren of niet.

En als ze daarna nog wat opschieten met het verstrekken van een visum (dimia) dan is het helemaal mooi, zijn we misschien eerder dan de geplande datum weg.
Zou opzich niet verkeerd zijn.

Groeten marcel
 
Beste Wilbert67,

[quote author=Wilbert67 link=topic=3410.msg40580#msg40580 date=1134592597]
Precies!! Ik denk wel dat je dan de lastigste horde hebt genomen.
[/quote]

Is er dan een gemakkelijkere, snellere of andere weg om het visum te behalen,

Groeten
Outback Jack
 
Volgens mij niet het verstrekken van een visum duurt volgens mij altijd zo lang , dus je bent er zeker minimaal 6 maanden mee bezig in het gunstigste geval ( en dan bedoel ik alleen bij de DIMIA nog maar)

Maar goed werk heeft tijd nodig.

Groeten marcel
 
Maar met al jullie antwoorden hier boven is de vraag
[quote author=trees link=topic=3410.msg40354#msg40354 date=1134462519]
Bij vacatures in OZ staat bijna overal " Must have residency " Wat houdt dat precies in. Heb ik residency als ik daar een huis huur, hoe moet ik dat zien ?
[/quote]
nog niet beantwoord.
Zoals het er uit ziet, is mijn inziens, dat je er moet wonen. Het geeft niet hoe. En ik neem aan dat je dáár ingeschreven zal moeten zijn.
Dus eigen huis of huur huis, dat zal weinig uitmaken.

Rene
 
Beste Trees,

Afhankelijk van het beroep van je man is er misschien een mogelijkheid voor een STNI visum (dan geldt de puntengrens niet meer) en voor wat betreft het SIR visum is ook Adelaide een mogelijkheid. Deze stad is namelijk wel in het SIR programma inbegrepen en wellicht interessant voor jullie. Voor IT beroepen moet je voor SA wel een job offer kunnen aantonen.

Met residency bedoelen ze dat je een (permanent) residency visum hebt, oftewel een visum dat je toestemming geeft om te werken.

Frans Buysse
 
sorry misschien een domme opmerking maar je hebt toch 120 nodig voor een stni visum of zit ik nu helemaal fout. :oops:

groeten marcel
 
Dat klopt maar waar zijn? die 120 punten dan voor, die heb je toch nodig minimaal om zeker te zijn dat je visum aanvraag verwerkt word.
De poolmark is toch een soort wachtlijst waar ze maar weinig mensen vandaan halen, alleen als ze echt mensen te kort hebben.
En dat word niet snel gedaan volgens sommige hier op xpdite.

groeten marcel
 
Klopt Marc-el als je het over een skilled independent visum hebt, maar we hebben het nu over een STNI-visum waarvoor weer andere voorwaarden gelden!
 
Back
Top