te weinig punten vr vast visum? ga studeren!(en neemje gezin mee)

C

Carine

als je studeren leuk vindt, en n vak kiest wat opleidt tot een beroep van 60 punten,kan dat n manier zijn om uiteindelijk n vast visumte krijgen.
je moet wel wat fin. reserves hebben, maar omdat de woonlasten in Au laag zijn is dat misschien wel tedoen. studie info hebben ze bij idp Australia, in Utrecht.
ik zelf ga n master of teaching volgen, van 2 jaar,om les te gaan geven in t basisonderwijs.
wie weet heeft iem.hier wat aan.
succes!!

Carine
 
Hoi Carine,

Bedankt voor je input, wie weet zijn er meer mensen die met hetzelfde probleem te maken hebben.
 
Maar je moet wel een beus hebben of heel veel geld! Want Martijn en ik gaan er ook heen om (hij dan) te studeren. Zonder beurs ben je $26.000 AUD per jaar kwijt! Wij vinden het trouwens ook een prima excuus om daar eens te kijken of het wat is!
 
Ik ga dan wel een PhD doen (promoveren). Dat is wellicht duurder (zoals Rebekka zei 26.000 AUD$ per jaar) dan een master studie. Ik weet niet of in Asutralië de collegegelden per universiteit verschillen, als dat zo is kan het helpen een beetje rond te neuzen waar het goedkoper isa. Maar die universiteit heeft dan misschien ook een minder "aanzien". Ik ga in elk gevan naar UQ (University of Queensland).
 
het kost allemaal nog behoorlijk  wat,en je moet ook schoolgeld voor je evt. kids betalen (ca.4,000 A$/jaar).
vanaf masters niveau mag je "spouse" (je partner) iig wel 20 of zelfs 40 uur werken (zie immi gov site v Australie).
nog geen garantie voor genoeg geld, maar t schept wel mogelijkheden!

Carine  :roll:
 
[quote author=Carine link=topic=1105.msg8619#msg8619 date=1107722826]
vanaf masters niveau mag je "spouse" (je partner) iig wel 20 of zelfs 40 uur werken (zie immi gov site v Australie).
nog geen garantie voor genoeg geld, maar t schept wel mogelijkheden!

/quote]

Klopt, omdat Martijn zijn PhD gaat doen mag ik 40 uur werken. Voor "gewoon" studerenden is het 20 uur. Martijn's begeleider zegt dat je redelijk rond kan komen van de beurs. Maar het is geen vetpot. Ik zal dus een baan gaan zoeken om de vakanties te betalen, de auto, de inrichting (kortom alle goodies  :wink:). Maar volgens mij is het goed te doen (mits je een beurs hebt!)[/quote]
 
Back
Top