Telephone interview.

hey!  :-D

Ik was in eerste instantie ook voor de standaard procedure (alle documenten al verstuurd naar Berlijn) gegaan, maar heb later de embassade in Berlijn gebeld of ik toch nog in aanmerking kon komen voor de versnelde procedure. Dat bleek inderdaad te kunnen, dus ik wilde een afspraak maken om langs te komen. Zegt de dame in Berlijn: "Langskomen? Dat kan ook telefonisch, morgen bijvoorbeeld." Dat was dus vanochtend.

Het gesprek was een peuleschilletje. In 10 minuten waren we klaar. Ze wilde eigenlijk voornamelijk weten waarom we naar Australie wilde, hoe ik dacht een baan te vinden. Welk werk ik Nederland deed enzo. Aan mijn vriendin vroeg ze hoe ze dacht mij te kunnen sponsoren, etc...
Aan het eind van het gesprek zei ze dat alles nu verder in orde was en dat ik alleen nog een verklaring van goed gedrag moet opsturen..

Nou moet ik er wel bij zeggen dat we best wel een ideale situatie hebben: we wonen 1 1/2 jaar samen in Nederland, we hebben het afgelopen jaar enorm veel gegevens verzameld en heel veel (10) verklaringen van vrienden en familie opgestuurd. Mijn vriendin heeft een huis in Australie.

Ik weet dus niet of iedereen in aanmerking kan komen voor zo'n tel interview, maar als je alles goed voorbereidt kan het zeker.

De tickets zijn geboekt!  :up:

Hey Biermans, top om te horen joh, ik las net dat je de tickets had geboekt, wanneer vliegen jullie?

En zie jer er al een beetje naar uit nualles rond is?  :up:

Gr.Koen

Back