temperatuur

Manja

Member
Hallo Allemaal,

Wij hebben nu duidelijk het plan om in augustus 2006 om met onze kids naar Perth te vliegen en van daaruit richting Geraldton e.o te reizen.Nu weten wij dat dat de winter periode in Australie is ,wie kan ons ongeveer vertellen hoe warm of koud het gemiddeld dan daar is .Alvast erg bedankt .

groetjes Manja :)
 
http://dutch.wunderground.com/global/stations/94610.html

check deze site maar eens, er staan ook gemiddelde temperaturen per maand op(even zoeken)
 
Hallo Wilbert67,

bedankt voor de info,ik geloof als ik dit lees dat de maanden december en januari toch iets aantrekkelijker zijn.Vanochtend sprak ik met een mevrouw die net 2,5 week gelden terug is gekomen en die vond het  bij een temperatuur van 18 graden koel en heel anders aanvoelen dan bij 18 graden bij ons. Kan iemand mij misschien nog meer praktijk ervaringen vertellen?

groetjes Manja
 
Hoi Manja,

Ik heb een jaar in Perth gezeten en vertrek 20 januari voorgoed. Ik heb het er nog nooit echt heel erg koud gehad zoals dat ik dat NU in Nederland heb. De laagste temperatuur die ik daar heb gevoeld was zo'n 11 graden overdag en 1-2 graden 's nachts. De zon schijnt er veel, ook in de winter en dat maakt de luchttemperatuur gewoon wat warmer. De beste tijd om te reizen aan de westkust, omgeving Perth, zou ik de late lente vinden....dus voor de hete zomer begint, die daar nu begonnen is. Vorige week was het er 36 graden. Beste maanden volgens mijn advies dus november, december...

Groet, Marielle
 
Hallo Marielle,

Dank je voor je reactie, het bevestigd wel zo een beetje het idee dat we nu hebben.Maar hoe zit het met de regen in die tijd? we zijn wel van plan om ca. 5 weken te gaan maar al te veel regen is op vakantie ook niet alles.

groetjes Manja :)
 
Regen hebben we met name in de herfst en winter gehad en ja, het kan er af en toe met flinke bakken uit de hemel vallen, met name ten zuiden van Perth waar het ook veel groener is... Maar na zo'n regenachtige dag kan het de volgende dag opeens weer lekker zonnig zijn  :cool:
 
Ha Manja,

Wij zijn net terug van een mini vakantie (1 week) naar Geraldton. De temperaturen overdag waren heerlijk, gemiddeld zo'n 30 graden, maar er staat meestal daar een enorme sterke wind die het een stuk koeler aan laat voelen. De plaats is niet voor niets een ware trekpleister voor windsurfers. En dan 's avonds, wij waren aan het kamperen, we hebben het echt koud gehad hoor! Lange broek aan en dikke fleece trui aan en dan nog gingen we regelmatig in de auto zitten om een beetje op te warmen. Maar het is natuurlijk ook weer niet vergelijkbaar met de vrieskou in Nederland op dit moment.

Wij wonen nu een ruim een half jaar in Perth, dus het kan niet zo zijn dat we de Nederlandse temperaturen al ontwend zijn  :wink:

Inderdaad regent het in de winter en voor en najaar hier veel meer, hoewel je ook geluk kan hebben hoor. Mijn familie is langsgeweest in Juli, en dat was de droogste Juli maand sinds heel lang, we hebben nauwelijks regen gezien. Maw: het kan altijd meevallen.

Maar als je verzekerd wilt zijn van zonneschijn en lekkere temperaturen, dan zou ik inderdaad vroeg zomer of laat zomer komen, dan is het hier heerlijk.  :sunny:
En inderdaad, zoals die mevrouw al zei: 18 graden hier in Perth voelt heel anders aan dan 18 graden in Nederland. Dus als je dat normaal een lekkere temperatuur vindt, dan zou ik voor ongeveer 24 graden hier in OZ gaan, dat is denk ik aardig vergelijkbaar qua gevoel.

Hartelijke groeten van Anna
 
Back
Top