termijn om daadwerkelijk te emigreren

wenkah

New Member
hi guys

Ik zal ff vertellen hoe ik het nu in mijn hoofd heb zitten:

Ze zijn nu bezig met mijn skills assessment.
Als dat goed gaat doe ik de echte visum aanvraag
als dat goed gaat, moet ik de VOG / medials opsturen.
Als de australische ambassade die heeft goedgekeurd, krijg ik een pre-grant (dat is tevens de ingangsdatum van de 5 jaar)
Dan moet ik binnen 6 maanden in ieder geval voet aan wal hebben gezet om het visum te activeren
en dan mag ik terug naar nl, en heb sowieso nog 3 jaar de tijd om daadwerkelijk te emigreren (want je moet 2 van de 5 jaar woonachtig zijn in australie)

Ik heb al veel gezocht, maar nog geen harde bevestiging kunnen vinden; vind het ook wel een belangrijk onderwerp, dus toch ff een eigen draadje gemaakt. Zou iemand mij gerust kunnen stellen en bevestigen of ik het goed/fout heb?

tnx!

Wenkah
 
Volgens mij zie ik al 2 kleine fouten:
1. Op je pre-grant(en ook je visum dat je uit berlijn krijgt staat de datum waarvoor je in Australie moet zijn geweest, dit kan ook goed meer dan 6 mnd zijn, in ons geval 8 mnd.
2. de ingangsdatum van de 5 jaar is de datum dat je de VOG of Medicals hebt gedaan(afh welke je als eerste hebt gedaan), maar dit weet ik niet zeker.
 
En ik zie er nog 1 (naast die 2 die Wilbert al had gevonden)...

Je hoeft niet perse na 3 jaar binnen te zijn (om 2 jaar in Australië te zijn geweest).
Je mag de allerlaatste dag voordat de 5 jaar geldigheid afloopt wel Australië binnen. Wat dan alleen NIET kan is binnen 2 jaar naar het buitenland. En stel dat er zich een familiesituatie voordoet, waardoor je weer terug wil naar NL, dan kan het zijn dat je bij terugkomst toegang tot het land wordt geweigerd..wellicht een klein voorbeeld (data is fictief)

Stel:
- Initial Entry Date: 1 april 2009
- Final Entry Date: 1 april 2014

Dit houdt in dat je op 31 maart 2014 nog wel binnen mag komen. Wat dan echter niet mag is bijv. op 1 september 2014 naar het buitenland reist (wellicht genoodzaakt door persoonlijke omstandigheden). Je vraagt een RRV visum aan (Resident Return Visum), maar als je terugkomt heb je nog geen twee jaar in Australië gewoond. De toegang tot het land kan je dus ontzegd worden.

Onze initial entry date is 11 december 2008. We zitten hier nu vanaf februari 2008. Ons Skilled Independent visum is geldig tot 11 december 2013. Voor die periode mogen we zo vaak in- en uitreizen als we zelf willen op ons Skilled Independent. Na die periode moeten we een RRV aanvragen. Het aanvragen van een RRV schijnt overigens net zo eenvoudig te gaan als het aanvragen van een toeristenvisum. Maar ik heb hier zelf nog niet mee te maken gehad...
 
[quote author=Maluka link=topic=9616.msg130228#msg130228 date=1231539643]
Dit houdt in dat je op 31 maart 2014 nog wel binnen mag komen. Wat dan echter niet mag is bijv. op 1 september 2014 naar het buitenland reist (wellicht genoodzaakt door persoonlijke omstandigheden). Je vraagt een RRV visum aan (Resident Return Visum), maar als je terugkomt heb je nog geen twee jaar in Australië gewoond. De toegang tot het land kan je dus ontzegd worden.
[/quote]
Zonder de details op de diac (immi) site gelezen te hebben over een RRV lijkt het me waarschijnlijk dat je in bovenstaan geval zelfs geen RRV toegewezen krijgt ...
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=9616.msg130227#msg130227 date=1231537613]
Volgens mij zie ik al 2 kleine fouten:
1. Op je pre-grant(en ook je visum dat je uit berlijn krijgt staat de datum waarvoor je in Australie moet zijn geweest, dit kan ook goed meer dan 6 mnd zijn, in ons geval 8 mnd.
2. de ingangsdatum van de 5 jaar is de datum dat je de VOG of Medicals hebt gedaan(afh welke je als eerste hebt gedaan), maar dit weet ik niet zeker.
[/quote]
1. Dat is alleen maar gunstiger!
2. Zo had ik het ook in mijn hoofd, misschien heb ik het niet goed verwoord :)

[quote author=Maluka link=topic=9616.msg130228#msg130228 date=1231539643]
En ik zie er nog 1 (naast die 2 die Wilbert al had gevonden)...
...
[/quote]
Ok, die 3 jaar is dus geldig als ik geen gezeik wil hebben, maar het zou eventueel nog later kunnen. Ga er niet vanuit dat dat gebeurd, maar toch fijn om te weten. Mocht ik nog een droomvrouw/droombaan tegenkomen kan ik mijn vertrek nog iets uitstellen :)
Dat betekent iig dat ik nu het visum zsm ga aanvragen!

Hartelijk dank voor jullie toelichting
 
Back
Top