terug van weg geweest

heidi

New Member
Eindelijk hebben we weer internet en kan ik deze site weer bezoeken.
We zitten lekker gesetteld in onze nieuwe woning en onze container is wat verlaat aangekomen vanwege het slechte weer. Maar ik schrok me dood toen ik zag hoe onze spullen eruit kwamen, alles was vies zwart en plakte. elc. gereedschap verdwenen, mijn computer naar de klote (was helemaal nat) terwijl hij in de orginele verpakking zat. Mijn kast stukken hout af en mijn computer tafel helemaal aan gort getrokken. Maar al het glaswerk is nog heel hahaha. Maar alles is weer schoon, en ben blij dat we de nieuwe meubels in aus hebben gekocht, vraag me af of ze altijd zo met de spullen omgaan. Verder vermaak ik me uitstekend en laat me weer geregeld horen op het forum

groetjes uit het regenachtige victoria
 
heidi said:
Eindelijk hebben we weer internet en kan ik deze site weer bezoeken.
We zitten lekker gesetteld in onze nieuwe woning en onze container is wat verlaat aangekomen vanwege het slechte weer. Maar ik schrok me dood toen ik zag hoe onze spullen eruit kwamen, alles was vies zwart en plakte. elc. gereedschap verdwenen, mijn computer naar de klote (was helemaal nat) terwijl hij in de orginele verpakking zat. Mijn kast stukken hout af en mijn computer tafel helemaal aan gort getrokken. Maar al het glaswerk is nog heel hahaha. Maar alles is weer schoon, en ben blij dat we de nieuwe meubels in aus hebben gekocht, vraag me af of ze altijd zo met de spullen omgaan. Verder vermaak ik me uitstekend en laat me weer geregeld horen op het forum

groetjes uit het regenachtige victoria

Hoi Heidi,

Wordt/is deze schade door de verzekering gedekt? En heb je ook enig idee hoe het komt dat het nat en vies is geworden (ik neem aan dat z'm niet even naast het schip hebben gehangen)?
 
Pfff, dat is even balen van je spullen!
Met welk bedrijf heb je het laten verschepen? Dan denk ik dat ik een andere uitzoek namelijk... :?

edit: Horen die containers trouwens niet waterdicht te zijn??!
 
Welkom terug Heidi.

Ik geloof dat ik hier absoluut niet blij mee zou zijn geweest, we zijn van plan om alleen dat mee te nemen wat we belangrijk vinden. Daar moet helemaal niets aan mankeren als het op plaats van bestemming is. Dit wordt een uitdaging dus.
 
G-sus ! Dat was inderdaad schrikken zeg ! :shock:

En ook errug leuk nieuws om dat te horen vlak voordat mijn inboedel gaat verscheept worden !! :cry:

Wie was de verhuizer ?? :roll:
 
we hebben een container gehuurd bij altra internatianal, maar die heeft er niks mee te doen. Het zijn de mensen die alles uitpakken voor de qarrantene en over pakken in een vrachtwagen. Toen die vrachtwagen aankwam en die vent hem los deed, kwam er gelijk spullen naar beneden vallen. Dus ze hebben hem helemaal niet goed ingepakt. Dat zwarte spul is denk ik iets van ontsmettingsmiddel. En we geven niks op voor de verzekering we hebben alles weer gemaakt en je krijgt er toch niet veel voor terug. Ze wouden ons eerst nog 700 dollar laten betalen voor de stalling, maar we hebben gezegt dat ze de pot op konden want dan ziouden wij ook een rekening sturen en we hebben niks meer gehoord.
Ik wil jullie niet laten schrikken ik weet niet of ze dat altijd doen, maar ik kan je wel zeggen dat je spullen dat geen tweede keer overleven
 
"heidi said:
we hebben een container gehuurd bij altra internatianal"]

Als het niet aan de container lag hoe kan je computer dan nat zijn? Heeft ie buiten gestaan ofzo?!? Of hebben ze die ook ontsmet... Ik snap het niet helemaal :?
 
Dit komt bij mij over dat de verhuzier aan de kant van Australie die alles heeft overladen een oplichter was en het niet zo nauw nam met de kwaliteit van zijn service. Zeker als je ziet dat er spullen nat zijn en beschadigingen aan meubels. Maar als je alles zelf verpakt heb, dan kan het tuurlijk ook zijn dat de schuld ergens anders ligt ...

In mijn geval worden de spullen worden begin september opgehaald en verscheept door 1 verhuizer gedaan, zowel in Nederland als in Australie. Alles wordt dan professioneel en zeewaardig verladen zodat het wel tegen een stootje kan en ik heb via andere forums ook goede verhalen gehoord van deze verhuizer (en van vele anderen ook hoor). En als er wat mis is, dan is de veruizer verantwoordelijk. Het is wat moeilijker als je alles zelf regelt, dat wil zeggen, zelf verpakken, container huren, douane formaliteiten, quarantine etc. Dat heb je te maken met vele kleine en soms louche bedrijfjes die overal winst vandaan halen. En als het fout gaat, krijg je dat 'vingertje wijzen'.

In ieder geval hoop ik dat je dit drama maar snel kan vergeten en kan genieten van je nieuw leven in Australie.
 
neo said:
Dit komt bij mij over dat de verhuzier aan de kant van Australie die alles heeft overladen een oplichter was en het niet zo nauw nam met de kwaliteit van zijn service. Zeker als je ziet dat er spullen nat zijn en beschadigingen aan meubels. Maar als je alles zelf verpakt heb, dan kan het tuurlijk ook zijn dat de schuld ergens anders ligt ...

In mijn geval worden de spullen worden begin september opgehaald en verscheept door 1 verhuizer gedaan, zowel in Nederland als in Australie. Alles wordt dan professioneel en zeewaardig verladen zodat het wel tegen een stootje kan en ik heb via andere forums ook goede verhalen gehoord van deze verhuizer (en van vele anderen ook hoor). En als er wat mis is, dan is de veruizer verantwoordelijk. Het is wat moeilijker als je alles zelf regelt, dat wil zeggen, zelf verpakken, container huren, douane formaliteiten, quarantine etc. Dat heb je te maken met vele kleine en soms louche bedrijfjes die overal winst vandaan halen. En als het fout gaat, krijg je dat 'vingertje wijzen'.

In ieder geval hoop ik dat je dit drama maar snel kan vergeten en kan genieten van je nieuw leven in Australie.

Neo

Welke verhuis bedrijf heb jij ingehuurde ?

Badri
 
badri said:
Welke verhuis bedrijf heb jij ingehuurde ?

Badri

Wij hebben Allied Varekamp. Alhoewel Voerman (UTS) goedkoper waren, vielen wij voor het feit dat alles in 1 pakket zat, inclusief verzekering. Vooral ook omdat de agent hier (Allied Varekamp) en daar (Allied Pickfords) tot een bedrijf horen voorkom je de schuldvraag als het mis gaat. En we hadden het gevoel dat het bij hun in goede handen was. Tja, je gaat soms toch wel een beetje op je gevoel af.
 
Alles wat we hebben ingepakt is heel gebleven, dus daar kan het niet aan liggen. Het is inderdaad hoe ze er mee om zijn gegaan. En alles doet het weer, is weer schoon dus ik maak me er geen zorgen meer om. Ach je moet toch wat beleven...
 
"heidi said:
Alles wat we hebben ingepakt is heel gebleven"]

Dat is waar, het maakt het leven alleen maar interessanter :D Goed te horen dat het toch allemaal weer goed is gekomen.
 
Beste Neo,

Je hebt helemaal gelijk betreft de verhuizer, wij hebben ook Allied genomen. Voerman is iets goedkoper maar de eigenaar is de oude directeur die vroeger bij Allied werkte. Mijn spullen worden ook door Pickfords opgehaald en weer uitgepakt.
Mijn nicht werkt bij Allied in Utrecht dus ik weet wel zeker dat er niks fout zal gaan. Op onze website kan je de foto,s zien van de verhuisdag en ik hoop dat je dezelfde ploeg krijgt als wij. Hele leuke jongens en een top-service. Doe ze de groeten van ons.

http://www.netscher.com/allied.html

Wil wel ff vermelden dat het wel een hoop geld kost, maar je weet dan zeker dat alles goed aankomt en onbeschadigd.
 
"heidi said:
Alles wat we hebben ingepakt is heel gebleven"]

Fijn om te horen dat alles weer goed is gekomen en leuk dat je weer op het forum bent. Voor ons is het aftellen begonnen. 13, 12, 10, 9,8 .........
 
Leuk van je te horen Heidi!

Jeetje, wat een gedoe!

Onze spullen allemaal perfect aangekomen!
1 glas kapot, en de tv een beetje groen aan zijkanten van beeld, maar lijkt al minder te worden, en valt eigenlijk niet eens op.

Kon zien dat een paar dozen waren geopend door customs/quarantine, maar niks aan de hand, dozen weer dichtgemaakt met bruin plakband.

3 dingen niet door customs gekomen: zo'n maraca ding (muziek ding met zaadjes erin), en een mand van natuurlijk spul.

Nou ja, later meer!! (we maken een website!)
 
Simone said:
Onze spullen allemaal perfect aangekomen!
1 glas kapot, en de tv een beetje groen aan zijkanten van beeld, maar lijkt al minder te worden, en valt eigenlijk niet eens op.

Hey, dat is goed nieuws!
Dat de tv een beetje groen is a/d zijkant van het beeld kan komen doordat je nu op het zuidelijk halfrond zit en de magnetische straling wat anders is. Dit kan invloed op het beeld hebben.
 
Goh, wat leuk al die fotos van de verhuizing. Ik kan al niet wachten tot ze bij ons beginnen over aan aantal weken!

En wat leuk dat Simone ook weer wat van haar laat horen! Welkom terug.
 
Hoi Heidi en Simone, leuk om weer wat van jullie te horen!

Enne Heidi, de ponymarkt in Bemmel heb je gemist maar het was veel te warm voor die beestjes en natuurlijk ook de vierdaagsgse van Nijmegen. Jammer dat je niet mij hebt kunnen aanmoedigen want ik was één van de 50km lopers en jawel, ik heb hem uitgelopen. Moest wel ff bijkomen daarna, vandaar dat ik me hier niet heb gemeld.....

Leuk dat het goed met jullie gaat en dat we de ervaringen kunnen meebeleven!

Groetjes !

KC
 
ha kc,

Gefeliciteerd, met het uitlopen van de vierdaagse. Mijn vader deed voor de 2de keer mee en had maar een blaar.
Ach en die ponymarkt hier hadden ze laatst een schapenmarkt hahaha
 
Back
Top