Terugberekening van netto naar bruto AUD

Jongens, bedankt!!!!! Het lijkt voor jullie allemaal abacadabra, logisch als je de achtergrond niet weet.
Die baan heb ik overigens niet meer hoor.
Maar ik ben er nu uit, dankzij jullie inspanningen, waarvoor ik iedereen nogmaals wil bedanken  :up:
 
Ennuh..... ja hoor, ik heb wit gewerkt en heb keurig netjes mijn belasting betaald  :grin:
 
@ Jan:

zal wel aan mijn werkgever liggen dan, maar op mijn overzicht staat toch echt :

salaris bruto (package)
- 9% super
salaris bruto voor belasting
- taxes
salaris netto

zoals jij het omschrijft tel je 9% van je bruto salaris excl super? voor het gemak even een rekensommetje met 100.000 dollar

volgens de berekening van mijn bedrijf zou dat zijn 100.000 incl. super - 9% = 9.000 super per jaar wat het bedrijf direct in superfonds stort. Je houdt dus aan werkelijk bruto loon 91.000 over waar vevolgens dAn natuurlijk nog belasting van af gaat.

volgens jouw berekening zou je werkgever 9* van 91.000 super betalen = 8.190

stort mijn werkgever dan teveel of hoe zit het nu want ik begrijp het nu ook niet meer... :-(

Sab
 
dus.....

om volgens onze werkgevers berekening 420 netto over te houden:

528 bruto incl. super - 9% = 480 bruto - taxes = 420 netto....... :shock:

en betaalt je werkgever dus 47 dollar aan super (9% van 528).

@ Jan: ik tel niet 9% op die 480, ik heb terug berekend wat het bruto loon incl. 9% zou moeten zijn om na aftrek van 9% uit te komen op 480. dus 480 * 1.1 = 528. want 528*0.91 = 480.. :?

dus het bruto loon om 420 netto over te houden is dan toch echt
* 528 INCL. super
* 480 EXCL. super

Altijd dus ff navragen of het salaris wat wordt geboden incl of excl super is. Zo ben ik er ooik ingetrapt....dacht dat het salaris wat ze mij boden gewoon bruto was en dat de werkgever bovenop dat salaris 9% zou storten. niet dus. mijn salaris was incl. super en hou van dat salaris dus 9% minder over...

nou ja, ik hoop dat Joke er in ieder geval wijzer van is geworden.... :roll:

Sab
 
Sabien, volgens mij ga je een beetje mank met je berekening op een paar punten. Volgens mij is pensioenbijdrage 9% is van het bruto loon waarbij bruto loon betekent: bruto excl. super. In dat geval is het dus niet "9% van $528"  maar "9% van $480". Want tel je dat (9% * $480 = $43.20) op bij de $480 dan kom je uit op $523 (en geen $528). Terugrekenen gaat dan door te stellen dat $523 gelijk is aan 109% van je bruto salaris (immers 100% bruto + 9% pensioen) en dus doe je $523 * 100/109 om terug te komen naar $480.

Maar over de conclusie zijn we het eens: duidelijk navragen waarover de 9% geheven wordt!
 
Helaas is het zo dat bepaalde werkgevers een "package" aanbieden en vaak zit daarin inbegrepen die 9 procent super, de auto en de parkeerplaats (voor wie dat dan geldt), daarom is het altijd goed om precies uit te vinden van de hoed en de rand.  Dit doen ze om er gunstig mee over te komen.

De 9 procent super is altijd over je Bruto inkomen hoe je het ook wendt of keert en hoe de werkgever dat anticipieert.
Gewoon klaarduidelijke taal bedingen bij je sollicictatie zodat je precies weet waar je aan toe bent.
Ik ben in OZ 26 jaar werkgever geweest en heb uiteraard altijd de norm gevolgd i.e. 1000 bruto dan gaat er 90 in het superfonds en is je bruto salaris 1000 minus de belasting en medicare levy.
Dus er wordt geen 9 procent geheven over 1090  want dat zou dan 98 worden.
Cheers
Jan
 
Back
Top