The Australian Immigration Book

Fritsie

XPdite Sponsor
Volume 9 Issue 2/ 2005 (dus volgend jaar zal er wel weer een nieuwe verschijnen).

ruim 280 pagina's (A4-formaat) info over emigreren naar Oz.

Contents
1. Introduction - Why Australia (met 10 paragrafen)
2. Goverment & Regional Migration (met 20 paragrafen)
3. Business Opportunities (met 13 paragrafen)
4. Investment Communications & Finance (met ca. 25 paragrafen)
5. Lifestyle (met 7 paragrafen)
6. Family Factors (met 8 paragrafen)
7. How to make the move (met 7 paragrafen).

Ondanks dat het boek meer geschreven is voor skilled en business migranten raad ik het ook voor de spouse migranten onder ons aan. Werkgelegenheid per regio wordt beschreven, maar ook bankzaken, hypotheken, housing, educatie, gezondheidszorg etc. Er staat ook wel reclame in, maar dat is bijvoorbeeld ook weer reclame van werkgevers die werknemers zoeken, dus dat kan ook nuttig zijn. Kortom: een goede aanvulling op dit forum.

GRATIS te verkrijgen bij de Australische ambassade in Den Haag. Ik heb het boek gisteren opgehaald. Groetjes, Frank
 
Wilbert,

Het is niet een boek met een ISBN-nummer of zo. Het is meer een hele luxe 'gemeentegids', maar dan van heel Australie. Ik denk dus dat je het boek alleen via de ambassade kan krijgen. Of ze het op willen sturen weet ik niet. Het is best een zwaar boek, dus dat kan nog wele eens in de papieren gaan lopen. Aan de andere kant het boek moet natuurlijk wel gelezen worden, dus bel ze eens met het verzoek het op te sturen. Dat info pakket destijds van Adelaide werd helemaal uit Oz toegestuurd. Goede kans dus dat ze het op willen sturen. Succes
 
Heb je helemaal gelijk in, ik ga even proberen te bellen, ben benieuwd!
Dat infopakket uit Adelaide heb ik trouwens ook :up:
 
@ Wilbert67

Als je het binnen hebt gekregen, laat het ons even weten hoe je het hebt gedaan, want Den Haag is ook van ons een heel eind vandaan.

Gr. Rene
 
OK, ik heb even gebeld met de ambassade in Den Haag en het was geen probleem om het opgestuurd te krijgen. Ik ben alleen benieuwd of ik nu ook krijg wat ik verwacht, even afwachten dus. Ik laat wel horen wat ik binnen heb gekregen.

Gr Wilbert
 
Nou, dat is erg snel!!!!!!!!!!!

Ik heb het al binnen, en ook nog inderdaad het juiste, een mooi boek van 280 blz.
Ik heb het natuurlijk nog niet gelezen dus daarover geen oordeel.
Gewoon even bellen naar den Haag 070-3108200, wachten totdat je persoonlijk iemand aan de lijn krijgt, vriendelijk vragen wat je graag toegezonden hebt en voila

Gr Wilbert
 
Mmm, nou, heb de tip meteen omgezet in actie en vanochtend gebeld met de Australische ambassade...
Ik kreeg een heel vriendelijke mevrouw aan de lijn, maar helaas: ze kon het me NIET toesturen want dat kostte geld!
Helaas pindakaas.......
Misschien dus toch maar een keer langs, maarja, al die moeite... en zo'n eind weg!

Groetjes, Aukje.
 
Hoi Aukje,

Vreemd. Wilbert en ik wel. Jij niet. Misschien dat je nog even kunt bellen en dan voorstelt om de portokosten te betalen. Scheelt je toch weer een reis. Ik heb het boek overigens iets uitvoeriger bekeken dan toen ik het eerste berichtje plaatste en het boek bevat toch denk ik wel voor de helft reclame/foto's. En niet alle reclame is even nuttig.
 
Ik heb vanmorgen ook gebeld. Kon het voor 15 Euro ontvangen.
Wacht eerst even jullie reacties af of het de moeite waard is.
 
Back
Top