The big move to Engadine!

MarjanBond

Member
Hoi Allemaal,

Visum is rond! Eindelijk!

Maar nu? Wat hier te regelen en wat moet ik daar regelen en aanvragen?

Nog Tips en/of Ideeën? Ik wil natuurlijk niets over het hoofd zien.

Groetjes marjan
 
Het vliegticket :)

(p.s. gebruik de search functie, er zijn al lange topics met erg veel details over dit onderwerp. Meer details dan je waarschijnlijk hier zou kunnen krijgen)
 
Mijn partner woont daar. Hadden keuzen om naar Campbelltown te gaan maar blijf liever in Engadine.. toch wat rustiger.

Vliegticket wist ik haha.. Ik zal nog wel even verder neuzen hier misschien dat ik nog wat tegen kom wat ik over het hoofd zie kwa belangrijke dingen.
 
Ach sooo.
Zorg voor iD. Laat wat officiele (achtige) docs met jouw naam naar je nieuwe adres sturen zodat je kunt aantonen dat je daar woont. Errug handig met dingen zoals rijbewijs, verzekeringen, banken, etc. Succes!
 
gefeliciteerd.
denk dat het belangrijkste regelwerk bij aankomst is : je rijbewijs omzetten, medicare regelen, bankrekening openen en Tax FileNumber aanvragen.
Succes en wanneer vertrek je?

gr. Moon
 
Dankje wel! Rijbewijs heb ik niet... Ben ik van plan daar te gaan doen. Is het zo dat je binnen 6 weken een bankrekening moet openen?
En het inschrijven op mijn partner zijn adres .. gaat dat hetzelfde als hier? Er staat zoveel op internet en allemaal verschillende antwoorden. Ik vraag het dan liever aan de mensen die het allemaal al hebben gedaan.

We zijn van plan 7 Jan te vertrekken.

Groetjes Marjan
 
'inschrijven' gaat hier anders. In eerste instantie moet je overal proof of residence aandragen dmv brieven/rekeningen/verzekeringen, etc. Zodra je je medicare card en rijbewijs hebt, dan 'hangt' daar je adres aan. Probeer z.s.m. je rijbewijs te regelen, dat Australische identificatiemiddels is ont-zet-tend handig! De rest is dan een 'fluitje' van een cent. Maar jouw lief kan je daar vast alles over vertellen!
 
Back
Top