The Last Continent

Rayond Feist ja.. Ook een toppertje. Zijn dat zijn series niet die je wel los van elkaar kunt lezen, maar die wel (verschillende zijden van) hetzelfde tijd en gebeurtenissen beschrijven ... gohh.. .hebben jullie dat ook dat je weet dat je sommige boeken/series gelezen hebt maar te lang geleden om de grote lijn nog te weten??

En een andere: hebben jullie een boek / serie die je vaker dan 1 keer gelezen hebt?? En ik bedoel dan veel meer dan 1 keer? LOTR heb ik al vaker dan 20 keer gelezen, zowel in het engels (zelfs als boek op de boekenlijst voor het engels schoolonderzoek) als in het nederlands ....
[size=5pt](en dan natuurlijk ook de film al weer een paar keertjes gezien, maar daar gaat dit topic weer niet over ;-))[/size]
 
[quote author=perthpete link=topic=10135.msg141195#msg141195 date=1245767531]
hebben jullie dat ook dat je weet dat je sommige boeken/series gelezen hebt maar te lang geleden om de grote lijn nog te weten??[/quote]

Ja, best wel... goed excuus om ze nog een keer te lezen denk ik dan maar ;) Al heb ik het wel een keer erg bont gemaakt: Een paar jaar terug was ik in de zomervakantie aan de Anderland serie van Tad Williams begonnen, eerste en tweede boek gelezen. Het jaar erna wilde ik verder met de serie en heb boek 2 toen geleend uit de bieb. Kwam er serieus pas halverwege achter dat ik die al gelezen had...  :roll:

En een andere: hebben jullie een boek / serie die je vaker dan 1 keer gelezen hebt?? En ik bedoel dan veel meer dan 1 keer? LOTR heb ik al vaker dan 20 keer gelezen, zowel in het engels (zelfs als boek op de boekenlijst voor het engels schoolonderzoek) als in het nederlands ....

Ik heb sommige Terry Pratchett boeken al meerdere keren gelezen, jep. Hogfather drie keer denk ik. En de eerste twee boeken uit de serie ook, The Colour of Magic en The Light Fantastic.
 
[quote author=EzzieNL link=topic=10135.msg141203#msg141203 date=1245774159]
Ja, best wel... goed excuus om ze nog een keer te lezen denk ik dan maar ;) Al heb ik het wel een keer erg bont gemaakt: Een paar jaar terug was ik in de zomervakantie aan de Anderland serie van Tad Williams begonnen, eerste en tweede boek gelezen. Het jaar erna wilde ik verder met de serie en heb boek 2 toen geleend uit de bieb. Kwam er serieus pas halverwege achter dat ik die al gelezen had...  :roll:
[/quote]

Oh ja, bijna vergeten zeg... Die Anderland serie. Geweldig! Maar inderdaad een die je zeker vaker moet lezen. Heeft me tijdens de vlucht naar Australie een flink stuk door de verveling heen geholpen zeg maar :) :)
 
[quote author=perthpete link=topic=10135.msg141195#msg141195 date=1245767531]
En een andere: hebben jullie een boek / serie die je vaker dan 1 keer gelezen hebt?? En ik bedoel dan veel meer dan 1 keer? LOTR heb ik al vaker dan 20 keer gelezen, zowel in het engels (zelfs als boek op de boekenlijst voor het engels schoolonderzoek) als in het nederlands ....
[size=5pt](en dan natuurlijk ook de film al weer een paar keertjes gezien, maar daar gaat dit topic weer niet over ;-))[/size]
[/quote]

Yep - LOTR is er inderdaad zo een die ik inmiddels aan keer of tien gelezen heb - ja, eerst in het Nederlands, later in het Engels (Schoolonderzoek! LOL - you know what they say about great minds...). Feist's boeken heb ik ook nagenoeg allemaal meer dan eens gelezen, PTerry pak ik steeds weer uit de kast - ik heb alle discworld novels een paar keer gelezen, en zoals ik al zei: iedere keer pik ik toch weer kleine dingetjes op die me daarvoor ontgaan waren.

Oh, en ik vrees dat Nanny Ogg een van mijn favo PTerry karakters is...en Bill Door is ook geweldig ;).
 
[quote author=prizmaak link=topic=10135.msg141331#msg141331 date=1245851232]
Oh, en ik vrees dat Nanny Ogg een van mijn favo PTerry karakters is...en Bill Door is ook geweldig ;).
[/quote]

Nanny Ogg, fantastisch! Granny Weatherwax is ook echt hilarisch. Haar connectie met Ridcully had ik echt niet zien aankomen... geniaal gewoon  :up:

Bill Door, jaja, die kennen we ook! TOPKEREL (font grapjuh ;))

Er zijn ook twee films van TP boeken, Hogfather en The Colour of Magic. Iemand die gezien? Ik heb de eerste en die is echt alleen leuk als je fan van Pratchett bent. Ik viel zelf haast in slaap soms, gewoon omdat het niet werkt om een boek 1 op 1 te verfilmen. En dat terwijl het boek supergrappig is... werkt dan blijkbaar toch niet helemaal op het witte doek. TCoM heb ik nog niet gezien, misschien dat die leuker is. Sean Astin speelt daarin voor Twoflower (dacht altijd dat dat een soort chineesje moest zijn, maar goed). Van Going Postal komt trouwens ook een film!

Oh prizmaak, ken jij Nanny Ogg's Cookbook? Ik heb 'm, met een krabbel van Terry erin. Er staan echt recepten in, maar het leest ook leuk weg, met typische Nanny grapjes. Ook een aanrader :)
 
Heb het boek vandaag mogen ontvangen. Ben benieuwd. Heb eventjes er doorheen gebladerd. Een pratende kangoeroe, dat begint al leuk. :p
 
Hee, tof dat je het hebt gekocht! Ik ben heel benieuwd te horen wat je ervan vindt :) Pratende kangoeroes, pratende krokodillen... je kunt lol wel op, hihi!
 
[quote author=EzzieNL link=topic=10135.msg141350#msg141350 date=1245865524]

Er zijn ook twee films van TP boeken, Hogfather en The Colour of Magic. Iemand die gezien? Ik heb de eerste en die is echt alleen leuk als je fan van Pratchett bent. Ik viel zelf haast in slaap soms, gewoon omdat het niet werkt om een boek 1 op 1 te verfilmen. En dat terwijl het boek supergrappig is... werkt dan blijkbaar toch niet helemaal op het witte doek. TCoM heb ik nog niet gezien, misschien dat die leuker is. Sean Astin speelt daarin voor Twoflower (dacht altijd dat dat een soort chineesje moest zijn, maar goed). Van Going Postal komt trouwens ook een film! [/quote]

Ik heb ze allebei gezien, ze zijn ok, maar naar mijn smaak slaat de toon van de films toch de plank mis. Het komt me allemaal wat te naargeestig en traag over, terwilj ik de discworld boeken altijd veel sprankelender en met veel meer vaart beleef. Toegegeven, Hogfather is mogelijk PTerry's duisterste boek, maar met alle Unseen University-capriolen toch ook wel weer bijzonder grappig.
Je hebt wat dat betreft volkomen gelijk: leuk voor de fans maar hij zal er geen boek méér door verkopen. 

[quote author=EzzieNL link=topic=10135.msg141350#msg141350 date=1245865524]
Oh prizmaak, ken jij Nanny Ogg's Cookbook? Ik heb 'm, met een krabbel van Terry erin. Er staan echt recepten in, maar het leest ook leuk weg, met typische Nanny grapjes. Ook een aanrader :)
[/quote]

Ik heb 'm ook - maar dan zonder krabbel....ik heb eerlijk gezegd nog nooit de aanvechting gehad om een van de recepten uit te proberen maar heb er wel smakelijk om gelachen! The Joye of Snacks...

Overigens moet ik de eerste hoofdpersoon nog tegenkomen die me niet aanstaat. Carrot is top, Vimes is super, Brutha en Teppic waren mooie once-offs, en zo kunnen we wel doorgaan... Rincewind is licht irritant maar zo is 'ie volgens mij ook bedoeld, dus die is ook goed.
 
Back
Top