The Munnichs family goes to Sydney

loecky

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Omdat dit topic zich meer leent voor de STAVAZA omtrent onze visum-aanvraag zullen wij ook hiervan gebruik maken.

Even een korte geschiedenis:

December 2007 hebben we besloten om ons gelukt down-under te gaan beproeven. Het avontuur, natuur, uitdaging en klimaat wegen schijnbaar toch zwaarder dan hetgeen we hier in Nederland hebben. Met name het avontuur lonkt. We zijn blijkbaar toch een stel dat zich op deze manier wilt verrijken met levenservaringen. Achteraf willen we ons zelf niet het verwijt moeten maken van "hadden we toen maar....."
In 2004 hebben we al eens een mooi avontuur gehad (www.jip-op-wereldreis.tk) en toen zijn we ook verliefd geworden op down-under.
Verder doen we deze move ook omdat we ervan overtuigd zijn dat we dat aankunnen en onze relatie daarmee nog sterker maken.
Let wel we hebben ons in eerste instantie voorgenomen om voor cirac 5 jaar te gaan wonen/werken in Oz. Daarna (en misschien wel eerder) zien we wel verder. Ook zal dan de mening van onze oudste zoon (nu 6 jaar) meer gewicht in de schaal brengen.

Na diverse sollicitaties te hebben gehad heeft Loek een baan geaccepteerd bij een adviesbureau in Sydney in de bodemsanering/onderzoek. Het is een mooi en erg compleet aanbod. Het visum betreft een Employer Nomination Scheme subclass 121 visum. Het is een permanent visum waarbij je wel de restrictie hebt om bij dezefde werkgever te blijven werken.

De procedures voor afgifte van het visum duren wel langer als in eerste instantie gedacht.
Door enige vertragingen vanuit de australische overheid zullen wij eerst begin 2009 (op z'n vroegst) kunnen gaan verhuizen.

Het visum dat wij aanvragen kent twee procedures:
1) de nominatie van de vacature
2) de visumaanvraag

Eigenlijk zou de eerste procedure 1-2 maanden in beslag nemen maar dat is 4-6 maanden geworden vanweg de grote hoeveelheid aanvragen. De tweede procedure duurt ook 6 maanden en kan opgestart worden zodra de eertse in gang is gezet. Wij hebben er echter voor gekozen om eerst de goedkeuring van 1 af te wachten en dan pas met 2 te beginnen.

Procedure 1 loopt vanaf 23 april en zo nu en dan infrormeren we bij de DIMIA over de voortgang. We moeten ons geen zorgen maken. De aanvraag wordt in behandeling genomen is dan steeds het antwoord. Nou van ons mag het wel iets sneller gaan, ons geduld begint aardig op te geraken. :-(.
Wat wel een prettige bijkomstigheid is, is dat we ons huis nog moeten verkopen en gelet op de nederlandse huizenmarkt kan dat nog al eens gaan duren (het staat sinds januari 2008 te koop).
Met de nieuwe werkgever van Loek hebben we afgesproken dat we binnen 8 weken na afgifte van ons visum (procedure 2) ons dienen te melden op de werkvloer aldaar!

Jacky is inmiddels bezig met engelse les samen met haar schoonmoeder. (O)Pa en (O)Ma Munnichs zullen ons (en natuurlijk hun twee kleinkinderen) geregeld komen opzoeken in Oz vandaar ook de engelse les van de schoonmoeder van Loek. 1 lesavond van 1 1/2 uur per week en daarnaast nog enige uren zelfstudie zou Jacky moeten klaarstomen voor haar IELTS-test die ze nog moet gaan doen en waar ze erg tegen op ziet.

Verder zijn we ons aan het verdiepen in de stad Sydney en de mogelijke wijken waar we willen gaan wonen. Internet is  :up:.
We zijn echte kampeerfreeks en dat willen we dan ook erg veel gaan doen in Oz / Sydney. Er liggen ontzettend veel nationale parken in deze omgeving dus we komen op dat gebied genoeg aan ons trekken!!

Zo nu en dan zullen we jullie op de hoogte houden van onze vorderingen en ook geregeld wat vragen stellen op dit forum. Er staat al erg veel info op en dat is SUPER!!! :w00t:

Bedankt allemaal voor jullie bijdragen.

Cheers,
fam. Munnichs

Goeiemorgen,

Ach jaa... dat lange wachten! Wat dat betreft is dat voor iedereen hetzelfde... Lang en irritant ;) En hoe langer het duurt hoe irritanter het wordt. Af en toe vraag je jezelf af of alles daar wel goed gaat en of je aanvraag niet toevallig verdwenen is, omdat alles zo lang duurt. Geen zorgen maken... alles komt goed :up: Je wilt niet weten hoe onwijs veel aanvragen er per dag binnenkomen daar van over de hele wereld. Volgens mij moeten ze daar kamers vol met alleen maar stapels papier hebben ;)

Sydney is een mooie stad, maar wel druk... Mijn vriend (Maluka) heeft er in 2000 5 maanden gewoon voor z'n afstuderen en het is in 8 jaar tijd enorm veel drukker geworden. Van de suburbs weet ik niet veel, want ik ben er nu 2 keer geweest (totaal 10 of 11 dagen maar). Een kennis van ons woont in North Rocks en dat is wel een mooie suburb. Veel oude huizen. Een andere kennis woont in Narellan, maar dat is een van de meest zuidelijke suburbs van Sydney, dus een behoorlijk eind van het CBD vandaan. Waar ergens in Sydney ga je werken Loek?

De IELTS test gaat ook wel lukken. Als je meelift hoef je volgens mij maar een 4.5 op alle onderdelen te halen. Ik heb alleen engels gehad op school en heb het meeste geleerd door de tv, films en muziek. Ik had niet extra geoefend voor de IELTS en mijn punten waren goed al zeg ik het zelf ;)
Er zijn op internet ook speciale oefensites te vinden. Heb geen idee hoe ze heten, maar als je hier op het forum een beetje zoekt kom je ze wel tegen, want er is al vaker over gesproken.

Is het met de huizenmarkt in Nederland nog steeds zo erg? Toen ons apartement te koop stond duurde het een maand of 4 a 5 volgens mij. Succes ermee! Iemand wil het vast wel kopen :up:

Groetjes, Annemiek

We hebben afgelopen week-end ons huis verkocht. We zijn helemaal blij. Dat was de laatste echte hobbel om te gaan. Nu nog wachten op het visum.....

@Annemiek: mijn nieuwe werkgever zit in Artarmon, dat is iets ten noorden van de harbour bidge en goed per trein bereikbaar.

Groetjes,
Loek

Hoi Loek,

Welkom op het forum wij hebben precies dezelfde beweegredenen om te gaan als jullie.
Gefeliciteerd met de verkoop van je huis.
Ons huis was binnen zes weken verkocht (dec 2007) dus de overdracht  hadden we ver naar achter geschoven.
Maar dat heeft inmiddels al plaatst gevonden (1 sept.) en we zitten nu in een vakantiebungalow.
De bedoeling was om eind sept weg te gaan, maar helaas laat het visum nog op zich wachten.
Dat hopen we toch zeer snel te mogen ontvangen, want per 10-10-08 moeten we ook weer uit de bungalow.
En we zijn dus al weer op zoek naar andere woonruimte, maar hoelang moet je die weer huren is dan de vraag!!.
Maar goed er z'n zat mensen op het forum die wel hun visum hebben, maar nog met hun huis in hun mik zitten.
Dan kan je toch maar beter het geld op de bank hebben staan en moeten wachten op het visum. Als je dat
eenmaal hebt kan je gaan.
Het visum gaat komen en laten we geduld hebben, dat word zeker en vast in Au. de moeite waard dat lange wachten nu.
Gr. Ingrid en succes met de laatste dingen regelen in NL.

gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis!!!!!!!!!!! :up:
Ik hoop dat wij snel volgen. :fish:

Er is niet echt veel progressie te melden over onze visum aanvraag  :cry: . Zie onderstaande reactie van de Dimia:

Maar we houden de moed erin!  :up:

Cheers
Loek

Sent: Wednesday, 1 October 2008 10:37 AM
To:
Subject: RE: ENS Application: ID 2130521843 [SEC=UNCLASSIFIED]

Good morning Loek
The situation remains as below.
We have taken on new staff to assist with the very high volume of
applications.  As soon as your application has been looked at, and
should further documents/information/clarification be required, you will be
contacted.

Kind Regards,
Permanent Business Entry

Information on Processing Times:
We are currently experiencing processing delays for all business skills
and employer sponsored permanent residence applications. Service standards
are on our website at http://www.immi.gov.au/about/charters/client-services-charter/visas/4.0.
htm (ENS/RSMS applications 5-7 months and Business Skills 9-15 months).
While we are achieving these service standards for most business skills
cases,  ENS/RSMS applications are taking approximately 5-7  months to
allocate to case officers.  The Department recognises that the time
taken to process your application may be causing you concern.  However, please
be assured that your application will be processed as soon as possible.

nog steeds geen nieuws omtrent de nominatie :cry: :cry: :cry:

maar we hopen binnenkort op een reactie van DIMIA.

Gr,
Loek

Vanochtend goed bericht van mijn nieuwe werkgever.
De nominatie is goedgekeurd :up:. De visumaanvraag kan nu echt op de bus.
Uiteindelijk heeft de nominatieprocedure 61/2 maand geduurd.
Hopelijk gaat de visum approval sneller!
Maar eerts even genieten van dit moment. :happysun: :happysun: :happysun:

Overigens hebben we gisteren, per 1 december ook een huurwoning toegewezen gekregen.

fam Munnichs.

14 november de visumaanvraag op de bus gedaan en vanochtend de acknowledgment gekregen.

Van dimia begreep ik dat de visumaanvragen die nu in mijn visumcategorie binnenkomen, binnen 1 a 2 weken een CO krijgen toegewezen.

Op het acknowledgement form staan enkele nummers zoals clientfile nr, permission request ID nr en een client ID. Welek van deze nummers is nu eigenlijk het TRN-nummer waarmee ik online de status kan bekijken?

Vanochtend de mail ontvangen dat een CO was toegewezen.

We moeten nog, binnen 28 dagen de volgende zaken regelen:

1) form 80 invullen (ik wist niet dat dat moest maar goed doen we wel even)
2) medische keuring. afspraak gemaakt met doktor Delprat op 17 december a.s.
3) ielts test voor Jacky. Eerst volgende testdatum is 17 januari in Brussel. Dat is dus te laat. Waarschijnlijk gaan we het dan toch maar afkopen.

Cheers,
Loek

toch een beetje uitstel aangevraagd omdat 28 dagen toch wel erg krap is (zeker nu met de feestdagen enzo).

Keuring is achter de rug en alles is goed gegaan (tenminste dat hopen we), Nu alleen nog wachten op de Ilets toets voor Jacky. Toch maar besloten om dit te proberen. De 17de is de toetsdatum (wel nog geen definitieve bevestiging van de british council uit Brussel ontvangen).
Eind february/begin maart gaan onze spullen waarschijnlijk richting Sydney en enkele weken laten gaan wij erachteraan, als alles goed gaat tenminste.....  :up: :up: :up: :up:duimen dus

Nou nog steeds in afwachting van de uitslag van de Ielts test. dd 17-01
Verwacht ik dat we binnen 2 weken iets meer weten.

Als je bedenkt dat als ik de test eerder had gedaan we waarschijnlijk het visum al in huis hadden kunnen hebben?! :|

Zodra we meer weten laten we het weten.

grt Jacky

Ik heb de Ielts gehaald (gemiddeld een 6 :up:).

De uitslag gaat rechtsreeks naar Dimia en dan hopelijk binnen 'n week of 2-3 het definitieve visum.

Cheers,
Jacky

@ Jolanda het is inderdaad een spannende tijd, wanneer horen we iets??

Afwachten en geduld hebben zijn niet mijn sterkste kanten :p

grt Jacky

Good on ya Jacky!  :up:
Als het aan jullie boekje zou liggen , dan zitten wij ook goed.  :wink:

Wanneer zijn jullie van plan te gaan?

We verwachten half maart, zijn nog aan het wachten totdat we iets horen van DIMIA.
Durf niet zo maar de tickets al te boeken.

Ik denk dat we nu echt binnen 2 weken iets horen. :roll:

grt Jacky

Gefeliciteerd met die uitslag van de IELTS! Dat is in ieder geval achter de rug :up:
Hopelijk krijgen jullie nu snel iets te horen, want het boeken van de tickets is toch wel erg leuk om te doen na zo'n lange tijd wachten ;)

Groetjes, Annemiek

Vanochetend 6:29 in onze mailbox: 
[glow=red,2,300]Congratulations!  I am pleased to advise that your application for a permanent visa in the Employer Nomination (Migrant) (Class AN)(subclass 121) has been approved.[/glow] :grin: :grin:

We zijn nu even helemaal  :dance: :congrats: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t:

Nu kunnen we echt allemaal dingen gaan regelen.

Wel twee vraagjes:

1) This  visa is evidence of the grant of permanent residence and is valid for return travel within 5 years of the date of this grant. Wat betekent nou precies deze zin, praktisch gezien.

2) You  should  include a copy of this letter when submitting the passport for evidencing. Moeten we in persoon naar Berlijn of kan dat ook per post?

We moeten ons voor 9 april 2009 in Australië hebben gemeld.

Cheers,
The Munnichs Family

Back