Things to do in Melbourne

shelley

XPdite Sponsor
Ik vertrek begin januari naar Melbourne. Aangezien ik hoop tegen die tijd zwanger te zijn of binnen zeer korte tijd zwanger te raken verwacht ik dat de kans dat ik een betaalde baan vind vrij klein is. Mijn Australische man zal gewoon gaan werken en waarschijnlijk zitten we de eerste tijd bij familie in huis.
Omdat ik mijn eigen vrienden wil maken en niet de hele dag thuis wil zitten zou ik best wat willen gaan doen.
Heeft iemand in Melbourne enige suggesties?  :|
 
Hi Shelley.

Je kunt altijd even langs komen voor een bakkie koffie.
Waar in Melb woont je man zijn fam?
Wij zijn de eerste maanden bij een frien in huis,
die woont in Carrum.Het is naast Paterson lakes,
Het zelfde suburb als in een plaatsje onder de zon.
Was wel leuk om te zien de zelfde winkels die ik
bezoek als we daar logeren when in Melb.
Je bent altijd welkom.


Gr Ineke
 
Na het gezellige etentje dat we hebben gehad in Amsterdam eind augustus, was het plan ook gerezen om dit te herhalen in melbourne! Nu ben ik (nog...!) niet bekend in Melbourne, dus wellicht dat iemand anders een voorstel heeft waar we dit etentje zouden kunnen houden?? Het lijkt mij in ieder geval erg gezellig om tegen die tijd weer eens een avondje Hollands te kletsen!
 
Hi Tunnie

Zullen we zeker doen.
Zal eerst even afwachten waar de meesten
gaan wonen.
Dan kan ik een beetje centraal plaatsje
zoeken om uit te gaan.
So your on.

Gr Ineke  :)
 
Dank je wel Ineke, ik zal je tegen de tijd dat ik er ben je een pm-tje sturen om wat af te spreken.
De vader van mijn man woont in Blackburn North en zijn zus in Hawthorne. Als het goed is hebben we gewoon een auto ter beschikking, dus ik kan dan lekker overal naar toe rijden.
 
Tegen die tijd zitten wij er ook al, altijd leuk om wat af te spreken en NLs te praten.

Maar bedoel je met "Things to do in Melbourne" op sport/cultureel gebied of het bakkie/BBQ vlak?

Groet,

Ange & Marco
 
Ik bedoel echt dingen die je makkelijk alleen kan doen en waar je eventueel wat (Nederlandse) mensen kan leren kennen. Ik wil niet te afhankelijk worden van mijn man en zijn vrienden.
 
Hi Shelley

Er zijn verschillende 'koffieclubjes' in Melbourne (leeftijd van jong tot oud).  Voornamelijk vrouwen die in de avond 1x per maand bij elkaar komen om Nederlands te kletsen in verschillende wijken.  Er is ook een jongerenclub in een cafe in Melbourne, eerste donderdag van de maand.  De ErasmusClub heeft maandelijks een bijeenkomst, dit is geloof ik meer op cultureelgebied.  Dit zijn dus Nederlands talige bezigheden.  Mocht je zwanger zijn dan zijn er speelgroepen waar je andere Nederlandse talige ouders zult ontmoeten.

Verder heb je honderd en een organisaties waar je wat kunt doen.  Je local communityhouse om te beginnen.  Gedurende de dag hebben die bezigheidstherapie voor een paar dollar.  Je kan er leren quilten, verven, muziek, koken, yoga, kerstaktiviteiten etc
En uiteraard een sportclub ofzo.

Sidonia
 
Zo'n koffie clubje klinkt wel gezellig. Zeker met andere Nederlanders. Altijd leuk om ervaringen uit te wisselen en gewoon lekker te kletsen.
 
Als je hier zit, geef me een belletje of stuur een pmtje.  Ik zit vlakbij Blackburn.

Sidonia
 
Back
Top