Thunder Lightning in Queensland

Joep

Active Member
Storm Season is begonnen! Dan pak ik natuurlijk mijn camera erbij!  :lol:

www.duyfken.blogspot.com

DSC_2586-1.JPG

Mooi! :) En maar hopen dat we veul regen krijgen! De laatste paar jaar is het allemaal slappe was geweest, met die stormen; net genoeg om het zwembad weer bij te vullen. :-(

Mooie foto Joep! Ik heb gisteravond ook wat zitten proberen maar met weinig succes...  :|

Wel al 2 avonden een prachtige shows gehad vanaf ons front deck  :up:

Mooi hoor!
We hadden gisteren ook hagel (was vooral grappig om de buurman in zijn boxershort naar buiten te zien rennen om een oud dekbed op zijn ute te leggen!)

Regen viel tot nu toe tegen... :(

Mooie foto hoor. Echt mooie bliksem.
Alleen niet zo fijn als je in een tentje aan het kamperen bent onder een boom. Hihihi :)

Zelfde instellingen als vorig jaar joep? Op statiefje met Sluitertijd van 10sec, en diafragma op f/5.6.

Mooie foto Joep  :up:

Wij hebben op het dakterras staan te genieten van het spectakel gisteravond.
En hagel hadden wij ook.

Cheers,
Jolanda

[quote author=tinus link=topic=7743.msg100721#msg100721 date=1192012930]
Op statiefje met Sluitertijd van 10sec, en diafragma op f/5.6.
[/quote]

F3.5 dit keer en een ander merk muggenspray :)

Stormscheerlijnen mee Jan! 

Yep: heb vanmiddag ook setje sand pegs gekocht. Verkoper zei dat ik er 40 (!) nodig had. Als eigenwijze en zuunige Ollander natuurlijk maar 20 meegenomen. Na het weekend weten we wie gelijk had  :grin: :grin:

Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar om zoiets prachtigs op de foto te krijgen! Ik ben altijd te laat met dit soort dingen!

Echt een supermooie foto :up:

De truuk is om een lange sluitertijd te gebruiken, dus bijvoorbeeld 10 of 20 seconden.

Ik neem dus een foto met een sluitertijd van 20 seconden, hoop op een bliksemflits, neem gelijk weer een foto en hoop op een bliksemflits, neem gelijk weer een foto, etc etc.

Het kost even wat tijd om de alles op te zetten (statief, belichting testen etc), maar daarna is het vooral ook een kwestie van geduld, geluk en mozzie spray. ;)

een nikon d70 6mp spiegelreflex ?

ik dacht echt dat je er zo eentje had gebruikt:

flh12_small1.jpg

:lol: :grin:

Een lange sluitertijd? , doe je dat met bijna lege batterijen?

Ik zou echt niet weten hoe dat moet
Kan dat ook bij een panasonic linux tc 3?

Groetjes Kees

Je bedoelt zeker de: Panasonic Lumix DMC-TZ3

Ik heb nl. nog nooit gehoord dat er Linux draait op een fotocamera...

Maar ja, daar zou het ook mee moeten lukken. Gewoon een kwestie van RTFM (Read The Fine Manual) :)

Back