Thunder Lightning in Queensland

[quote author=Maluka link=topic=7743.msg101002#msg101002 date=1192555262]
Je bedoelt zeker de: Panasonic Lumix DMC-TZ3

Ik heb nl. nog nooit gehoord dat er Linux draait op een fotocamera...

Maar ja, daar zou het ook mee moeten lukken. Gewoon een kwestie van RTFM (Read The Fine Manual) :)
[/quote]
kun je nagaan hoeveel verstand ik (ervan) heb.

Groetjes

Voor de Lumix: zety 'm op 'Scenery' en dan stand 'Starry night' (geloof ik) en dan kun je kiezen uit sluitertijden van 15, 30 of 60 seconden. Ik moet wel zeggen dat het mij op deze manier nog niet gelukt is om foto's a la Joep te maken...

[quote author=Jan Katers link=topic=7743.msg101013#msg101013 date=1192573190]
Voor de Lumix: zety 'm op 'Scenery' en dan stand 'Starry night' (geloof ik) en dan kun je kiezen uit sluitertijden van 15, 30 of 60 seconden....
[/quote]
Aan, uit, in-uitzoemen klik foto ok maar uh ik ga op zoek

En natuurlijk de camera op een statief zetten. en de foto laten maken met de zelfontspanner.

dan krijg je de beste resultaten. 

want hoe minder(lees: geen) beweging, hoe beter.

Ik kan met mijn ouwe Canon Powershot A95 heel mooie foto's maken, maar dat is meestal gewoon pure luck i.p.v. dat ik echt weet wat ik doe. Ik weet er wel iets vanaf hoor, maar te weinig voor dit soort mooie foto's

[quote author=tinus link=topic=7743.msg101025#msg101025 date=1192599398]
En natuurlijk de camera op een statief zetten. en de foto laten maken met de zelfontspanner.

dan krijg je de beste resultaten. 

want hoe minder(lees: geen) beweging, hoe beter.
[/quote]

Statief zeer zeker, maar voor mijn foto maakt het gebruik van een zelfontspanner niet heel veel uit, omdat het pikkedonker is. Dus als ik de ontspanknop indruk wordt er helemaal niets belicht en niets weergegeven. Een nadeel van gebruik van de zelfontspanner is dat je 2 of 5 of 10 etc seconde kwijt bent, waarin natuurlijk net die ene bliksemflits valt.

Wanneer je een foto maakt, met bijvoorbeeld gebouwen of andere lichtbronnen in beeld moet je zeer zeker de zelfontspanner gebruiken.

@ Jan: gebruik je een statief?

Yep: ik gebruik een statief maar als er een flits valt binnen die 15 seconden heb ik een mooie verlichte lucht op de foto en niet de bliksem...

Maar zo'n Lumix is gewoon een compact cameraatje; handig om mee te nemen maar voor de echt mooie foto's heb je natuurlijk wel iets beters nodig...

[quote author=Jan Katers link=topic=7743.msg101090#msg101090 date=1192658006]
Yep: ik gebruik een statief maar als er een flits valt binnen die 15 seconden heb ik een mooie verlichte lucht op de foto en niet de bliksem...

Maar zo'n Lumix is gewoon een compact cameraatje; handig om mee te nemen maar voor de echt mooie foto's heb je natuurlijk wel iets beters nodig...
[/quote]

misschien het diafragma wat groter zetten?
lijkt alsof er teveel licht binnen komt.

[quote author=tinus link=topic=7743.msg101113#msg101113 date=1192691265]
misschien het diafragma wat groter zetten?
lijkt alsof er teveel licht binnen komt.
[/quote]

Precies, maar ik denk dat dat niet mogelijk is met de compactcamera. (bijvoorbeeld veranderen naar F11, F16 of F22 ipv F5.6)

Precies: daar houdt het toch echt mee op... ik wil nog wel een keer een 'echte' camera kopen maar ik ben gewoon te lui om zo'n ding overal mee te slepen...  :oops:

Dan maar geen kiekjes van thunder lightnings... verder ben ik erg tevreden met m'n compactje  :up:

Back