Tijd voor acknowledgement?

Hallo!

Toch even polsen hoe het nou zit met de tijd die je moet wachten tot je een eerste bericht van het ASPC krijgt.
Op 29 september is onze visumaanvraag (skilled class 136) door DHL afgeleverd bij het ASPC in Adelaide. We begrijpen dat ASPC een acknowledgement per e-mail stuurt om aan te geven dat de aanvraag in behandeling is genomen (de file heeft dan een nummer gekregen, en wacht op een case officer voor behandeling). Correct toch?

In het antwoord dat je krijgt als je een e-mail naar ASPC.PROSSESING@IMMI.GOV.AU stuurt, staat ook welke aanvragen ze nu acknowledgen. In die van deze week stond "As of 31 October 2006 the ASPC is receipting offshore applications received on 18 August 2006". Betekent dat nu dat zelfs de wachttijd voor een acknowledgement is opgelopen tot 2,5 maand? We dachten dat de eerste bevestiging niet zo lang zou duren.

Heeft iemand recent een bevestiging van ontvangst of in behandeling nemen ontvangen? Hoelang heb je dan moeten wachten daarop?

Groeten van TheFiveKoalas.


[size=8pt]
29.09.2006 - Visum aanvraag afgeleverd bij ASPC Adelaide
11.08.2006 - Skills assessment klaar
01.08.2006 - IELTS klaar
23.07.2006 - Skills assessment opgestuurd
22.07.2006 - IELTS test
21.06.2006 - Diploma's vertaald
[/size]
 
Daar zijn al zoveel topics over, dus! (dus deze topic zal wel worden verplaatst???)

Als je op Austimeline kijkt zie je dat er zelfs aanvragen van 24 augustus "al" een aknowledgement hebben ontvangen.
Onze aanvraag is daar aangekomen op 15 augustus en wij hebben nog [glow=red,2,300]niets[/glow] gehoord  :cry: :cry: :cry:

Maar ik weet van verscheidene dat zij wel net een aknowledgement hebben ontvangen van zo'n beetje tot 12 a 13 augustus.
Dus wij houden moed, het is trouwens wel zo dat die periode van je wachttijd afgaat.

Nu vermoed ik ook dat de totale procedure uiteindelijk ook langer gaat duren naarmate de tijd vordert.

Mariette
 
[quote author=kallie link=topic=5923.msg74436#msg74436 date=1162501207]

Maar ik weet van verscheidene dat zij wel net een aknowledgement hebben ontvangen van zo'n beetje tot 12 a 13 augustus.[/quote]

Hier eentje van 14 Augustus en ik heb de acknowledgement nu 2 weken binnen..

Jack :evil:
 
:-o

Toch gek, want in het draadje "Wachttijd voor MODL'ers" staat iemand met een wachttijd tot acknowledgement van slechts twee weken, en dat was nog in april. Ik dacht dat ze toen ook al flink achterliepen bij het ASPC?

Groet,
Rob
 
Ik heb ook al geprobeerd om te zien of DIMA met een strak schema werkt.
Maar zoals je hele proces veel geduld moet hebben met de tijd zo is het ook op het eind ....wachten wachten en nog eens meer geduld.

Bellen heeft geen zin. emailen heeft ook geen zin.
Alleen maar er vertrouwen in hebben en nog meer geduld hebben.

:cry: :cry: :cry:...... :up:

Jack :evil:
 
:lol:    Yihaa, weer een mijlpaal genomen. Vanmorgen kregen we de e-mail waarin ASPC de ontvangst acknowledget.
We liggen nu dus officieel op de stapel wachtenden. Ervan uitgaand dat ze nu de priority applications van 4 mei behandelen, moeten we nu alleen nog tot in maart wachten. Nou ja, tijd om een baan te vinden ...

Rob en Elza & kids, aka TheFiveKoalas


[size=8pt]
27.11.2006 - ASPC bevestigt ontvangst aanvraag
29.09.2006 - Visum aanvraag afgeleverd bij ASPC Adelaide
11.08.2006 - Skills assessment klaar
01.08.2006 - IELTS klaar
23.07.2006 - Skills assessment opgestuurd
22.07.2006 - IELTS test
21.06.2006 - Diploma's vertaald
[/size]
 
Back
Top