tijdelijk onderdak en leuke burbs

Jeroen_1

Member
We zijn druk bezig om ons vertrek te plannen. Helaas gaan we eind november, en zal het druk zijn bij de vakantiehuisjes e.d.

Wie heeft ervaring met (of alleen al een goed idee voor) tijdelijke woonruimte in of rond Melbourne voor de periode direct na aankomst.

We denken (hopen :roll: ) binnen 2 tot 3 weken definieve woonruimte te vinden.

Alvast bedankt,

Jeroen
 
Hallo vanuit Melbourne

Wij zijn hier nu 2 maanden. De eerste 4 weken verbleven we bij Yarra Palms. Appartement met 3 slaapkamers en 2 badkamers volledig gemeubileerd. Bij 3 of meer weken betaal je 750 AU dollar per week. Lekker ruim (lekker als je kinderen hebt) en redelijk schoon. Zit wel aan een drukke weg, maar is niet erg want je zit er toch maar tijdelijk. Redelijk dicht bij het centrum. Ik weet hun web site niet meer, maar zoek gewoon op Melbourne/Victoria/Yarra Palms.

Na 3 weken hebben we een mooi huis gevonden in Narre Warren North 40km van de city. Het was heel moeilijk om te besluiten waar we wilden gaan wonen. We houden van wat nieuwere huizen. Waar we nu zitten is het allemaal nieuw bouw. We besloten hier (zuid oosten van Melbourne) te gaan wonen omdat we dichtbij een de snelweg zitten en we binnen 35 minuten in het centrum kunnen zijn met normaal verkeer. We wonen 7 minuten van een groot winkelcentrum vandaan. Daar is ook een zwembad, bibliotheek, gemeentehuis. We wonen aan de rand van Melbourne (half landelijk). We hebben een huis met 3 slaapkamers, 1 studie, rumpus, family room, formal living, 2 badkamers, dubbele garage, en solarheated zwembad op een stukje grond van 2000m2. Buren zijn allemaal heel aardig en behulpzaam.

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust.
 
xanadu said:
De eerste 4 weken verbleven we bij Yarra Palms. Appartement met 3 slaapkamers en 2 badkamers volledig gemeubileerd. Bij 3 of meer weken betaal je 750 AU dollar per week. Lekker ruim (lekker als je kinderen hebt) en redelijk schoon. Zit wel aan een drukke weg, maar is niet erg want je zit er toch maar tijdelijk. Redelijk dicht bij het centrum. Ik weet hun web site niet meer, maar zoek gewoon op Melbourne/Victoria/Yarra Palms.

Hoi Xanadu,

We hebben maar meteen contact met Yarra Palms opgenomen. De $750 per week is alleen voor meer dan 3 weken, dus blijven we 4 weken. Dat geeft ons ruim de tijd om een huis te vinden (hoop ik).

Morgen gaan we de tickets boeken, we zullen rond de 15e november aankomen.

Jeroen
 
Wij betaalden de 750 per week voor 3 weken en hebben toen nog een extra week erbij gedaan voor 600. Misschien komen jullie aan in een duurder seizoen

Ze hebben CD/DVD/video equipment. Het is misschien een goed idee om zelf wat mee te nemen. Er zijn wel wat films en muziek aanwezig, maar het is vast niet je smaak.

Als je zin hebt kun je een keer bij ons op bezoek komen.
 
xanadu said:
Wij betaalden de 750 per week voor 3 weken en hebben toen nog een extra week erbij gedaan voor 600. Misschien komen jullie aan in een duurder seizoen

Ze hebben CD/DVD/video equipment. Het is misschien een goed idee om zelf wat mee te nemen. Er zijn wel wat films en muziek aanwezig, maar het is vast niet je smaak.

Als je zin hebt kun je een keer bij ons op bezoek komen.

Een weekje extra vinden we eigenlijk helemaal niet zo erg. We hebben gisteren de aanbetaling gedaan, we zullen er dus een maand bivakeren. Op de plaatjes ziet het er OK uit.

We komen zeker langs. Onze aankomst in Melbourne is 16 november, dan is het ook niet meer zo koud :D .
 
Dag Allen,
Per januari ga ik werken in Melbourne als SAP IS Retail consultant. Ik ben nog nooit in Australie, laat staan Melbourne geweest, maar nu me de kans wordt geboden ga ik graag de uitdaging aan.

Kunnen jullie me wat tips geven over het volgende:
1) Woonruimte. Ik ben alleen dus dat maakt het allemaal wat makkelijker. Het liefst huur ik een gemeubileerd appartement/studio voor de duur van 2mdn tot 1 jaar.

2) Zijn er ook roeiers op deze site. Ik zie dat er verschillende roei verenigingen zijn in Melbourne, weten jullie een leuke vereniging? Ik ben zelf 31 jaar, het is wel zo leuk om wat leeftijds genoten te ontmoeten.

3) Het zou leuk zijn als ik me direct in het sociale leven van Melbourne kan storten, iemand tips omtrend dit onderwerp?


Groet en tot ziens, Alwin
 
Hoi Alwin, als je je wat voor wilt bereiden zou ik is kijken op www.realestate.com.au Daar staan ook huurhuizen op en je kan kiezen voor een gemeubileerde woning/appartement. Ook kan je aangeven wat je zoekt en in welk deel van de stad, dan krijg je een mailtje zodra er iets van je gading bijgekomen is. Ze geven ook aan hoeveel restauarants, bars, scholen en noem t maa rop in de buurt van het huis aanwezig zijn.

Er zijn inderdaad behoorlijk wat roeiclubs in melbourne. De enigste die ik zo uit mn hoofd ken zijn essendon rowing club en yarra yarra rowing club. Die zit bij de rivier de yarra uiteraard, die door het centrum heen loopt.

Succes!
 
Hoi Alwin,

Succes met zoeken naar een goede stek. Wat ons is opgevallen toen wij wat zochten is dat veel verhuurders voor minimaal een jaarcontract gaan. Daar is wel weer onderuit te komen, maar het kost wat meer moeite. Probeer van je huidge verhuurder (als je die hebt) een soort verklaring van goed gedrag te krijgen, vindt men ook erg fijn.
Qua roeien weet ik niet zoveel, maar wat ik van de gemiddelde sportclub weet is dat je erg makkelijk jezelf tussen de mensen kan mengen. Ik zit momenteel weer ff in nederland :( , maar in januari mag ik weer ff terug

Jan

Alwin said:
Dag Allen,
Per januari ga ik werken in Melbourne als SAP IS Retail consultant. Ik ben nog nooit in Australie, laat staan Melbourne geweest, maar nu me de kans wordt geboden ga ik graag de uitdaging aan.

Kunnen jullie me wat tips geven over het volgende:
1) Woonruimte. Ik ben alleen dus dat maakt het allemaal wat makkelijker. Het liefst huur ik een gemeubileerd appartement/studio voor de duur van 2mdn tot 1 jaar.

2) Zijn er ook roeiers op deze site. Ik zie dat er verschillende roei verenigingen zijn in Melbourne, weten jullie een leuke vereniging? Ik ben zelf 31 jaar, het is wel zo leuk om wat leeftijds genoten te ontmoeten.

3) Het zou leuk zijn als ik me direct in het sociale leven van Melbourne kan storten, iemand tips omtrend dit onderwerp?


Groet en tot ziens, Alwin
 
xanadu said:
Hallo vanuit Melbourne

Wij zijn hier nu 2 maanden. De eerste 4 weken verbleven we bij Yarra Palms. Appartement met 3 slaapkamers en 2 badkamers volledig gemeubileerd. Bij 3 of meer weken betaal je 750 AU dollar per week. Lekker ruim (lekker als je kinderen hebt) en redelijk schoon. Zit wel aan een drukke weg, maar is niet erg want je zit er toch maar tijdelijk. Redelijk dicht bij het centrum. Ik weet hun web site niet meer, maar zoek gewoon op Melbourne/Victoria/Yarra Palms.

Na 3 weken hebben we een mooi huis gevonden in Narre Warren North 40km van de city. Het was heel moeilijk om te besluiten waar we wilden gaan wonen. We houden van wat nieuwere huizen. Waar we nu zitten is het allemaal nieuw bouw. We besloten hier (zuid oosten van Melbourne) te gaan wonen omdat we dichtbij een de snelweg zitten en we binnen 35 minuten in het centrum kunnen zijn met normaal verkeer. We wonen 7 minuten van een groot winkelcentrum vandaan. Daar is ook een zwembad, bibliotheek, gemeentehuis. We wonen aan de rand van Melbourne (half landelijk). We hebben een huis met 3 slaapkamers, 1 studie, rumpus, family room, formal living, 2 badkamers, dubbele garage, en solarheated zwembad op een stukje grond van 2000m2. Buren zijn allemaal heel aardig en behulpzaam.

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust.

ik lees dit nu net Xanadu, en ik vind dat heel hoopgevend ook dat van 2000m2...
mag ik informeren naar de prijzen? liggen die hoger of lager in verhouding met hier? en je zegt ad rand van Melbourne, ik ga gelijk kijken waar dat plaatsje ligt dankzij de routeplanner die ik hier ook gekregen heb.. kun je nog wat meer vertellen over het stadje, de ruimte in huis klinkt exact wat wij ook dan zullen willen hebben.. en als je foto's wilt sturen dan ook graag dan zal ik je wel via pbtje mijn e-mailadres geven, goede weersomstandigheden ook? hoe ver is het naar zee rijden? kun je met honden daar goed wandelen? parken en bos of zo?

Groetjes, Whipp
 
Hi!
ik ben gelijk gaan kijken en wat ik zie is al interessant om te zien...
ik zie er achter namelijk iets van een soort bos of water of meren bij Belgrave Heights en omringd door Harmaway en Lyndhurst en het ligt best dicht bij zee om zo te zien.. ik ben zo benieuwd.. het is natuurlijk eigenlijk te gek om los te lopen al zo ver op de zaken vooruit te lopen, we weten nog niet eens of we het voor elkaar krijgen om in Australie te komen, maar ik wil het door de kracht van mijn gedachten wat ik geleerd heb van Dr. Joseph Murphy gewoon gaan visualiseren DAT ik al in Australia woon met iedereen die ik graag bij me wil hebben...

hoe bevalt het jullie nu in Australia Xanadu? want nu wonen jullie er al weer ruim een half jaar... hadden jullie al gelijk een baan of zijn jullie op de bonnefooi vertrokken.. wat een vragen heh!

groetjes, Whipp
 
[quote author=Whipp link=topic=442.msg6147#msg6147 date=1102439388]

ik lees dit nu net Xanadu, en ik vind dat heel hoopgevend ook dat van 2000m2...
mag ik informeren naar de prijzen? liggen die hoger of lager in verhouding met hier? en je zegt ad rand van Melbourne, ik ga gelijk kijken waar dat plaatsje ligt dankzij de routeplanner die ik hier ook gekregen heb.. kun je nog wat meer vertellen over het stadje, de ruimte in huis klinkt exact wat wij ook dan zullen willen hebben.. en als je foto's wilt sturen dan ook graag dan zal ik je wel via pbtje mijn e-mailadres geven, goede weersomstandigheden ook? hoe ver is het naar zee rijden? kun je met honden daar goed wandelen? parken en bos of zo?

Groetjes, Whipp
[/quote]

Wat betreft de prijzen van huizen Whipp hoef je je niet echt druk te maken. De huizen in Nederland (als land op zich) zijn volgens mij bij dicht bij de duurste van de wereld. Als je op 20 km buiten Sydney / Melbourne gaat wonen dan koop je al gauw een vrijstaand huis met 3 slaapkamers / 1 badkamer / 1 garage voor zo'n € 150.000,= euro (AU$ 250.000). Ga je op 40 of nog meer km's buiten Sydney / Melbourne wonen dan is dit nog lager. Ga je wonen in de buurt van Brisbane / Adelaide / Perth dan ligt de prijs naar verhouding ook lager dan dat van Sydney / Melbourne. Ga je in het land wonen buiten de grote steden, dan zijn er nauwelijks huizen te vinden die voor meer verkocht worden dan AU$150.000.

De meesten denken dan al gauw dat de salarissen dan ook wel een stuk lager zullen liggen. Ik moet zeggen dat ik dat nog niet zo erg weet. In een boek wat ik van het Migration Bureau heb ontvangen wordt vermeld dat de lonen naar verhouding vrij hoog liggen in Australië. Maar dat lijkt mij wel iets om aan de weet te komen aan de hand via dit forum.

Hoe dan ook, op www.realestate.com.au kom je veel te weten over huizen / prijzen enz. Volgens mij is dat de meest vermelde link op deze site.
 
[quote author=hawk link=topic=442.msg17756#msg17756 date=1118431835]
In een boek wat ik van het Migration Bureau heb ontvangen wordt vermeld dat de lonen naar verhouding vrij hoog liggen in Australië. Maar dat lijkt mij wel iets om aan de weet te komen aan de hand via dit forum.[/quote]

Als je wilt weten wat je zou kunnen verdienen kijk dan eens op www.seek.com.au of op de site van een recruiter bijv www.hays.com.au

Kun je eens kijken in welke functie je zou willen werken en wat het verdient. Ik kan je verklappen dat ik daar in ieder geval naar verwachting meer ga verdienen terwijl ik wat verantwoordelijkheid terug ga......heb inmiddels 6 jaar werkervaring, en dan heb ik het ook nog eens over een functie waar ze 2-3 jaar ervaring voor vragen....maar ja dat is in de bouw, weet niet hoe het in andere sectoren is.

Huizen en suburbs vind je trouwens ook op www.domain.com.au

Gr. Sab
 
@ alwin

Ga eens naar flatmates.com.au, daar kun je een woonhuis huren samen met een paar andere mensen. scheelt in de kosten , je ken al huren vanf 100dollar per week
Ander voordeel , zo ontmoet je meteen nieuwe mensen die je goede info kunnen geven

en van roeien weet ik niks , maar dat zal in ozzie geen probleem zijn
zoek eens op het i-net (ninemsn.com.au)

suc6

groetjes johan
 
Back
Top