'Tijdelijke' emigratie

michieln

Member
Goedemiddag,

Mijn vriendin en ik leven al een aantal jaar met de gedachte om voorlopig voor een 'tijdelijke'periode te emigreren naar dat fijne land ver weg van hier. We zijn er immers al 5 keer geweest maar een vakantie is toch echt te kort !!!!! ;-)
We hebben de intentie om in eerste instantie tussen de 2 en de 4 jaar daar naartoe te gaan.
Ik heb het al via mijn werkgever geprobeerd(internationaal bedrijf) maar dat gaat hem helaas niet worden.

Mijn vriendin is 37 en ik ben 40 jaar.
Zelf ben ik werkzaam in de ict en er staan 2 beroepen waar ik voor in aanmerking op de csol lijst.
Onze Engelse taalkennis is goed en van mijn vriendin is zelfs nog een stuk beter.
Uiteraard hebben we ook geen strafblad ;-)

We zoeken eigenlijk een beetje hulp van mensen die ons kunnen vertellen welke stappen we zouden moeten ondernemen.
Ik heb een EOI ingevuld, maar weet niet of dat ik daar verder nog iets voor moet doen.

We horen graag van jullie.

Bedankt
 
  • Like
Reactions: FOL
Welkom! Heb je een skills assessment gedaan? Zo nee, dan zou ik die EOI weer intrekken en eerst even iets meer lezen over het skilled visum traject, anders gaat het niet lukken.

Grofweg voor het visum (skilled zonder sponsorship):
- bepalen met welk beroep je een visum kan krijgen (verdiep je in de termen sol en csol - lijsten met veel gezochte beroepen)
- als het beroep op jouw die lijst staat en het is jouw beroep, dan zoeken welke organisatie verantwoordelijk is voor jouw skills assessment.
- verzamel alle skills assessment vereisten bij elkaar en krijg approval
- verzamel alle visumvereisten bij elkaar waaronder IELTS test.
- dan paa dien je een EOI in.
- dan wacht je tot je een uitnosiging krijgt, ga je medicala doen, vraag je jouw VOG aan.
- goedkeuring, visum, champagne, vliegtickets voeken, tranen, opstijgen, welkom je bent in AU.

Er zijn vierjarige visums, die zijn wellicht makkelijker te krijgen, maar ik dacht fat het proces grofweg hetzelfde is.

Heb je nu al vragen? Niet stellen, eerst zelf zoeken. Want uitzoekwerk daar ontkom je niet aan, netzo als geduld hebben. (dit bedoel ik niet zo lullig als dat het misschien overkomt ;-) Vragen staat uiteraard vrij, maar veel is ook persoonsgebonden en zul je dus zelf moeten uitzoeken)

Je kan ook een visumbureau voor 0 - 200 euro een kansbeoordeling laten doen (bijvoorbeeld visa4you). Dan weet je wat je kansen zijn. Je kan hen dan ook als begeleiding gebruiken (rond de 5k - 6k)
 
Last edited:
Welkom!
Net zoals mijn voorganger al aanhaalde ben je een beetje e vroeg geweest met je EOI in te vullen. Er gaat inderdaad nog een hele weg vooraf indien je voor een skilled visum 189 zou gaan.
Indien je vragen hebt mag je deze zeker stellen! Waarvoor dient dit forum anders?
 
Back
Top