Tijdelijke woonruimte na aankomst?

Edireliro

Well-Known Member
Hoi allemaal,

Wat ons momenteel erg bezig houdt, is de manier waarop andere emigranten hun 1e (tijdelijke) woonruimte hebben geregeld en in wat voor soort accomodatie men dan vooral verblijft.

Zijn er organisaties die tijdelijke woonruimte aanbieden, speciaal gericht op emigranten?
Of kom je toch meer uit in een accomodatie op een holiday park of zo?
We zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen.

We zijn ook aan het kijken naar housesitting, maar zoeken toch ook nog wat alternatieven.

Groetjes
 
Hoi wij hebben toen der tijd gewoon een appartement gehuurt voor 6 weken (short time accomondation) is wel duur maar dan heb je iets vanwaar je verder kan zoeken, Daarna huurden we een unit tot de bouw van mijn huis klaar was.
Nu heb ik een eigen huis en op dit moment verhuur ik een kamer aan een koppel die ruimte zocht via Xpedite ;)
Maar andere gaan naar een holiday park etc.
cheers
 
Toen we aankwamen was alles geregeld door mijn company: appartement, auto en een relocation agent.
 
Wij hebben via internet een shortstay appartementje geboekt voor de eerste maand en dat was wel duur, maar ook wel heel fijn. Je hebt dan gewoon je eigen plekje om van daaruit verder te zoeken naar een vaste woonplaats. Het geeft je ook de mogelijkheid om alvast te "leven" in de wijk waar je evt zou willen wonen.

Wij hadden een hele relaxte " huurbaas" die ook nog eens als referentie wilde dienen bij het zoeken naar een huurwoning. Dat is wel heel handig want wij hadden verder natuurlijk nog geen Australische landlord references en die zijn wel heel belangrijk voor je huuraanvraag. Wat wij wel hadden was een schriftelijke referentie van da makelaar van ons huurhuis in NL... Vonden de makelaars hier heel prettig want dat scheelde hen weer een telefoontje naar NL.

Al met al wel wat geregel, maar zeker de moeite waard :)

Websites die wij hebben gebruikt zijn www.airbnb.com en stayz.com.au

Veel succes!
 
Wij hebben via internet een shortstay appartementje geboekt voor de eerste maand en dat was wel duur, maar ook wel heel fijn. Je hebt dan gewoon je eigen plekje om van daaruit verder te zoeken naar een vaste woonplaats. Het geeft je ook de mogelijkheid om alvast te "leven" in de wijk waar je evt zou willen wonen.

Wij hadden een hele relaxte " huurbaas" die ook nog eens als referentie wilde dienen bij het zoeken naar een huurwoning. Dat is wel heel handig want wij hadden verder natuurlijk nog geen Australische landlord references en die zijn wel heel belangrijk voor je huuraanvraag. Wat wij wel hadden was een schriftelijke referentie van da makelaar van ons huurhuis in NL... Vonden de makelaars hier heel prettig want dat scheelde hen weer een telefoontje naar NL.

Al met al wel wat geregel, maar zeker de moeite waard :)

Websites die wij hebben gebruikt zijn www.airbnb.com en stayz.com.au

Veel succes!

Dank voor de tip!
Ik had ook op ons lijstje staan dat we de woningstichting eens moesten benaderen voor een verklaring (nog een VOG-tje).
Wij twijfelen nog waar we heen gaan: Perth of Adelaide.

Hoe ervaren jullie Perth en weet je toevallig wat prettige wijken zijn om te wonen voor families (kinderen zijn 13en11) en hoe het prijsniveau is van o.a. Huurwoningen e.d.?

Mocht je het 1e adres waar jullie zaten nog willen delen, dan houden we ons aanbevolen:)

Vooralsnog is het moeilijk van hieruit te besluiten waar we naar toe gaan. Temeer omdat mijn man nog druk bezig is met orienteren op de arbeidsmarkt.
We zullen de knoop door moeten hakken en daar gaan zoeken naar werk en woonruimte.
Maar werk vinden vanuit Nederland kan nog weleens lastig worden, dus hou we het moeten gaan aanpakken is nu nog een vraagteken.

We puzzelen lekker verder.
Groetjes
 
Hoi wij hebben toen der tijd gewoon een appartement gehuurt voor 6 weken (short time accomondation) is wel duur maar dan heb je iets vanwaar je verder kan zoeken, Daarna huurden we een unit tot de bouw van mijn huis klaar was.
Nu heb ik een eigen huis en op dit moment verhuur ik een kamer aan een koppel die ruimte zocht via Xpedite ;)
Maar andere gaan naar een holiday park etc.
cheers

Dat vind ik echt super!!!
Zijn er nog meer mensen die andere emigranten op deze manier helpen?

Wat een mooie manier om mensen op weg te helpen.
Hopelijk krijgen wij ooit ook nog eens de mogelijkheid om mensen zo op weg te helpen.

Keep up the good work!:)
 

Super, dank je wel.
Wij hoeven ons niet te vervelen en kunnen lekker aan de slag.
Zin in! :D
 
Wij zaten in een bungalow op een campingpark. Dta kun je snel opzeggen/verlengen totdat je n (huur)woning hebt.
 
Back
Top