Time line 457 Visa

inge75

New Member
Voor een ieder die op een 457 Visum naar Aussie wil en die op zoek is naar info over het hoe en vooral hoelang.



Ik, verpleegkundige 36 jaar, gesponserd door het ziekenhuis, ben steeds op zoek geweest naar info hoe het anderen vergaat die op een 457 Visum naar Australie willen.

Op dit Nederlandse forum is erg weinig (recente) info te vinden.Het misschien wel bekende en zeer verlavende forum Pomsinoz gaf alleen maar valse hoop.
Nu ik de hele procedure eindelijk door ben, dacht ik: misschien heeft iemand anders wat aan mijn ervaringen.



Laat ik bij het begin beginnen.

Als verpleegkundige ben ik eerst met de registratie bij de Nursing Board begonnen (IELTS gedaan, aangezien deze nodig is om de registratie bij de Nursing Board te krijgen).

Aanvraag naar de Board verstuurd in mei 2010.

Helaas, aanvraag weer terug gekregen omdat de regionale boards over zijn gegaan in de Nationale Board, genaamd AHPRA.

Of ik maar eventjes eennieuwe aanvraag wilde doen door de veranderingen, geen probleem, in augustus opgestuurd (ik moet eerlijk toegeven dat ik een enorme berg aan "bewijslast"heb toegevoegd) en zowaar in november was mijn registratie bij de AHPRA rond.

Dat wil zeggen dat ik een jaar de tijd kreeg om mij te melden op het kantoor in Australie om mijn registratie definitief te maken.

Hierna via een Recruiteringsburo een baan kunnen bemachtigen.

Een leuk sollicitatie gesprek gehad via de telefoon(eind dec 2010), en aangenomen in het zieknhuis in Sydney op de PICU.
En toen...begon de ellende.

Ziekenhuis Nominatie aangevraagd in januari 2011.
Nominatie approved: eind juni 2011.
Visum aangevraagd: eind juni 2011.

Case officer: eind juli 2011

Applicant approved: 24 aug 2011.



Zoals je kan lezen heeft de Nominatie erg lang op zich laten wachten.

Voor mij kwam het ergste pas toen ik mijn Visum aan kon gaan vragen.

In eerste instantie waren meteen alle papieren goedgekeurd door mijn Case Officer.

Papieren gekregen(gedownload) om de Medicals te doen.

Medicals zelf stellen werkelijk niets voor.
Daarna: Medicals verdwenen! Ergens tussen Berlijn (daar waar de Medicals heen worden gestuurd) en Sydney zit een groot zwart gat die van Medicals schijnt te houden.

Na veel gebel met Berlijn, Londen en herhaalde malen met Sydney dook mijn Medical plots weer op in Sydney.

Hiephoi zou je denken, want nu zou mijn Visum er door moeten kunnen zijn (dat waren de woorden van de Case Officer).

Maar wederom: helaas....had ik weer...een case Officer die minimaal 1x per week ziek is.

Omdat ik ongeveer 3x per week midden in de nacht met Sydney belde, kende iedereen mij op dat immigratie kantoor.

Een o zo lieve waarneemster bedacht dat ze de zaken wel even zou afronden, aangezien zij kon zien dat alleen mijn Medicals nog nodig waren om mijn begeerde Visum te krijgen.

Maar helaas...wederom....ze had nog even door de papieren gekeken, en had gezien dat ik geen bewijs van inschrijving bij de AHPRA had...dus wel, zat gewoon bij alle papieren, maar goed, die hebben ze nu dus 2x (als ze daar nu blij van worden)

Wederom juichte ik (te vroeg) dat het Visum nu toch goed moest komen.
Helaas...again..."ik zie dat u bij defensie hebt gewerkt(dat had ik natuurlijk in de papieren gezet, aangezien dat een vraag ergens in de Visum aanvraag is, hier heb ik ruim 7 jaar geleden voor het laatst gewerkt)maar ik zie hier geen ontslag papieren van"....dat kan kloppen, want daar was me nog nooit om gevraagd, en stond ook niet in de kleine lettertjes, daar ben ik zeker van.
Maar de o zo lieve waarneemster was het denk ik een beetje zat dat ik om de dag aan de telefoon hing, en adviseerde dat ik maar contact op moest nemen met mijn eigen Case Officer.

Nog wel even verteld dat ik het een zeer bijzondere gang van zaken vond, gezien het feit dat de een laat weten dat alleen mijn Medical nog nodig is, en ik nu in ene van alles moet aanleveren.

Had me dat even eerder laten weten, dan had ik dat ook eerder kunnen gaan regelen.

En toen weer een mailtje van mijn eigen case Officer, dat ze graag nog wat extra bewijs wilde zien van ziektekostenverzekering.

Natuurlijk geregeld, en de volgende dag: VISA granted!!!!!!



Nu beginnen allerlei leuke dingen, vlucht geboekt voor eind september, en vooral weer rustig slapen, geen gebroken nachten meer en dromen over wat gaat komen.

Het was een enorm inspannende tijd, waarin ik geregeld geen lontje meer had (ipv een kort lontje) soms een draak was voor mijn collega's , vrienden en familie, maar nu eindelijk een goed einde heeft gekregen.

Kortom: overal bovenop blijven zitten, en je niet af laten schepen helpt!



Hoop dat iemand met dit verhaal zijn/haar voordeel mee kan doen, en misschien een reeel tijdschema kan maken (voor zover dat mogelijk is met de Australische burocratie)
Succes allemaal!
 
Hoi Inge,
Fijn dat het uiteindelijk allemaal gelukt is! Wat een gedoe!
Het is, denk ik, moeilijk te voorspellen.
Wij hadden een sollicitatiegesprek half december (2007) en zaten begin april in Australië op een 457, dus het visum was in minder dan 4 maanden rond. En we zijn zeker niet de enigen bij wie het allemaal wat voorspoediger verlopen is.
Veel succes in Oz!
 
Ha Jadiet,


Dank! Ja, het is een heel gedoe geweest.
Ik weet ook niet waar het aan heeft gelegen, ik hou het op dit moment maar op enorme burocratie.
Ik ken meer mensen in de medische sector die een zelfde soort ellende hebben meegemaakt met hun aanvraag.
Maar erg fijn om te horen dat dit niet standaard is :up:
Dat geeft hoop voor anderen!!!!!
 
Ter info: Wanneer je bij Defensie gewerkt hebt/je dienstplicht hebt vervuld, zal je inderdaad een officieel verzoek moeten doen bij Defensie voor groot verlof. Op die manier weet de Australische regering dat je niet meer ineens opgeroepen kan worden wanneer je hier wel resident bent, maar nog wel de Nederlandse Nationaliteit hebt. Zou zal de kans dat je opgeroepen voor een Nederlander minimaal zijn, maar er zijn natuurlijk landen waar die kans groter is en dan zou je een risico lopen op belangenverstrengeling :)
 
Hey,
Ik dacht ik voeg mijn tijdslijn ook even toe, het verschil licht erin dat de werkgever in Australie al een erkende sponsor was.
24 october contract ondertekend
20 november visa application lodged by emigration officer
26 november visa approved
Voorzien om op 17 januari in Brisbane te landen
 


OFX
Back
Top