time table LCU \Sydney

Marcnardia

New Member
Wie weet hoe veel vertraging LCU op dit moment heeft ?????

Ben erg benieuwd omdat we een van onze medicals opnieuw hebben in moeten sturen.

gr Marc
 
Hoi

Ze hebben een vertraging van 6 a 8 weken. Dat is wat rob van M2A heeft gezegd.

Groetjes Jacky
 
Nou, mijn medicals zijn 21 augustus verzonden en ik zit nog steeds te wachten op reactie. Zo te merken schiet (naast de LCU) de CO dus ook niet erg op... Ik hoorde wel van een Fransman (die reageerde op mijn timeline op austimeline.com; ook region 5) die een maand voor mij zijn medicals heeft ingezonden dat hij de 21e (november) zijn visum heeft ontvangen. Het lijkt er dus op dat het vanaf het moment van insturen van je medicals ca 4 maanden duurt voordat je een reactie krijgt.
 
4 Maanden na het versturen van je medicals, duurt allemaal wel lang zeg.
Maar het is voor jou wel een mooi kerst cadeautje!  :wink:
 
Maar ik neem aan dat jij ze op eigen houtje hebt verzonden (frontloaden).....en niet op verzoek van de DIAC.
 
Tja nog even wachten dan. Ze zijn nu 2 weken daar mischien gaat het wel snel!!!!

We nemen even vakantie totdat onze visa er is.

gr marc
 
Ik heb trouwens nog even gechecked; en ik heb het in mijn eerdere post verkeerd gezegd. Die fransman had dus ook gefrontload.... Hij heeft (nota bene) een MODL beroep; heeft zijn aanvraag 4 Oct 2006 ingediend; medicals gefrontload in april en op 21 nov 2007 zijn grant letter ontangen:

http://www.austimeline.com/aus/displayApp.jsp?id=4549

Ik weet niet precies hoe austimeline dan aan 11 maanden en 7 dagen komt (rekenen ze vanaf acknowledgement?); dat zou natuurlijk 1 jaar, 1 maand en 17 dagen moeten zijn.

Dus... nog 1.5 maand geduld dan voor mij :S
 
[quote author=Marcnardia link=topic=7954.msg103388#msg103388 date=1195949724]
Tja nog even wachten dan. Ze zijn nu 2 weken daar mischien gaat het wel snel!!!!

We nemen even vakantie totdat onze visa er is.

gr marc
[/quote]

Ik zou maar op 8 weken rekenen (en misschien wel langer; want ik rekende op 8 weken en ik heb nu na 14 weken nog steeds niets gehoord).... volgens british expats zijn ze wel wat ingelopen, maar je kan maar beter van 't ergste uitgaan; dan kan 't altijd meevallen :) Daarnaast is het natuurlijk niet alleen de vertraging bij de LCU maar ook nog eens bij ASPC. Je kan er niet vanuit gaan dat jouw CO direct jouw dossier gaat behandelen zodra je medicals klaar zijn; dat zal ook wel weer even op zich laten wachten (volgens british expats is dat pas na minimaal 2 weken nadat je medicals klaar zijn; maar kijk naar mij... dat kan dus ook langer duren).

Maaruh... dat wordt een lange vakantie dan ;) Wat gaan jullie allemaal doen in die tijd? :)
 
We gaan naar spanje totdat visa rond is. kan dus een lange vakantie worden. In iedergeval niet meer werken maar lekker relaxen. Wat komt dat komt.
we baalden wel omdat we eigenlijk visa al lang konden hebben. Bij LCU zijn ze alleen de medicals van onze jongste zoon kwijt geraakt. Maar het zal zo moeten hebben zijn. We hebben alles al verkocht en geen huis meer vandaar naar spanje. Deze tijd goedkoop en warmer dan in nederland.
Alles is verder geregeld 3 december vliegen we enmorgen als onze laatste spullen naar container brengen. Kindje hebben ook een vakantie nodig en mijn vriendin zeker.Laatste maanden erg druk en veel stress na periode van veel onbegrip van Fam en kennissen. Veel mensen kwijtgeraakt door beslissing emigratie.

14  weken wachten heb je dan al een co?? Zo ja welke officer wij hebben Jason Huang
Balen waar gaan jullie heen en met welk visa??

gr Marc
 
Hey Marc,

Lekker hoor, even een poosje naar Spanje. Niet verkeerd ;)

Mijn aanvraag is 27 november 2006 ontvangen bij de ASPC. Ik heb op 2 augustus de 'request for more information' (=medicals en VOG) ontvangen van mijn CO (Adrian Fitzgerald, region 5). 20 Augustus heb ik de VOG ge-emailed en 21 augustus zijn de medicals door de arts aangetekend verzonden naar de LCU in Sydney.  En sindsdien ben ik (al ca 14 weken) aan het wachten op de (al dan niet) grant letter van de CO... Ik wil uiteindelijk naar Sydney met een 'Class BN Subclass 136 Skilled - Independent' visa (geen MODL; wel 60 punten beroep) maar voordat ik me in Sydney ga vestigen ga ik eerst een maandje of 2 a 3 rondreizen denk ik.

Inderdaad een beetje balen dat de LCU die medicals zijn kwijtgeraakt; zo duurt het allemaal een stuk langer voor jullie. Maar goed; even uitgebreid naar Spanje is ook niet verkeerd. Dat zal er de komende tijd anders toch niet meer van gaan komen waarschijnlijk :)

Maar jullie durfden het toch wel aan het huis te verkopen en alle spullen naar Australie te verschepen zonder dat het visum rond is? Heb je er ook aan gedacht wat te doen als je pas over x maanden je visum krijgt als je spullen al in Australie zijn aangekomen? Of erger; wat als je je visum helemaal niet krijgt? Zie bijvoorbeeld wat er met Catkin gebeurde; die was er ook 100% zeker van dat ze het visum wel zou krijgen; huis opgezegd, inboedel verkocht, baan opgezegd, enkeltje Perth geboekt... en toen werd de aanvraag afgewezen...

Ik zie het wel vaker op dit forum; men is zo enthousiast en zo zeker dat de aanvraag wel goed zal komen en dan alle schepen al verbranden voordat alles rond is. Ik zou het niet aandurven :| Ik ga pas echt beginnen met 'verbranden' zodra mijn visum rond is (nu heb ik wel een huurhuis dus dat is wat makkelijker dan verkopen)...

Maar goed; ik wil je niet bang maken ;) In ieder geval veel plezier in Spanje en suc6 met de medical! :)
 
He 4 np,

Nou schepen verbranden is het niet echt. we hadden ons huis 1 jaar geleden al verkocht ook omdat we ons daar niet thuis voelde. We hebben de spullen nog niet verscheept maar opgeslagen. Tja en het visum is nooit zeker natuurlijk maar dat is niets in het leven. Je moet soms risico's durven nemen. Over de punten hoef ik me niet drukt te maken want we hebben ook nog een sponsership van staat victoria.
Visa is totaal uitgeplozen door onze migratie bureau die alles hebben nagekeken en hebben ingeschat. Mocht dit visum niet werken kan ik altijd op de sponsership van het ziekenhuis waar ik al een baan heb naar australie. En anders gaan we lekker rondreizen in australie met de kindertjes en beginnen we gewoon weer ergens anders opnieuw. NO PROBLEM!!!

Voor jou is het dus ook spannend en kan het elk moment komen. Lekker rondreizen is eeen prima optie om australie weer op te snuiven.

gr marc
 
Hey Marc,

No worries dan dus :D Wel een relaxed vooruitzicht; eerst nog even in España van de zon genieten en dan door met zon in Oz ;)

Sja, het is inderdaad spannend wanneer die letter nou gaat komen. Dan mijn werk inlichten en overleggen wanneer ik zal stoppen (ik wil op een goede manier uit elkaar gaan want ik wil -als het ooit zover komt- ook weer gewoon terug kunnen komen of -als die mogelijkheid zich voordoet- misschien voor de AU office werken). En dan ticket boeken en gaaaan ;)

Suc6 met de reis!  :up:
 
Back
Top