Hey Marc,
Lekker hoor, even een poosje naar Spanje. Niet verkeerd
Mijn aanvraag is 27 november 2006 ontvangen bij de ASPC. Ik heb op 2 augustus de 'request for more information' (=medicals en VOG) ontvangen van mijn CO (Adrian Fitzgerald, region 5). 20 Augustus heb ik de VOG ge-emailed en 21 augustus zijn de medicals door de arts aangetekend verzonden naar de LCU in Sydney. En sindsdien ben ik (al ca 14 weken) aan het wachten op de (al dan niet) grant letter van de CO... Ik wil uiteindelijk naar Sydney met een '
Class BN Subclass 136 Skilled - Independent' visa (geen MODL; wel 60 punten beroep) maar voordat ik me in Sydney ga vestigen ga ik eerst een maandje of 2 a 3 rondreizen denk ik.
Inderdaad een beetje balen dat de LCU die medicals zijn kwijtgeraakt; zo duurt het allemaal een stuk langer voor jullie. Maar goed; even uitgebreid naar Spanje is ook niet verkeerd. Dat zal er de komende tijd anders toch niet meer van gaan komen waarschijnlijk
Maar jullie durfden het toch wel aan het huis te verkopen en alle spullen naar Australie te verschepen zonder dat het visum rond is? Heb je er ook aan gedacht wat te doen als je pas over x maanden je visum krijgt als je spullen al in Australie zijn aangekomen? Of erger; wat als je je visum helemaal niet krijgt? Zie bijvoorbeeld
wat er met Catkin gebeurde; die was er ook 100% zeker van dat ze het visum wel zou krijgen; huis opgezegd, inboedel verkocht, baan opgezegd, enkeltje Perth geboekt... en toen werd de aanvraag afgewezen...
Ik zie het wel vaker op dit forum; men is zo enthousiast en zo zeker dat de aanvraag wel goed zal komen en dan alle schepen al verbranden voordat alles rond is. Ik zou het niet aandurven :| Ik ga pas echt beginnen met 'verbranden' zodra mijn visum rond is (nu heb ik wel een huurhuis dus dat is wat makkelijker dan verkopen)...
Maar goed; ik wil je niet bang maken
In ieder geval veel plezier in Spanje en suc6 met de medical!