Timeline Visa 175 MODL

dism

New Member
Ik hoop dat iemand ons hier kan helpen, want van de officiele kant worden we niet echt veel wijzer.
Ook de timeline-website is niet erg duidelijk.
Dus wie heeft er onlangs een visa 175 MODL granted gekregen en wanneer hadden jullie het aangevraagd?
Ik heb namelijk het gevoel dat ze wat betreft de normale visa aanvragen helemaal niks meer doen sinds Jan.2009.
Hoe zit dat bij jullie? Volgens mij wilden ze toch in Juli verder gaan met de normale aanvragen, maar het schiet niet
op. Wij hebben onze aanvraag 17 Dec. 2008 online gedaan en het zou zo fijn zijn om in ieder geval een idee
te hebben wanneer we er op kunnen rekenen, een half jaar, een jaar of helemaal niet meer?

Alvast bedankt,

Inge 
 
Hoi Inge,

Wij zitten nog helemaal in het begin stadium van onze aanvraag via een emigratie bureau.  Zij hebben ons gezegd dat het makkelijk 2 jaar kan duren voor je een 175 visa MODL krijgt omdat deze helemaal onderaan de lijst staan..., dit geteld vanaf je je aanvraag binnenstuurt bij DIAC.
Wij weten dit en houden er rekening mee, staat zo ingepland en niks aan te veranderen.
Niet zo leuk hé, mss proberen via sponsorship ofzo?

grtjes
Nesje
 
Hoi,

Ik heb nog eens een mail gestuurd na Immi...

Priority Application Processing Information As a result of the priority processing direction expalined above onlyapplications from the following priority groups will be allocated to caseofficers.
1. State or Territory Nominated Applications - These applications havethe highest priority for allocation once the department has received andapproved a nomination from a State or Territory authority.
2. Applications with a nominated occupation on the Critical Skills List(CSL) - these applications are allocated and processed after the State andTerritory Nominated applications.

Dus het kan zijn dat je langer zult moeten wachten... en ik ook!  :|

Gr Roland
 
Dat heb ik vorige week ook nog een keer gedaan, maar daar verandert niks.
Het zou toch zo fijn zijn om te weten op wat we ons kunnen instellen, misschien dan maar
die 2 jaar. Maar eigenlijk staan de MODL-ers niet helemaal onderaan want er zijn ook nog
aanvragen zonder MODL en die staan echt onderaan, dat is wat ons nog hoop geeft.
Met die twee jaar zinkt de moet aardig in de schoenen want tegen die tijd hebben ze dan weer
iets nieuws bedacht.

Groetjes, Inge
 
tja inge ik kan wel begrijpen dat de moed je in de schoenen zakt als je het niet op voorhand wist.  Wij beginnen er aan met het idee dat het makkelijk twee jaar kan duren.
Was voor ons ook effe schrikken, maar wilden toch pas gaan als onze school klaar is met de basisschool, dus wij zijn blij dat we op tijd zijn beginnen informeren.  We wilden eigelijk nog niks in gang zetten, maar door de lange wachttijden hebben we het toch gedaan.
En dat ze dan weeral wat anders gevonden hebben zal wel meevallen denk ik.  Wanneer de crisis voor bij is, zal alles juist terug sneller gaan.  En vanaf dat je je visa bij diac hebt ingestuurd wordt ze toch behandelt aan de regels die op dat moment gelden dacht ik.

We zullen dus nog wat geduld moeten hebben vrees ik...

grtjes
nesje
 
Behalve bij de afgelopen veranderingen. Ik heb mijn aanvraag op 1 juli 2008 ingediend en de veranderingen ging in op 1 januari 2009. Deze veranderingen gingen echter gelijk voor iedereen van kracht. Dus nu is het heel lang wachten. Hoop wel een visum te hebben voor het einde van volgend jaar. Mag totbegin begin  februari 2010 in Nieuw Zeeland wonen en werken, dus daarna wil ik zeker die kant op kunnen (liever eerder).
 
Back
Top