Tip verkeersboete

mien

XPdite Sponsor
Mocht je een boete krijgen bv zoals wij voor 5 km te snel( erg duur hier 153 AUD!!) niet meteen en braaf betalen. doet niemand hier. Je kunt de boete "contesten", stel een brief op waarom je denkt niet te hoeven te betalen. Wij schreven ( op advies ) dat we pas in het land waren en onwennig in het verkeer waren, hierdoor het bordje met de snelheid niet gezien hadden...etc etc. We wachten nu al 5 weken op antwoord maar hebben er vertrouwen in dat we het niet hoeven te betalen!!

Groetjes, Mien
 
Vind dit een slecht advies. Je hebt een overtreding begaan, en moet daar dan voor betalen. Dat het een hoog bedrag is, dat is waar. Maar het werkt goed, je zult zien dat je de volgende keer veel voorzichtiger bent.
Het afschuiven op onwennig in het verkeer en pas in het land zijn, is slechte reclame voor emigranten.
Daarbij, stel je het tegenovergestelde voor. Een buitenlander, die net in Nederland woont, krijgt een verkeersboete, en gaat hierover zielig doen. Wat zou je daar van vinden?
 
Wij hebben dezelfde ervaring als Mien, iedereen(Australiers) die wij spreken zei meteen toen we vertelden dat we een boete hadden dat je een brief moet schrijven, en natuurlijk vindt ik ook dat we de boete terecht hebben gekregen. Maar lukraak betalen wanneer iedereen (zelfs het kantoor in Melbourne) je verteld dat je de boete moet "contesten" vonden ook wij niet zo slim dus hebben hetzelfde als Mien gedaan.
 
  • Like
Reactions: M5
Ja Marijs, natuurlijk kun je het zien als "slechte"reclame voor emigranten maar zoals Yvonne ook al zegt, het kantoor van Civic Compliance Victoria waar wij wilden betalen zei dus dat we juist het " nieuw zijn" in het land moesten benoemen in de brief. Je kunt het natuurlijk ook zien als een warm welkom....of gewoon een ander systeem( alweer een cultuurshock?)
Oh ja...er is hier zoveel dat NIET werkt als je het in NL zou toepassen, die vergelijking doe ik dus maar niet meer.
 
Sluit mij aan mij Marijs: Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.... Australiers hebben ook de gewoonte om met drank op achter het stuur te kruipen.... Wil je die gewoonte ook overnemen?
 
Ik geloof niet dat ik het duidelijk heb gemaakt: wij wilden betalen, stonden met de cash klaar voor de balie. Daar zei men : je MOET NIET betalen MAAR een brief schrijven..... zo schijnt men hier het te willen.....wie ben ik dan om te zeggen : NEE ik moet betalen!!! Ik denk dat er zo weer een leuke baan is gecreeërd: brieven beoordelen.....
 
Duur?
Mag van mij nog veel hoger de boetes.
Afstraffen die hap.
Plus meer punten op je rijbewijs.
 
Moeten ze de meeste mensen hier eerst rijles laten nemen ;) , ik ben niet de beste chauffeur in het land maar wat hier allemaal op de weg zit. En nee dronken achter het stuur nemen we niet over. Wij maken vooraf altijd de afspraak wie er terug rijd en wannneer ik dat ben dan drink ik GEEN ALCOHOL.
 
Duur?
Mag van mij nog veel hoger de boetes.
Afstraffen die hap.
Plus meer punten op je rijbewijs.

Ik denk dat je het concept "hard rijden" en "onveilig rijden" door elkaar haalt. Het een hoeft het ander niet te betekenen.
 
  • Like
Reactions: M5
Hard rijden heeft bij de meeste automobilisten het gevolg van onveilig rijden.
Dus het 1 is gelijk aan het ander hier.
 
Zal kijken of ik cijfers kan vinden, maar het overgrote deel van ongelukken komt niet door te hard rijden, dus de impact is relatief laag in vergelijking met dat soort torenhoge boetes. (in NL in ieder geval)

En als ik die drunken driving verhalen zo af en toe hoor, dan weet ik wel waar ik prio zou leggen op gebied van verkeersveiligheid.
 
Even een update: de boete is kwijtgescholden en de komende 2 jaar komt mijn vriend niet meer in aanmerking voor kwijtschelding voor een gelijkwaardige overtreding.
En even voor de goede orde: we zijn hele consensieuse bestuurders maar het overkomt iedereen wel eens: 5 kmh te snel( in deze situatie...een 80 km weg buiten de bebouwde kom, er komen enkele bedrijven en dan staat er een bordje 60 km gedurende 600 m . Je laat het gas los, althans ik ga niet als een gek op de rem staan ben nog manual gewend, en je rolt met 65 het 60 gebied in..)
 
Mocht je een boete krijgen bv zoals wij voor 5 km te snel( erg duur hier 153 AUD!!) niet meteen en braaf betalen. doet niemand hier. Je kunt de boete "contesten", stel een brief op waarom je denkt niet te hoeven te betalen. Wij schreven ( op advies ) dat we pas in het land waren en onwennig in het verkeer waren, hierdoor het bordje met de snelheid niet gezien hadden...etc etc. We wachten nu al 5 weken op antwoord maar hebben er vertrouwen in dat we het niet hoeven te betalen!!

Groetjes, Mien
Jawel ook ik heb mijn eerste ozzie bekeuring te pakken ook $153 voor 5 km te hard. Overigens gewoon betaald want met 3,5 jaar in Australie zal ik inmiddels wel gewend zijn aan de lagere snelheid. :D
 
Wat een brave borsten hier zeg!:) 5 km te hard rijden is wel een zware overtreding :p ! Haha, als ik de tip zou krijgen wanneer ik mn boete zou gaan betalen, om uitstel of kwijtschelding te vragen, zou ik dat ook zeker doen. Bedankt voor de tip, als ik ooit weer gepakt wordt voor zoiets, zal ik het ook zeer zeker doen. Ik vind het zo'n flauwekul dat we de alom brave emigranten moet uithangen als de gemiddelde australier precies hetzelfde doet. Integreren heet dat toch? :up:
 
Ja Lin, it's the Australian way!! Ook op mijn werk heb ik rond gevraagd of men de boete betaald...als het ook maar enigzins kan contesten ze allemaal!!
 
  • Like
Reactions: Lin
Ik vind het zo'n flauwekul dat we de alom brave emigranten moet uithangen als de gemiddelde australier precies hetzelfde doet. Integreren heet dat toch? :up:

Dus als ze racen/hoonen doe je het ook.
"Integreren heet dat toch?"
 


OFX
Back
Top