Tip voor opzeggen van Abonnementen

Goeie tip!

Balen alleen dat er geen tips opstaan voor het opzeggen van NS abonnementen!

Ben nu al voor het 3e jaar net te laat om een briefje te sturen om mijn voordeelurenkaart op te zeggen, bummer. Faxnummer geven ze niet, anders was het misschien nog net op tijd gelukt. Ergste is: de kaart wordt naar mijn oude adres in NL gestuurd ook nog. En er zit tegenwoordig geloof ik geen foto meer op. Dus er is iemand in Amsterdam die mogelijk al voor het 3e jaar op mijn kosten gratis in de trein zit!
 
Weinig "voordeel" meer van zo'n kaart :x
Ik had toch maar niet betaald, dan reageren ze zelf wel.
dit is wel heel gemakkelijk geld verdienen :bangingdoor: :devil:
 
Automatische afschrijving en kleine lettertjes in de contractuele overeenkomst gaan wat dit betreft niet lekker samen voor de arme consument . Ben de lul :-(
 
[quote author=amoz link=topic=1864.msg17377#msg17377 date=1118040461]
Automatische afschrijving en kleine lettertjes in de contractuele overeenkomst gaan wat dit betreft niet lekker samen voor de arme consument . Ben de lul :-(
[/quote]
Ik gaa nooit met de trein maar heb even voor je gekeken, dit staat op hun site:

U kunt uw abonnement ieder contractjaar opzeggen. U kunt alleen opzeggen per de vervaldatum. De vervaldatum is de laatste dag van het contractjaar. U dient bij het opzeggen een opzegtermijn van minimaal één maand voor de vervaldatum in acht te nemen. Bijvoorbeeld: ingangs-/verlengdatum 15-5-2004, vervaldatum 14-5-2005. Uw opzeggingsbrief dient uiterlijk 14-04-2005 te zijn ontvangen

Opzegtermijn is dus minimaal 1 maand, je hebt dus 11 maanden de tijd voor opzeggen.
zou ik dus alsnog doen. :wink:

Suc6 :up:
 
Ja, beter nu dan volgend jaar weer te laat zijn. Ben enorm slack met dit soort dingen: vraag me over een weekje nog eens, en dan zal ik mezelf voor de kop slaan dat ik het nog steeds niet gedaan heb, etc tot het weer 16 mei is ...  Ben zo'n ongelovelijke sufferd! :|
 
Het zal wel niet voor de NS gelden maar bij ons hielp het heel erg om te vermelden dat we naar het buitenland gingen. Opeens deden ze helemaal niet zo moeilijk met opzeggingen. De gids was binnen twee weken opgezegd! Sneller dan we stiekem wilden  :| Maar wel handig. Als je namelijk van gids wil veranderen mag je gewoon door blijven betalen.
 
Hebben jullie dat nou ook (gehad)?

Je stuurt op tijd een brief om een bepaald abonnement op te zeggen en probeert een paar weken later eens te bellen om te vragen of alles is over gekomen en of het verwerkt wordt.

Op 19 december heeft Maluka naar de KPN een brief gestuurd om ons ADSL op te zeggen. 1 maand opzegtermijn, dus per 19 januari zou alles geregeld moeten zijn. We hebben nu al een aantal keer gebeld en elke keer werd Maluka door verbonden met een andere collega of kreeg hij "even aan een collega vragen" te horen. Iemand in de wacht zetten, daar zijn ze ook heel goed in bij dit soort bedrijven... Mark heeft vandaag voor de zoveelste keer gebeld. En ik heb het ook nog eens geprobeerd, maar het levert allemaal niets op...
Nu blijkt dat ze een storing hebben en dus niet in het systeem kunnen kijken hoe het nu precies zit.
Ik maakte al een grapje tegen Mark "kpn... je wordt al bijna bang als je het woord uitspreekt!"

Mijn vraag is nu of dat in Australie precies hetzelfde is bij grote internetproviders. Heb even gesnuffeld op internet en ben wat namen tegen gekomen zoals bigpond, TPG, pacnet. Telstra zal vast ook wel internet verkopen. Je zou bijna "bang" worden om een abonnement af te sluiten bij een dergelijk bedrijf als je ziet hoe moeilijk het je hier wordt gemaakt om van zo'n abonnement af te komen.
 
Het kan een ramp zijn ja, ik heb een keer bij Essent een volledig jaar (!) over gedaan om bij hun duidelijk te maken dat ik was verhuisd.

Ik ben ook bezig met opzeggen van abonnementen maar juist bij de KPN ging alles heel soepeltjes. Het is pechhebben als je net in een zwart gat valt in hun computersystemen...

Succes...
 
Vanochtend had de storing bij KPN al voorbij moeten zijn, maar toen ik vanmiddag belde zei die jongen dat het om 1200 voorbij had moeten zijn en nu is het gedeeltelijk opgelost " Goh... Heel misschien dan het gedeelte waarin je moet kijken i.v.m. opzeggingen" vroeg ik hoopvol.... "Nee sorry... dat gedeelte juist nog niet, maar dat zal morgenochtend vast wel opgelost zijn"  Yeah right... En wij maar bellen en maar 10 cent per minuut betalen "plus het gebruik van uw mobiele telefooooon". Word er niet goed van!!!

Morgen maar weer proberen dus..... **zucht**
 
Ja das echt balen ja.

Maar als je nog niet bent afgesloten kun je toch met de vaste lijn bellen ipv mobiel  :lol:
 
Sja, ik heb een gewone rekening en een vaste lasten rekening. Ik ga gewoon alles opzeggen en vlak voor ik vertrek zeg ik ook die vaste laste rekening op. Als ze hun werk niet hebben gedaan valt er iig niets meer af te schrijven ;)
 
[quote author=4np link=topic=8176.msg107387#msg107387 date=1199823247]
Sja, ik heb een gewone rekening en een vaste lasten rekening. Ik ga gewoon alles opzeggen en vlak voor ik vertrek zeg ik ook die vaste laste rekening op. Als ze hun werk niet hebben gedaan valt er iig niets meer af te schrijven ;)
[/quote]

Als ik iets opzeg doe ik het eerst via de mail, waarin ik een bevestiging vraag en daarin meldt ik ook dat ik het tevens schriftelijk via de post opzeg.
 
Hoi Annemiek

Wij hebben ook geen problemen gehad met KPN opzeggen, maar wel met andere instantie's zoals NUON die sloot naar 2 maanden al hier te zijn in ene als stroom weer aan op onze naam. Blijkbaar is het voor bepaalde instantie's erg moeilijk.

Hoe het hier zit met opzeggen geen idee, hoop dat niet te hoeven doen :grin:

Succes met bellen vandaag maar weer :up:
 
[quote author=tinus link=topic=8176.msg107386#msg107386 date=1199823200]
Maar als je nog niet bent afgesloten kun je toch met de vaste lijn bellen ipv mobiel  :lol:
[/quote]

Bij ons gaat het om het opzeggen van onze ADSL verbinding.....en wij hebben Direct-ADSL zonder vaste telefoon....dus wel een telefoonlijn (waarover het ADSL signaal) binnenkomt, maar er hangt geen nummer meer aan.....
 
Ons abonnement voor de vast lijn was duurder dan het belverbruik. Dat vonden we niet rendabel en hebben al zo'n 2 jaar geleden de vaste lijn eruit gedaan.
 
Back
Top