Tip voor opzeggen van Abonnementen

Bij ons is Casema het probleem,
in feb opgezegd per 1 aug, brief gekregen. Bij het opruimen voor de verhuizing  gedacht dat alles in orde was en administratie weggedonderd... Nu betalen we dus nog voor de Tv in NL, en Casema denkt duidelijk; die zitten toch ver weg, want ze reageren niet eens op brieven.

auk
 
Auk...

Je kunt toch gewoon de rekening blokkeren? Of in ieder geval bij je bank aangeven dat datgene wat Casema aan het doen is, gewoon illegaal is? De bank moet volgens mij dan de betalingen stopzetten....
 
Nou hehe... na 5.5 dag is de storing eindelijk voorbij bij de KPN, maar alsnog gaat het niet goed ;) Je hebt een maand opzegtermijn en Mark heeft op 19 december de opzegbrief vertuurd. Dan zou je zeggen dat op 19 januari het signaal eraf gaat en we geen internet meer hebben. Dat hebben ze nu dus op 9 januari gezet :) We hebben nu nog internet, maar voor hoe lang nog ;)
 
[quote author=Maluka link=topic=8176.msg107574#msg107574 date=1199956800]
Auk...

Je kunt toch gewoon de rekening blokkeren? Of in ieder geval bij je bank aangeven dat datgene wat Casema aan het doen is, gewoon illegaal is? De bank moet volgens mij dan de betalingen stopzetten....
[/quote]

HA! nu begin je over de postbank!!!
Sorry, maar als we nog in Nederland zaten, was ik instant terrorist geworden met een bom voor ieder kantoor! (na sluitingstijd, want eigenlijk ben ik heel lief)
We zitten hier nu 5 maanden, en kunnen onze rekeningen niet beheren/benaderen. daarvoor hebben we een papieren tanlijst nodig, en daarvoor sturen ze een activeringscode (not!) die je persoonlijk(hoe?) op moet halen bij het postkantoor en binnen een week moet activeren (?)-dit is dus de speciale behandeling voor mensen in het buitenland, even voor de duidelijkheid. Ik dacht slim te zijn, dus machtigde ik mijn vriendin, maar, mijn handtekening komt niet meer overeen met die van toen ik 16 jaar was, dus wordt niet geaccepteerd. Mailen ze een formulier voor handtekening verandering, uitgeprint, opgestuurd per expres, wordt niet geaccepteerd, want het is niet het originele formulier. (DUH)
Anyway, voorlopig is casema de enige die aan onze rekeningen kan komen, en de postbank... zwijgt als het graf. (dit was overigens het verhaal in het kort. Mijn gemachtigde vriendin is inmiddels overspannen van het bellen)

dus nee... dat lukt niet.
 
[quote author=mammavark link=topic=8176.msg108278#msg108278 date=1200527169]
daarvoor hebben we een papieren tanlijst nodig
[/quote]

Maar waarom heb je die TAN lijst aangehouden dan? Als je bagage wordt gejat kunnen ze mogelijk je hele rekening leeghalen. Ik heb ook postbank maar gebruik de (TAN) SMS service. Ik heb mijn telefoon abo (telfort) opgezegd per april en Telfort zet hem dan om naar pre-paid. Zo kan ik de postbank smsjes gewoon blijven ontvangen. Sim kaart gaat mee naar Oz en als ik dan wil internet bankieren stop ik even de telfort sim kaart in mijn telefoon; alleen af-en-toe het pre-paid tegoed opwaarderen en een smsjes sturen om het nummer in stand te houden. Daarnaast ga ik mijn ouders machtigen voor mijn rekening dus as er echt toestanden zijn kunnen zij er ook nog bij (dan verschijnt hij bij hen in hun postbank internet bankieren rekeningen overzicht). Ik vind het overigens wel absurd dat je niet gewoon een buitenlands telefoonnummer op kan geven voor die TAN SMS service; het moet echt een Nederlands nummer zijn. Misschien kan het wel worden aangepast als je ze belt? Straks maar eens bellen.... :)

Maar ik moet ook zeggen dat ik twijfel om niet gewoon een rekening bij een andere bank (rabo / abn oid) te openenen want daar krijg je zo'n calculatortje waarmee je overal ter wereld zonder gezeur kan internet bankieren... Misschien sowieso daar maar een rekening openen en als postbank toch lastig wordt de boel overboeken naar de andere bank....  :think:
 
hmmm.. das mooi kl<CENSUUR>te. Je zou toch gek worden van die grote bedrijven! Zo enorm groot dat ze zelf niet eens meer snappen waar ze mee bezig zijn volgens mij.
 
Kijk 4np, jij hebt daar van te voren over na gedacht, ik dacht dat de postbank gewoon zou meewerken, en heb dus vanuit Oz een tanlijst aangevraagd- dat was hun eigen slimme oplossing...
 
Ik ga juist van SMS naar een papieren TAN lijst terug (wel van te voren regelen) omdat ik niet dat gedoe met die SIM enzo wil. Als ze die TAN lijst jatten kunnen ze nog niks want mijn inlognaam en wachtwoord staat nergens opgeschreven.
 
Wat is dat allemaal met een TAN lijst en SMSjes... werkt het internetbankieren zo bij de postbank?? Dat lijkt me zo onhandig.
 
[quote author=Annemiek link=topic=8176.msg108330#msg108330 date=1200574624]
Wat is dat allemaal met een TAN lijst en SMSjes... werkt het internetbankieren zo bij de postbank?? Dat lijkt me zo onhandig.
[/quote]

Ik werk ook met de postbank en het is juist super handig! Je moet natuurlijk wel je adreswijzigen als je nog in NL woont, naar een adres van bijvoorbeeld een familielid, voor je afschriften en bijv. nieuwe pasjes. (als je nog geen adres hebt in Oz.)

Ook onze handtekening kwamen niet meer overeen met die van 10 jaar geleden (en ben blij dat ze dat tenminste checken), dus even langs de postbank.. nieuwe handtekening neergezet + adres gewijzigd + kopie paspoort + stempel medewerker van de postbank en klaar is Kees. Kon vanaf dag 1 in Oz naar hartelust Internetbankieren (tot mijn grote spijt!  :up:), en de post komt keurig aan op het nieuw aangeven adres.

Met een papieren TAN-lijst loop je geen enkel risico... ze missen namelijk nog je inlognaam + wachtwoord. Het wordt door de postbank trouwens ook zonder beveiliging verzonden. (dus niet zoals je pincode bijv. in een verzegelde envelop).

Die SMS-tan kunnen we toch nauwelijks hier gebruiken, i.v.m. slechte mobiele dekking.

Groeten Sander
 
Ik heb gewoon mijn australische adres opgegeven aan de Postbank toen ik die eenmaal had. Je betaalt dan wel 4 x EURO2.25 extra per jaar voor het verzenden van de bankafschriften naar Oz, dat is dus nogwel te overzien. Mijn nieuwe pas is gewoon naar Australie gestuurd en als ik een nieuwe Tan lijst nodig heb dan stuurt men die ook gewoon naar Oz. Mijn vragen zijn allemaal prima behandeld via de mail. Ik moest soms een paar dagen wachten op een antwoord maar ik had verder echt helemaal geen problemen.

En nee, ik word niet door de Postbank betaald om dit berichtje te plaatsen  :cool:  :cool:  :cool:  :cool:

KC
 
Blij dat jullie allemaal wel blij zijn. Ik ben het niet, en het heeft me vreselijk veel geld gekost.
 
Bij de rabobank heb je gewoon een random reader waar je je pasje in doet er daaruit ook de codes krijgt die je moet invoeren bij het inloggen en bij het versturen van opdrachten.

Mark had trouwens bij de Dela aangegeven dat we gaan emigreren en dat hij de verzekring op wilde zeggen. Hij kreeg dus een brief terug met een kaartje wat hij in moest vullen om zo die verzekering op te zeggen. In de begeleidende brief stond dat emigratie helemaal geen reden hoefde te zijn voor opzeggen. In die brief gaf hij al aan dat hij wilde opzeggen, nu moet hij dat nog een keer doen via zo'n opzegkaartje. Met die brief hopen ze natuurlijk dat je dan maar verzekerd blijft, maar daar had Mark helemaal niet om gevraagd ;) Lekker makkelijk allemaal...
 
Weeer een bedrijf wat niet gewoon een abonnement op kan zeggen door een simpel vinkje te veranderen... Sportschool Fit for Free (door heel NL) heeft een bewijs van inschrijving nodig van de stad waar je in Australie gaat wonen. Met een nieuw adres dus. Anders kunnen ze niet voortijdig je abonnement opzeggen. Nu heb ik begrepen dat je je in Australie niet zozeer inschrijft op het 'gemeentehuis' net zoals in NL, dus ik kan niet aan hun eis voldoen.
Wat ik allemaal mee kan sturen als bewijs is het bewijs van uitschrijving uit de gemeente Almelo (waar dan ook op staat wat de reden van uitschrijving is, namelijk emigratie naar Australie), een kopie van het visum in m'n paspoort en de pre grant letter. Dat kan ik allemaal mee sturen heb ik gezegd, maar neeeeeee... dat is niet genoeg. We moeten een bewijs hebben dat u op een bepaald adres woont. Een officieel bewijs.

Dat we eerst een paar maanden gaan rondtrekken en dus nog helemaal geen adres hebben dat maakt voor hen niet uit. "Heeft u dan geen bewijsje dat u een contract voor een huis heeft getekend daar?" Ik vraag me echt af hoe ik dat in G's naam zou moeten doen ;) "Neeheee dat heb ik niet, want we hebben daar nog geen huis zei ik net en dat zullen we voorlopig ook niet hebben, omdat we gaan rondtrekken!"

De rekening waar zij hun geld vandaan halen is sowieso opgezegd. Ik ga gewoon een brief sturen om het op te zeggen met het bewijs van uitschrijving uit de gemeente.
Voor de overheid is dat voldoende juridisch bewijs dat je vertokken bent uit NL, dus moeten zij daar ook maar genoegen mee nemen denk ik dan. Ik kan niet aan hun eis voldoen, dus het is straks mijn probleem niet meer hoor. Als zij zo star zijn dat ze dit soort dingen niet kunnen regelen...

Als ze een uitschrijving krijgen uit een gemeente wordt dat natuurlijk in een bepaald veld ingevuld. Er is dan vast ook een bepaald veld in dat programma waar de nieuwe gemeente en een nieuw adres ingevuld moet worden o.i.d. en daarom zullen ze vast lopen te zanikken dat ze een bewijs nodig hebben van inschrijving....

domme dozen daar aan de telefoon.....
 
Ach....waarschijnlijk beloven ze bergen bij het binnenhalen
en nu komt 'de spreekwoordelijke aap uit de mouw' de
flexibiliteit moet je uit je oefeningen halen en NIET
uit de visie en de klantvriendelijkheid van Fit for Free...

eeuuhh in jouw geval FIT FOR THE UNFREE

HAHAHAHAHAHA  :wink:
 
Back
Top