Weeer een bedrijf wat niet gewoon een abonnement op kan zeggen door een simpel vinkje te veranderen... Sportschool Fit for Free (door heel NL) heeft een bewijs van inschrijving nodig van de stad waar je in Australie gaat wonen. Met een nieuw adres dus. Anders kunnen ze niet voortijdig je abonnement opzeggen. Nu heb ik begrepen dat je je in Australie niet zozeer inschrijft op het 'gemeentehuis' net zoals in NL, dus ik kan niet aan hun eis voldoen.
Wat ik allemaal mee kan sturen als bewijs is het bewijs van uitschrijving uit de gemeente Almelo (waar dan ook op staat wat de reden van uitschrijving is, namelijk emigratie naar Australie), een kopie van het visum in m'n paspoort en de pre grant letter. Dat kan ik allemaal mee sturen heb ik gezegd, maar neeeeeee... dat is niet genoeg. We moeten een bewijs hebben dat u op een bepaald adres woont. Een officieel bewijs.
Dat we eerst een paar maanden gaan rondtrekken en dus nog helemaal geen adres hebben dat maakt voor hen niet uit. "Heeft u dan geen bewijsje dat u een contract voor een huis heeft getekend daar?" Ik vraag me echt af hoe ik dat in G's naam zou moeten doen
"Neeheee dat heb ik niet, want we hebben daar nog geen huis zei ik net en dat zullen we voorlopig ook niet hebben, omdat we gaan rondtrekken!"
De rekening waar zij hun geld vandaan halen is sowieso opgezegd. Ik ga gewoon een brief sturen om het op te zeggen met het bewijs van uitschrijving uit de gemeente.
Voor de overheid is dat voldoende juridisch bewijs dat je vertokken bent uit NL, dus moeten zij daar ook maar genoegen mee nemen denk ik dan. Ik kan niet aan hun eis voldoen, dus het is straks mijn probleem niet meer hoor. Als zij zo star zijn dat ze dit soort dingen niet kunnen regelen...
Als ze een uitschrijving krijgen uit een gemeente wordt dat natuurlijk in een bepaald veld ingevuld. Er is dan vast ook een bepaald veld in dat programma waar de nieuwe gemeente en een nieuw adres ingevuld moet worden o.i.d. en daarom zullen ze vast lopen te zanikken dat ze een bewijs nodig hebben van inschrijving....
domme dozen daar aan de telefoon.....