Tips: alles afhandelen in NL voordat je naar Oz emigreert

Misschien ten overvloede, maar je kunt bij de POSTBANK met internetbankieren zelf je incasso's terugboeken. Staat dan weer direct op je rekening, en het bedrijf komt zelf wel vragen waarom je het hebt teruggeboekt.

Bart
 
Gisteravond werd ik gebeld door iemand van de ABN Amro..het is een speciaal expat team voor mensen die voor langer dan 6 maanden naar het buitenland gaan. Deze mevrouw heeft mij uitgelegd dat ik ook inderdaad met telebankieren het bedrag weer terug kan halen / storneren. Vond het een superactie van de ABN, ipv terug te mailen belde ze ons op.
 
Misschien een goede tip voor sommigen:
Ik heb aangezien ik nu tijdelijk in ierland woon al mijn vorige werkgevers een engelstalige referentiebrief laten schrijven. Zelf eerst iedereen afgebeld of langsgegaan en een Voorbeeldbrief in het engels doorgemaild en wanneer zij dit goedkeurden, hun het laten uitprinten op hun postpapier, stempelen en met handtekening voorzien. Erg handig als je op zoek bent naar werk in Oz en ze willen referenties zien. Ik merk hier in Ierland dat zelfs stage ervaring erg meetelt en wordt gewaardeert, dus ook daar heb ik engelstalige referenties van!

Verder maak ik allerlei aantekeningen die mensen uit xpdite weergeven onder verschillende kopjes ingedeelt, zodat ik wanneer ik bijijijijna naar Oz kan ik t nog eens goed kan nazoeken! :up:
 
Back
Top