tips en info m.b.t'bewijsmateriaal' tbv prospective marriage visum (via Berlijn)

Maxx

Member
Na heel wat leeswerk hebben mijn aanstaande en ik besloten om voor het prospective marriage visum te gaan.

Er zijn vast al heel wat mensen die deze procedure hebben gedaan.
Ik zou heel graag willen weten aan welk 'bewijsmateriaal' van onze relatie het meeste waarde wordt gehecht in Berlijn? Alle info hieromtrent is welkom. Het wordt voor ons heel wat vergaarwerk omdat wij absoluut geen notie hadden (toen wij onze relatie startten) dat we allemaal bewijsmateriaal nodig zouden gaan hebben.

Alle info is welkom en alle ervaring en tips m.b.t. de 'Berlijn-procedure' (we gaan er samen heen) is welkom!

Thankx

Gebruik de search button en er gaat een wereld voor je open.

Kijk hier maar eens:

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3640
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2122

:up:

Hi AJ.

Ik heb de topics gelezen, alleen het gaat bij ons om een Prospective Marriage Visum. Daar lees ik weinig over op het forum...

gr
Maxx

Hoi Maxx,
Er zijn hier een aantal leden die een prospective marriage visum hebben gekregen, ik ben er 1 van ( en ondertussen alweer bijna een half jaar getrouwd!  :smile:  )
Toen ik naar Berlijn ging ( ik ben alleen gegaan en daar deed de case officer helemaal niet moeilijk over ) had ik echt een hele stapel aan papieren bij me ( oa foto's, stat decs van ons allebei en van vrienden, entreebewijzen, vliegtickets, NIM form, 40 en 47 SP, bewijs van contact toen ik in Nederland was, we hadden echt de hele lijst van booklet 1 afgewerkt )
En het enige waar ze naar vroeg tijdens het gesprek was hoe we elkaar hadden ontmoet en daarna de SP forms, de NIM ( bewijs dat je gaat trouwen, getekend door de wedding celebrant ), bewijs van contact ( inbox printjes en telefoon specificaties ) pasfoto's van ons allebei, medical papieren en Xrays, police clearance, en ze vroeg om foto's en een korte uitleg wie er allemaal op stonden.
Daar zat ik dan met oa stat decs van anderen, bewijs van werk en inkomst van mijn aanstaande, ze vroeg verder echt nergens om!
Ik zei tegen haar dat ik nog veel meer bij me had, en toen zei ze dat als het voor hen genuine overkomt, ze helemaal niet veel bewijs nodig hebben.
Maar het kan ook anders, soms vragen ze je het hemd van het lijf, het ligt eraan welke case officer je krijgt, dus zorg gewoon dat je sowieso foto's hebt van jullie samen, van verschillende gelegenheden, en eventueel samen met verschillende mensen ( vrienden/ familie ) om aan te tonen dat jullie relatie oprecht is.
Kijk booklet 1 goed na en zorg ervoor dat je de dingen hebt  ( of zoveel mogelijk ) waar ze om vragen, dan heb je het altijd bij je mochten ze extra evidence willen, want als je niet kunt leveren waar ze op dat moment om vragen, dan krijg je je visum niet meteen mee.
En zoals mensen al eerder aangaven aan je, lieg nooit, want dan kun je het echt helemaal vergeten.
Ik las dat jullie weinig bewijzen hebben, wat hebben jullie precies wel? (mag je me ook per pm sturen )
En dan kunnen stat decs door andere mensen ook zeker helpen, dus zorg dat jullie die zeker niet vergeten, en ook post aan elkaar, enveloppen bewaren.
Dit raad ik sowieso aan ( enveloppen aan jullie samen gericht of aan jou op je nieuwe adres ) om te blijven doen want dat heb je oa straks ook weer nodig voor je subclass 820 en daarna je permanent residency visum.

Succes!

Hai Sproetje!

Geweldig! Bedankt voor je reply; daar heb ik heel veel aan.

Ik denk dat het misschien wel los loopt met ons 'bewijsmateriaal' als ik het zo bekijk. We hebben erg veel emails, foto's samen mét familieleden erbij, reispapieren op beider naam (van onze afgelopen reis naar Hayman Island and Brisbane) en verklaringen van vrienden kunnen we ook voldoende overleggen. Alleen we hebben natuurlijk nooit samengewoond omdat hij in Australie woont en ik hier. Het stomme is dat we pas nu ontdekken (nu ik heb besloten te gaan emigreren) dat we tijdens onze relatie 'bewijsmateriaal' moesten verzamelen. Nooit bij stilgestaan natuurlijk, dus ook veel dingen weggegooid. Het is dus nu een heel zoekwerk om alles bij elkaar te verzamelen over de jaren heen.

Ik wilde je PM'en maar het werkt bij mij niet. Zou je me misschien je emailadres misschien willen sturen? In de tussentijd zoek ik even uit waarom ik niet kan PM'en...

groetjes
Maxx

Hoi Maxx,

Ik heb je een pmmetje gestuurd, ik hoop dat je het wel kunt ontvangen.
Zo niet, laat me dat dan hier even weten.
Cheers

Hoi,

Even een vraagje! Ik begrijp dat er stat. decl. nodig zijn voor het aanvragen van een prosp. visum. Dit zijn toch verklaringen van familie en vrienden over de relatie van mij en mijn vriend?
Voor die stat. decl. zijn daar speciale formulieren voor en hoeveel moet je er regelen.

Dan nog een vraag, mijn vriend en ik hebben nog geen trouwdatum, moet die officieel vaststaan als je naar Berlijn gaat of mag je ook een fictieve datum geven.

groetjes

Hoi Suus,

Stat decs zijn inderdaad verklaringen van anderen over jullie relatie.
Het formulier wat zij daarvoor kunnen gebruiken is 888.
Volgens mij moet je er minimaal 2 hebben, maar dat moet je even nakijken in booklet 1.

Het NIM formulier wat je moet inleveren in Berlijn moet ingevuld zijn door jullie celebrant ( de persoon die jullie zal trouwen ).
Zeg tegen die celebrant dat je nog geen definitieve datum hebt, en ik kan me niet voorstellen dat de hij/zij daar moeilijk over zal doen.
In overleg met jullie zal er dan vast gewoon een fictieve datum op de NIM ingevuld kunnen worden door hem/haar en dat jullie op een later tijdstip de echte trouwdatum aan hem/haar doorgeven. ( maar zeg dat natuurlijk niet in Berlijn  :wink:  )
Zorg er gewoon voor dat jullie binnen 9 maanden vanaf de datum waarop je je visum hebt gekregen, getrouwd zijn!

Succes!

Back