Hoi Maxx,
Er zijn hier een aantal leden die een prospective marriage visum hebben gekregen, ik ben er 1 van ( en ondertussen alweer bijna een half jaar getrouwd! :smile: )
Toen ik naar Berlijn ging ( ik ben alleen gegaan en daar deed de case officer helemaal niet moeilijk over ) had ik echt een hele stapel aan papieren bij me ( oa foto's, stat decs van ons allebei en van vrienden, entreebewijzen, vliegtickets, NIM form, 40 en 47 SP, bewijs van contact toen ik in Nederland was, we hadden echt de hele lijst van booklet 1 afgewerkt )
En het enige waar ze naar vroeg tijdens het gesprek was hoe we elkaar hadden ontmoet en daarna de SP forms, de NIM ( bewijs dat je gaat trouwen, getekend door de wedding celebrant ), bewijs van contact ( inbox printjes en telefoon specificaties ) pasfoto's van ons allebei, medical papieren en Xrays, police clearance, en ze vroeg om foto's en een korte uitleg wie er allemaal op stonden.
Daar zat ik dan met oa stat decs van anderen, bewijs van werk en inkomst van mijn aanstaande, ze vroeg verder echt nergens om!
Ik zei tegen haar dat ik nog veel meer bij me had, en toen zei ze dat als het voor hen genuine overkomt, ze helemaal niet veel bewijs nodig hebben.
Maar het kan ook anders, soms vragen ze je het hemd van het lijf, het ligt eraan welke case officer je krijgt, dus zorg gewoon dat je sowieso foto's hebt van jullie samen, van verschillende gelegenheden, en eventueel samen met verschillende mensen ( vrienden/ familie ) om aan te tonen dat jullie relatie oprecht is.
Kijk booklet 1 goed na en zorg ervoor dat je de dingen hebt ( of zoveel mogelijk ) waar ze om vragen, dan heb je het altijd bij je mochten ze extra evidence willen, want als je niet kunt leveren waar ze op dat moment om vragen, dan krijg je je visum niet meteen mee.
En zoals mensen al eerder aangaven aan je, lieg nooit, want dan kun je het echt helemaal vergeten.
Ik las dat jullie weinig bewijzen hebben, wat hebben jullie precies wel? (mag je me ook per pm sturen )
En dan kunnen stat decs door andere mensen ook zeker helpen, dus zorg dat jullie die zeker niet vergeten, en ook post aan elkaar, enveloppen bewaren.
Dit raad ik sowieso aan ( enveloppen aan jullie samen gericht of aan jou op je nieuwe adres ) om te blijven doen want dat heb je oa straks ook weer nodig voor je subclass 820 en daarna je permanent residency visum.
Succes!