Tips voor backpacker

mien

XPdite Sponsor
Hi ,
Het jongste broertje van een oud collega belde me vanmorgen, hij was net geland in Melbourne and begint aan zijn jaar WHV. Na een nachtje in een hostel komt hij morgen een paar dagen logeren. Hij is op zoek naar een auto, iemand nog tips waar hij het beste kan zoeken of beter nog iemand in Melbourne die zijn auto kwijt wilt? Ook basic camping gear is welkom( we struinen ook al Gumtree af en hij heeft de opdracht om in backpacker hostels de message boards uit te pluizen)

Thanks!!
Mien
 
Was ik hem maar eerder verloren!!! Het was zo een geval dat je ja zegt op de vraag van een ex-collega of haar broer je telefoonummer mag hebben en je dan tot de ontdekking komt dat het iemand is die wel heel erg naiëf is. Niet voorbereid vertrokken en direct afhankelijk( 3 uur na landen!!!) van onze goede wil, logeerbed en koelkast(met bier) etc etc. Liever lui dan moe en gek van Australia? Nee. Sorry guys voor mijn gezeur(ik heb nog genoeg te zeuren maar dat bespaar ik jullie)....ik heb gewoon een zeer vervelende tijd met deze lanterfanter achter de rug....
 
Ja, is altijd een beetje risky. Maar het kan ook heel leuk uitpakken en daar ga je eigenlijk vanuit natuurlijk.

Had pas een jongen over uit Nieuw Zeeland die ik ergens op een berg in Frankrijk mijn mail adres had gegeven. En dat ging echt perfect hier in Nederland. Maar ja die reisde al 7 maanden over de wereld in zijn eentje. Dus die was al geheel zelfstandig zeg maar ;)

Jammer dat het zo moest lopen, maar je bent weer vrij ;) Geniet er van!
 
Je gelooft het niet maar dit was zijn allereerste vliegreis! En wij hadden hem natuurlijk nooit gezien of zelfs van gehoord, Hij was niet mijn eerste onbekende, we hebben Xpedite leden op visite gehad...gewoonweg super gezellig!!! Maar ik zal vanaf nu wat meer vooronderzoek doen! Gelukkig krijgen we over 2 maanden weer visite van vrienden! Bedankt voor je begrip!!!
 
Je gelooft het niet maar dit was zijn allereerste vliegreis! En wij hadden hem natuurlijk nooit gezien of zelfs van gehoord, Hij was niet mijn eerste onbekende, we hebben Xpedite leden op visite gehad...gewoonweg super gezellig!!! Maar ik zal vanaf nu wat meer vooronderzoek doen! Gelukkig krijgen we over 2 maanden weer visite van vrienden! Bedankt voor je begrip!!!
/me knikt :)
 
:) punt is dat we zelf niet zo zouden zijn, dus dan verwacht je dat ook niet van een ander. Misschien dat ie wel helemaal niet was gegaan als ie niet jullie telefoonnummer had gehad. Of niet naar Melbourne.

Maar hij had zich hoe dan ook beter moeten voorbereiden! Op de bonnefooi is 1 ding, onvoorbereid is iets anders. Ik snap het ook niet, want die voorpret is toch al een groot deel van de lol van zo'n reis...
 
Vervelend om te horen Mien! Het is inderdaad echt onvoorstelbaar hoe onvoorbereid sommige mensen zijn. Hij zal zichzelf vanzelf wel tegen komen.
 
Sorry lieve mensen, ben destijds ook n jaar gaan reizen, had geen tijd om iets voor te bereiden en had alleen ticket around the world en goede gear en lonely planet gekocht. (Raakte opeens m'n baan kwijt en bedacht me geen seconde om op wereldreis te gaan en wel asap) en heb t meest gave jaar van m'n leven gehad! Maar ik ben vast een heel ander type; zelfstandig en ondernemend ;)
 
Hoi allemaal!

Ik denk ook dat meer meespeelt wat voor type je bent, zoals Yuud al aangeeft, dan hoe (on)voorbereid je op reis vertrekt. Miens bezoeker zal de komende drie maanden wel heel snel zelfstandiger moeten worden ;-)
 
Ik denk ook dat wat voor persoon je bent en wellicht hoe je op dat moment in je vel zit, een grotere invloed zijn dan hoe jij je hebt voorbereid op een reis.
 
Kreeg berichtje van mijn collega...ze kende haar broertje vandaar haar bezorgdheid! Klein voorbeeldje hoe mijn bezoeker denkt: Ik vertelde hem dat ik niet eerder thuis zou zijn dan 18u. Mijn vriend moest in principe een middagdienst doen dus zou er niemand thuis zijn voor 18.u. Mijn vriend kreeg vrij omdat de temperatuur boven de 40 graden was...en wie besloot om 3,5 uur op onze porch zonder water te gaan zitten??? Volgende dag toen meneer zijn auto had :Had hem een kaart gegeven, aangewezen waar hij heen moest...hij vond het niet want er waren maar 2 hoofdwegen...die hij maar niet kon vinden! Dus zat meneer weer uren voor ons huis te wachten totdat wij weer thuis waren....niet zo warm gelukkig maar ...weer geen water bij zich! We hebben hem meerdere malen uitgelegd dat de afstanden hier groot zijn en je toch daarop voorbereid moet zijn, hij vertrok zonder water, olie etc etc Ach hij is naar de Kmart geweest en heeft een luchtbed, slaapzak een stoel en een pannetje...op ons advies toch maar iets van navigatie gekocht aangezien zijn kaart lees capaciteiten niet zo best waren....en het grappige is...op zijn blog klinkt het spannend en verschijnen onze verhalen alsof hij het heeft meegemaakt....dat is ook een manier om Australië te ontdekken , toch?? Hij weigerde trouwens om in Backpackers te gaan kijken op de messageboards of contacten op te doen om zo meer tips en trucs van het backpacken te krijgen.
Type bezoeker: lui, veel te veel marijuna gerookt in NL, onhygiënisch en zoals hij het noemt: ik filosofeer graag, zoals ik het noem: duidelijk niet in contact met zijn omgeving, onzelfstandig, een buurman in NL maakt zijn blog, hij upload alleen de verhalen en foto's en de buurman maakt er wat moois van...
weer sorry voor mijn gezeur...

Cheers
 
Voorbereid is inderdaad zelfstandig zijn en beetje reeel beeld van de wereld hebben. Het leuke van backpacken is juist dat je ziet wat er op je af komt en niet alles aan het begin al helemaal vast legt.
 
Nieuws van onze reiziger: hij was tijdens een wandeling een bruine slang tegengekomen...volgens hem ongevaarlijk want zijn logica: giftige slangen zijn ALTIJD fel gekleurd...
En Yuud...jij had goede gear en een Lonely Planet...dat is meer dan hij had....Hij reist trouwens naar internet kennissen(al dan niet via zijn zus!)...ziet zo niet veel Australie...
 
Voorbereid is inderdaad zelfstandig zijn en beetje reeel beeld van de wereld hebben. Het leuke van backpacken is juist dat je ziet wat er op je af komt en niet alles aan het begin al helemaal vast legt.
er is inderdaad een verschil tussen goed voorbereid zijn, en alles aan het begin al vastleggen... Al is het maar een beetje common sense als weten welke slangen je NIET wilt lastigvallen, en dat je hier toch echt genoeg moet drinken.
 
Jeetje wat een verhaal Mien. Logeert hij nog steeds bij jullie? Ik vraag me ook echt af wat zijn reden is geweest om naar Australië te komen. Sterkte! Benieuwd wat je ex-collega er van zegt..
 
Back
Top