Tips voor IELTS examen?

suusenallard

New Member
Hoi,

Ik heb op 19 januari mijn IELTS general gedaan en moest op alle onderdelen een 7 halen. Vandaag de uitslag en ik heb 3x een 7,5, maar een 6 voor writing  :cry:

Balen, want ik had zelf het idee dat het wel goed ging. Ik weet dus ook niet zo goed waar ik aan moet werken om het de volgende keer wel te halen. Weet iemand of ik daar achter kan komen, kun je daar inzage in krijgen ofzo?

En heeft iemand misschien tips waar ze op letten bij het nakijken, handige trucjes ofzo? Op 16 februari ga ik er weer voor en ik hoop dan toch echt dat het schrijven wat beter gaat!!!
 
Hoi

Writing is kunnen verzinnen
Schrijf niet over situaties die jezelf hebt meegemaakt, maar verzin iets waar je over verder kunt gaan en alles en iedereen in kunt betrekken.
Ik moest het hebben over de stad waar we naar toe verhuizden
En wat je daar kon doen.
Ik heb gezegd dat we graag fietsen maar in werkelijkheid doe ik dat alleen.
Dus verzin wat maar zit niet stil en doe er wat verschillende woorden in.
Het gaat in werkelijkheid over de opbouw het gebruik van de woorden en niet over jou situatie

Veel succes

Groetjes Kees
 
jeetje wat vreselijk balen voor je!
je hebt het eigenlijk zo goed gedaan! :up:
mij man gaat 12 april voor de ielts test, ik moet hem halen maar hij gaat hem ook doen en moet voor elk onderdeel een 4,5 halen, ik een 6.
we laten hem eerst gaan zodat tie mij kan gaan vertellen hoe het examen in elkaar steekt!
ik wens je heel veel succes bij je volgende examen!!! moet lukken!!!!!

groetjes Chantal.
 
Wat het gewoon verzinnen betreft: daar komt t niet op aan. Ik dacht namelijk ook dat ik het wel redelijk gedaan had (en verzinnen lukt wel  :lol:), maar ik kwam er "slechts" met een 6,5 vanaf! Vooral letten op herhaling en als je het mij vraagt zinnen niet telkens proberen te beginnen met "ik" en dergelijk! Succes en w.s. tot 16feb in Amsterdam, want dan gaat mijn hubby(lees wederhelft) voor de 2e keer examen doen. You're not alone in it......
 
Kijk eens op www.scottsenglish.com. :up:
Een fantastische site, wel tegen betaling, maar echt de moeite waard.
Veel waardevolle tips!
groet marije
 
[quote author=Ernie link=topic=8315.msg110395#msg110395 date=1202386145]
Wat het gewoon verzinnen betreft: daar komt t niet op aan.
[/quote]

Ik heb een onwijs grote onzin bij elkaar geschreven en geouwehoerd en cum laude geslaagd. :grin:
 
jullie hebben vast de test in Nederland gedaan. hier in australie moet je een grafiek omschrijven en je mening geven over een topic. niet bepaald makkelijke onderwerpen. Ik deed de academische en moest op alle gebieden een 7 halen. helaas niet gelukt. had voor schrijven een 6.5. te weinig dus.

succes met je volgende!
 
Dat van die grafiek zie je hier in Nederland bij de academische test ook hoor.

Groetjes Chantal
 
.. en een stelling verdedigen of verwerpen ook in NL, hoor! Zijn wereldwijd volgens mij dezelfde testen. Er is een heel topic gewijd aan IELTS prepmateriaal: ff zoeken! Wij hebben veel gehad aan www.writefix.com Het gaat mn om uitdrukkingen die goed scoren: bv. slumped at, dropped, rose slightly, fall steadily... Als je op writefix kijkt zie je een stukje over Dubai Gold -> met de cursor kun je over de grafiek diverse uitdrukkingen ontdekken.

Succes!!!!  :up:

ps. Ik zie dat ik alweer veeeeel te laat ben :-( hoe is het gegaan?
 
En ben je geslaagd, ik hoop het.

@Marymary , Jan heeft in Australie en in NL zijn academische IELTS gedaan , alle twee hetzelfde met grafieken

Succes :up:
 
Nee, helaas, weer niet  :-(. Deze keer 2x een 8,5, een 7,5, maar voor schrijven een 6,5..... Maar ik heb even op de link van writefix gekeken en daar kan ik zeker wel wat mee, daar ga ik eens goed induiken, bedankt!

19 april nu weer, in Brussel, duim maar voor me!
 
Lees het boek "Ace the IELTS" eens..! Als je mij een mailtje stuurt (lvandorth@kabelfoon.nl) stuur ik je hem toe.
 
[quote author=suusenallard link=topic=8315.msg114909#msg114909 date=1206888929]
Nee, helaas, weer niet  :-(. Deze keer 2x een 8,5, een 7,5, maar voor schrijven een 6,5..... Maar ik heb even op de link van writefix gekeken en daar kan ik zeker wel wat mee, daar ga ik eens goed induiken, bedankt!

19 april nu weer, in Brussel, duim maar voor me!
[/quote]

He, jammer zeg!
Een tip van mij: wanneer je niet zeker weet of je een woord met een hoofdletter schrijft moet je gewoon het hele woord in hoofdletters schrijven. Ik weet het, ik weet het, klinkt bijzonder dubieus, maar dit is een truukje geleerd op BLTC IELTS voorbereidingscursus door de mensen die de examens nakijken. Niet dat je hier nou op eens een halve punt meer mee scoort, maar wie weet heb je het nodig en dan is het toch maar mooi meegenomen  :up:
 
@ suusenallerd: Third time Lucky !

Misschien dat je hier ook nog iets aan hebt en verders: veel oefenen op het schrijven, de andere onderdelen heb je immers al onder de knie.


http://www.ielts-blog.com/index.php/home/ 

http://owl.english.purdue.edu/handouts/grammar/

Groetjes Mariette
 
En jawel, drie maal is scheepsrecht, dit keer heb ik het gehaald  :grin:

w: 7,5, r: 7,5, l:7, s:7,5.

Eindelijk, dat is geregeld, nu kan ook de aanvraag weg!

Onwijs bedankt allemaal voor de nuttige tips  :up:

groet,
Allard
 
Back
Top