tips voor internet/telefoonprovider en pakket?

Kathleen

Well-Known Member
Welke telefoon- en internetprovider is good value for money?? We zijn druk zoekende... het resultaat tot nu toe; of je hele leven eraan vast, of een godsvermogen voor aansluitkosten. We hebben niet veel data nodig (downloaden weinig), maar een snelle(re) verbinding is wel fijn. Plus een betrouwbare verbinding is ook belangrijk...
Thanks alvast!!
 
hai we hebben gekozen voor Vivid wireless, vooral bellen naar Nl=goedkoop. Schijnt wel af te hangen waar je woont of je ontvangst hebt. Wij vinden snelheid prima.

succes Simone
 
Waar ga je wonen? Wij wonen in WA en gebruiken westnet. Kan me niet meer herinneren wat de aansluiting kosten waren. Zoals alle providers hebben ze een heleboel pakketten. We waren eerst bij een andere provider maar na problemen te hebben gehad met ze te pakken te krijgen en dagen zonder internet en telefoon (homeline) gezeten te hebben zijn we naar westnet gegaan. Ze zijn soms iets duurder dan anderen, maar we hebben nooit problemen gehad met ze aan de lijn te krijgen. Mochten ze niet binnen 5 minuten kunnen antwoorden of zo, dan kan je je telefoon nummer geven en bellen ze je terug, tot nu toe is dat altijd binnen 30 minuten gebeurt (en dat was niet voor problemen maar voor andere dingen die we wilden regelen of bespreken). Geen problemen met de connectie snelheid, tenminste, het is niet zo snel als in Nederland of andere plaatsen in Australie misschien, maar op dit moment is er hier nu eenmaal geen snellere connectie.... Met geen enkele provider. Veel succes!
Jo
 
Welke telefoon- en internetprovider is good value for money?? We zijn druk zoekende... het resultaat tot nu toe; of je hele leven eraan vast, of een godsvermogen voor aansluitkosten. We hebben niet veel data nodig (downloaden weinig), maar een snelle(re) verbinding is wel fijn. Plus een betrouwbare verbinding is ook belangrijk...
Thanks alvast!!
Ik weet niet wat je bedoelt met "je hele leven er aan vast" of "godsvermogen". Ik heb twee weken terug de telefoonlijn laten activeren door Telstra voor $125. Daarna kun je provider wisselen. Als de lijn nog gelegd moet worden, dan zal het wel meer kosten, maar dan maakt het ook niet uit welke provider je neemt.

De keuze is dan wellicht meer tussen vaste lijn of mobile. Als je niet veel data gebruikt, dan kan mobile best een uitkomst zijn mits de ontvangst goed is. Dat laatste is ook belangrijk want in mijn nieuwe huis is zelfs Telstra coverage niet goed (weet niet hoe Next G is).

Voor een vaste lijn is het verstandig te checken met elke provider die je overweegt of ze jouw woning wel bedienen. Ik ben van mijn apartement naar mijn nieuwe huis verhuist. Allereerst moet je dus die lijn activeren. Wilde niet met Telstra, wilde mijn Optus plan overbrengen. Maar Optus kan geen lijnen activeren. TPG gebeld, hebben geen service waar ik woon. Uiteindelijk dus toch Telstra met in eerste instantie een budget plan (geen kontrakt). Wilde ik vervolgens mijn Optus plan (phone + ADSL) overbrengen, blijkt dat zij geen diensten kunnen leveren omdat die lijn (of het schakelcentrum) niet modern genoeg is. Uiteindelijk dus toch weer bij Telstra uitgekomen. Moraal: je kunt vergelijken tot je een ons weegt, maar als dan blijkt dat ze niet kunnen leveren, dan is het verspeelde moeite.
 
Wij hebben ook al een aantal jaren Westnet en zijn er super tevreden over. De prijzen zijn niet anders dan bij andere providers, maar hun klantenservice is meer dan uitstekend. Ze hebben ook al heel vele prijzen voor hun klantenservice gehad en dat is wat mij betreft belangrijker dan een paar dollars per maand minder betalen. Want vroeg of laat heb je altijd een probleem en dan is het erg fijn als je snel iemand aan de lijn krijgt die je probleem ook nog eens daadwerkelijk oplost.

De internetsnelheid is hier bijna overal lager dan in Nederland, gewoon omdat de afstanden groter zijn. Ook heb je bij de meeste abonnementen een downloadlimiet, dus dat is wel even opletten als je veel downloadt.

Groetjes,
Rixta
 
De internetsnelheid is hier bijna overal lager dan in Nederland, gewoon omdat de afstanden groter zijn. Ook heb je bij de meeste abonnementen een downloadlimiet, dus dat is wel even opletten als je veel downloadt.
Grappig... het is een "world wide" web en dan zouden de afstanden je parten spelen? Afstand naar de fibre mogelijk wel, maar dat is omdat ze hier zo min mogelijk willen investeren. Maar dat heeft dus in principe niet met de grootte van het land te maken. Laat dat NBN maar komen, kan niet wachten.
 
Wij willen van de vaste lijn af. Die gebruiken we eigenlijk niet.
Waarschijnlijk op zoek naar een mobile internet provider, moet echter wel Skype aankunnen.
 
Thanks Slatsr. Wij hebben bedragen van 500 dollar aansluitkosten voorbij zien komen en contracten van 2 jaar. Omdat onze ervaringe bij problemen niet al te best zijn, willen we geen langlopende contracten. Had al in de gaten dat niet alles overal werkt :(. Thanks voor bijdrage! Van wie is die Naked DSL??
Cheers!
 
Er zijn diverse aanbieders van Naked DSL. Een bekende is iinet, maar die is niet echt goedkoop. Gewoon even Googlen.
 
Wij in Kiama Downs zijn al een half jaar aangesloten op NBN, 100 MB, wat will je nog meer. Kosten valt erg mee, 10-20% duurder dan gewone adsl aanbieders.
Telefoon(mobiel) hebben wij van Telstra, zeker niet de goedkoopste, maar wel goed, betrouwbaar en goede service is onze ervaring.
 
Wow, 100Mb :)
Weet je dat zeker? Bedoel je geen 100Gb?
Wij hebben Telstra/Bigpond voor $59.95/maand maar gebruiken de vaste lijn eigenlijk niet, aangezien we ook en mobiel hebben via Virgin met $300 beltegoed voor $39/maand. En dat maken we nooit op.
 
Of is het 100Mbps?
Aangezien ik geen techneut ben, ik weet dat wij iets van 100 hebben dat anderen maximaal ongeveer 5-8 van hebben, Mbps of Gb of hoe het dan ook heet. Maw, wij zijn ongeveer 20x sneller dan de rest van
het land :p
 
Lol, ja dat is een nieuw speetje in Oz. http://www.nbn.gov.au/ zeer interessant voor iedereen die met eCommerce bezig is, want beter internet betekend meer omzet in webwinkels, betekend kansen voor oa bedrijven die webshops maken.
 
mmmm, nog maar beperkt beschikbaar :( Maar in ieder geval iets om de komende jaren in de gaten te houden. Thanks!
 
Sneller internet?
Nog steeds trager dan de rest van de wereld, zelfs India is sneller. :)
 
Back
Top